رتبه بندی وب سایت

هر کسب و کاری که داشته باشید، بدون برو برگرد به یک وب سایت نیاز خواهید داشت. اما فقط داشتن وب سایت کافی نیست. در واقع راه اندازی وب سایت ابتدای مسیر شما در دنیای وب است؛ برای این که دیده شوید باید برای رتبه بندی وب سایت خود تلاش کنید.
دیده شدن در دنیای بزرگ وب اصلا ساده نیست. اول از همه باید قوانین این دنیای بزرگ را بدانید و با رعایت آنها تبدیل به یک شهروند مجازی نمونه شوید تا موتورهای جستجوگر چشمشان وب سایت شما را بگیرد!

جلب توجه برای گوگل و سایر موتورهای جستجوگر به معنای هدایت بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت و توسعه کسب و کار است. اگر می خواهید در دنیای وب حرفه ای شوید، در این بخش همراه ما باشید تا نکات مهم برای ارتقای رتبه بندی سایت را به شما بگوییم.

1. ارتقای رتبه بندی سایت با کلمات کلیدی

هر صفحه از وب سایت شما باید برای کلمه کلیدی خاصی بهینه شده باشد. برای این که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار را پیدا کنید از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. هر چه کلماتی که انتخاب می کنید خاص تر و هدفمندتر انتخاب شده باشند، امکان دیده شدن صفحات وب سایت شما توسط گوگل بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید
کلمه کلیدی بذر (Seed Keyword) در سئو به چه معناست؟

2. بگذارید گوگل برای رتبه بندی وب سایت راحت تر تصمیم بگیرد!

برای این که موتورهای جستجو ساده تر صفحات مختلف شما را شناسایی کنند، لازم است از ابزارهای کمک کننده به گوگل استفاده کنید. این ابزارها چه هستند؟
• برچسب های متا که باید کلمات کلیدی مرتبط را در آنها جای دهید.
• کلمه کلیدی مربوط به هر صفحه باید در لینک url آن صفحه به کار رود.
• برای تصاویر، توضیح بنویسید و از کلمات کلیدی در توضیحات یا متن جایگزین آنها استفاده کنید.

مقاله مرتبط: سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه برای بک لینک

• لینک سازی داخلی انجام دهید تا بررسی کلی وب سایت توسط گوگل ساده تر باشد.
• حتما سئوی فنی سایت را بررسی کنید تا مطئن شوید هیچ خلل و فرج یا نقصی در آن وجود ندارد.

3. صفحات وب سایت خود را بیشتر کنید

برای این که رتبه بندی وب سایت بیشتر شود، باید روی کلمات کلیدی متنوع و کاملی تمرکز کرد. با این حال صفحات اصلی وب سایت معمولا پاسخگوی تمام کلمات کلیدی نیستند. پس بهتر است هر وب سایتی یک بخش وبلاگ داشته باشد تا بتوانید کلمات کلیدی مختلفی را هدف گذاری کرده و رتبه بندی سایت خود را ارتقا ببخشید.

4. وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین متصل کنید

اگر می خواهید توجه موتورهای جستجوگر را به راحتی جلب کنید، بهتر است از کانال های آنلاین دیگر استفاده کنید. هر چه میزان قرار گرفتن وب سایت شما در کانال های دیگر بیشتر باشد، احتمال دیده شدن شما هم بیشتر است.

بیشتر بخوانید
اهداف سئو را با 3 قدم هوشمندانه تعیین کنید!

برای این کار از اینستاگرام، فسیبوک، لینکدین، Google my business و تمام کانال های آنلاین مرتبط با کسب و کار استفاده کنید. مثلا زمانی که کسب و کار فیزیکی داشته باشید و آن را در Google my business لیست کنید، بر اساس جستجوهای مربوط به موقعیت نیز به کاربران نشان داده می شوید.

5. احراز هویت در گوگل مپ و گوگل بیزینس

گوگل صفحات مختلف وب سایت را بررسی می کند و با توجه به این که صفحات ساختار بندی قابل خواندنی داشته باشند یا نه، آنها را ایندکس می کند. برای این که سرعت ایندکس و رتبه بندی وب سایت خود را بالاتر ببرید، می توانید در گوگل مپ و گوگل بیزینس احزار هویت کنید.

این کار واقعا ساده است. کافی است یک حساب گوگل بیزینس ایجاد کرده و محل تجارت خود را روی گوگل مپ ثبت کنید تا به درخواست شما رسیدگی شود. در نهایت یک کد به ایمیل شما می آید که آن را در بخش مربوط وارد می کنید. فراموش نکنید هر چه پروفایل گوگل بیزینس شما تکمیل تر باشد، بازدیدکنندگان بیشتری به وب سایت هدایت می شوند.

6. با عناوین جذاب، مخاطبان را شکار کنید

برای این که رتبه بندی وب سایت شما ارتقا پیدا کند باید به دنبال راهکارهایی باشید که به جذب بازدیدکننده بیشتر کمک می کند. یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین راهکارها استفاده از عناوین جذاب است. همان طور که برای خرید کتاب ابتدا به جلد آن نگاه می کنید و بعد به سراغ مقدمه و متن می روید، در دنیای وب هم همین قانون وجود دارد. اگر عنوان داستان شما جذاب نباشد، کسی روی آن کلیک نمی کند.

بیشتر بخوانید
بهترین ابزارهای سئو گوگل

7. برای ارتقای رتبه بندی سایت باید با کیفیت باشید

این که صفحات مختلفی ایجاد کنید و کلمات کلیدی متناسب با کسب و کار خود را در آنها جای دهید، فقط برای شروع خوب است. اگر به فکر دیده شدن هستید راهی ندارید جز این که کیفیت محتوای خود را بالا ببرید. در واقع محتوای با کیفیت، دست اول و مفید، کاربر را درگیر محتوا می کند. در نتیجه او زمان بیشتری را در یک صفحه می گذارند و این موضوع توسط گوگل قابل شناسایی است.
این که کاربر پیش از خروج از سایت چند صفحه از وب سایت شما را رصد کرده و چقدر در آنها باقی مانده به بالا بردن رتبه بندی وب سایت کمک می کند.

8. سئو تصاویر را فراموش نکنید

افراد بیشتر از آن چه تصور می کنید در گوگل به دنبال تصاویر می گردند. اگر تصاویر شما بهینه شده باشند، از طریق آنها هم می توانید کاربران را به وب سایت خود بکشانید. عکس از محصولات یا خدمات باید کاملا با کیفیت آماده شده باشد و موارد زیر را برای بهینه کردن آنها رعایت کنید:
• نام فایل تصویر اهمیت دارد. یک نام مناسب و معنی دار برای آن بگذارید.
• حجم تصاویر نباید خیلی زیاد باشد؛ چرا که سرعت بارگذاری وب سایت را کاهش می دهد.
• متن جایگزین یا ویژگی alt را به تصاویرتان اضافه کنید.

• برای تصاویر یک زیرنویس یا توضیحات مختصر قرار دهید.
• تصاویر باید به نقشه sitemap اضافه شوند.

9. در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشید

این روزها بیشتر مخاطبان هر کسب و کاری را می توان در شبکه های اجتماعی پیدا کرد. اگر می خواهید آنها را به وب سایت خود هدایت کنید، باید در جایی قرار بگیرید که آنها قرار دارند؛ یعنی شبکه های اجتماعی.
بررسی کنید مخاطبان شما از چه شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می کنند. سپس یک اکانت در آن شبکه بسازید و برای تبلیغات و آگاهی از برند خود در آن فعالیت کنید. این یک روش کاملا مقرون به صرفه برای ارتقای رتبه بندی وب سایت است که نتایج فوق العاده ای هم برای شما خواهد داشت. برای فعالیت در این شبکه ها، 20 درصد از محتوا را مرتبط با محصولات و خدمات نگه دارید و در مابقی آنها، به مخاطبان راه حل بدهید تا شما را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید
استانداردهای دسترس پذیری برای وب سایت های دولتی

منبع:
https://www.wordstream.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو