وب سایت خبری yjc

وب سایت خبری yjc یا باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از موفق ترین وب سایت های ایرانی است که در حوزه اخبار روز فعالیت دارد. این مرکز به هدف رشد مهارت خبرنگاری در سال 1378 توسط معاونت سیاسی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد. در حال حاضر وب سایت این مرکز در میان خیل عظیم وب سایت های فارسی زبان توانسته در یک جایگاه دو رقمی بایستد که آروزی بسیاری از کسب و کارهای تازه کار است.

در این بخش تمرکز ما سئو و نحوه فعالیت اینترنتی مجموعه باشگاه خبرنگاران جوان است. اگر می خواهید یک وب سایت خبری راه اندازی کنید، شناخت نقاط قوت و ضعف این وب سایت می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد. پس همراه ما باشید.

تجزیه و تحلیل وب سایت خبری yjc با استفاده از ابزارهای سئو

برای این که وضعیت موفقیت اینترنتی باشگاه خبرنگاران جوان را بسنجیم، ابتدا آن را با یکی از معروف ترین ابزارهای آنالیز سئو یعنی الکسا تجزیه و تحلیل می کنیم.
وب سایت خبرنگاران جوان توانسته رتبه سه رقمی 799 را در الکسا به دست بیاورد. جالب است بدانید که در طول 90 روز گذشته جایگاه جهانی این وب سایت با یک سیر صعودی فوق العاده به این رتبه سه رقمی رسیده است. این وب سایت در 90 روز گذشته توانسته از رتبه 4358 خودش را به یک رتبه سه رقمی برساند که صعود فوق العاده ای است. از طرف دیگر جایگاه yjc در میان وب سایت های ایرانی نیز دو رقمی بوده و 35 است.
از میان بازدیدکنندگانی که به این وب سایت می آیند، 79 درصد با ip ایران هستند. 7.6 درصد آنها از فرانسه و 4.8 درصد از ایالات متحده به خبرنگاران جوان آمده اند.
اگر فعالیت بازدیدکنندگان yjc را بررسی کنیم، می بینیم که به طور میانگین هر کاربر نزدیک به 3 صفحه از سایت را رصد می کند و 4:46 دقیقه در وب سایت می ماند. این میانگین ها در دو رقمی شدن جایگاه وب سایت خبری yjc نقش بسزایی داشته اند.

بیشتر بخوانید
الکسا چطور کار میکند؟

اما نرخ پرش این سایت پایین نبوده و نزدیک به 49 درصد است. این نرخ به این معناست که 49 درصد از بازدیدکنندگان فقط یک صفحه را بازدید کرده و از سایت خارج می شوند. یکی از نقاط منفی این وب سایت این است که میانگین فعالیت های مفید بازدیدکنندگان آن در طول 90 روز گذشته، افت داشته است.
با این حال این آمار به نسبت سایر وب سایت های فارسی زبان همچنان مثبت هستند و همین موضوع یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت بوده است.

آنالیز پارامترهای مهم در سئو داخلی و سئو خارجی سایت yjc

وب سایت خبری yjc بیش از هر محتوایی، محتوای متنی تولید می کند. به همین دلیل آمارهای الکسا نشان می دهد که این باشگاه خبر مجازی می تواند برای بیش از 103 هزار کلمه کلیدی بهینه شود. نزدیک به 77 هزار از این کلمات را Keyword Gaps تشکیل می دهد. یعنی کلماتی که پتانسیل هدایت کاربر به yjc را دارند، اما به دلیل عدم استفاده این سایت، کاربران به وب سایت های دیگری هدایت شدند.
بیشترین کلماتی که ترافیک ارگانیک را برای yjc به ارمغان آوردند به ترتیب شامل «باشگاه خبرنگاران جوان»، «پخش زنده شبکه 3»، «شبکه سه زنده»، «استخاره آنلاین» و «استخاره» می شود. این موضوع نشان می دهد شاید این وب سایت خبری برای برندینگ خود تلاش هایی کرده باشد، اما به طور کلی روی جذب کاربران از طریق کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارشان سرمایه گذاری نکردند.
بیشتر بازدیدکنندگان yjc از طریق سرچ در موتورهای جستجوگر به این وب سایت وارد می شوند. در واقع 35.6 درصد کلیک ها مربوط به نتایج serp است. اما این وب سایت در برابر رقبای خود وضعیت مطلوبی ندارد.

بیشتر بخوانید
بررسی نقاط مثبت و منفی سئو وب سایت تلوبیون

رقبای yjc را وب سایت های خبری نظیر ایرنا، ایسنا، تسنیم نیوز و مشرق نیوز تشکیل می دهد. از بین این وب سایت ها، خبرگزاری ایرنا بیشترین حجم ترافیک ناشی از جستجو را با 64.9 درصد داشته و جدی ترین رقیب yjc محسوب می شود. در بین این وب سایت ها متاسفانه وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان کمترین میزان ترافیک از موتورهای جستجو را دارد و این موضوع می تواند به دلیل عدم استفاده از کلمات کلیدی یا پارامترهای مربوط به سئو داخلی باشد.
بیشتر بازدیدکنندگان از طریق سرچ در گوگل به این سایت وارد شده اند. بازدیدکنندگان yjc قبل یا بعد از رصد این سایت به ورزش 3، فارس نیوز، ایسنا و تسنیم نیوز نیز مراجعه کرده اند.

بررسی تگ های مفید سئو که در سایت خبرنگاران جوان به کار رفته

در این بخش می خواهیم به تگ های به کار رفته در صفحه نخست وب سایت خبری yjc نگاهی بیندازیم. عنوان SERP این وب سایت «خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | آخرین اخبار ایران و جهان | YJC» است که تعداد کاراکترهای آن بهینه بوده و واژه های مهم مرتبط با یک وب سایت خبری نیز در آن دیده می شود.
این وب سایت علاوه بر تگ تایتل، از تگ Description هم استفاده کرده؛ با این حال تعداد کاراکترهای این تگ بیشتر از تعداد بهینه است. با این حال سعی کرده از واژه های مهمی مثل انتخابات، حوادث، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، ورزش و کلمات دیگری استفاده کند که بیشترین ارتباط را با وب سایت دارند.
یکی از نقاط قوت yjc در استفاده از تگ Keywords است. کلماتی نظیر باشگاه خبرنگاران، برجام، تحریم، رئیس جمهور، فیلم، عکس، انتخابات، ترامپ، نرخ ارز، یارانه، قیمت دلار، قیمت خودرو و بسیاری از کلماتی که می تواند برای مخاطب yjc جذاب باشد، در تگ کیوورد این سایت به کار رفته اند.
در صفحه نخست سایت یک بار از تگ h1 استفاده شده که عبارت «خبرگزاری باشگاه خبرنگاران | yjc.news» را شامل می شود. اما در صفحه نخست سایت از تگ h2 استفاده نشده و سرتیتر خبرهای روز با تگ h3 وارد شده اند.
نقطه قوت دیگر وب سایت خبری yjc که رتبه بندی آن را ارتقا بخشیده، استفاده از تگ alt یا متن جایگزین تصویر است که از بین 61 تصویر در صفحه نخست، تمام آنها دارای تگ alt یا متن جایگزین تصاویر هستند.
یکی دیگر از تگ های مهم که اغلب وب سایت های فارسی آن را نادیده می گیرند، تگ کنونیکال (Canonical) است که URL هر صفحه را منحصر کرده و از خطای محتوای تکراری جلوگیری می کند. متاسفانه وب سایت باشگاه خبرنگاران جوان به این تگ توجهی نداشته است.
اما استفاده از قالبی که در خدمت یک وب سایت خبری است و استفاده درست و به جا از بنرهای تبلیغاتی، تجربه کاربری این سایت را ارتقا بخشیده و توانسته آن را به یکی از موفق ترین وب سایت های خبری ایرانی تبدیل کند.

بیشتر بخوانید
نکاتي در خصوص انتخاب نام دامنه

منبع:
https://www.yjc.news/

مقاله مرتبط: فیچر اسنیپت (Featured Snippet) چیست و چه نقشی در سئو دارد؟

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت