وب سایت سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی intamedia.ir که به نوعی رسانه این سازمان محسوب می شود دارای معایبی از لحاظ طراحی سایت و پیاده سازی است که آن را ضعیف نشان می دهد.

 

نکته ای که در نگاه اول نظر کاربر را جلب می کند فضای نسبتا خالی موجود در صفحه اول است. این فضا که در نمایشگرهای متفاوت به دلیل پشتیبانی نکردن از طراحی واکنش‌گرا مقدارهای غیریکسانی دارد، موجب شده که کاربر تصور کند به یک وب سایت خالی و غیرفعال مراجعه کرده است. از طرفی اصرار و اعتقاد به وجود دو ستون کناری با توجه به حجم بالای اطلاعات موجود در آنها و همچنین کم بودن محتوا در قسمت اصلی وب سایت قابل درک نیست. استفاده از محتوای دو ستون کناری در طراحی قسمت اصلی نه تنها می توانست به از بین بردن فضای خالی موجود در صفحه اول کمک کند، بلکه وجود قسمت وسط صفحه را توجیه‌پذیرتر می‌کرد؛ چرا که نمایش تعدادی از آخرین اخبار با این طراحی و چیدمان پتانسیلی برای تشکیل دادن قسمت اصلی وب سایت را ندارد.
طراحی غیراستاندارد و عجیب صفحات داخلی نکته دیگری است که با کمی ناوبری در این وب سایت می توان متوجه آن شد، به طوری که نه تنها با ورود به برخی از صفحات داخلی ساختار دو ستون کناری و همچنین منوی ناوبری بالا به طور کلی تغییر می کند که این خود از لحاظ تجربه کاربری به دلیل در دسترس نبودن المان ها مشکل دارد، بلکه نمایش محتوا در قسمت اصلی وسط صفحه به علت رعایت نکردن فاصله متن از دو سمت با اشکال مواجه است.
رعایت نکردن اندازه نوشته ها که اغلب غیراستاندارد است و همین طور فارسی سازی نشدن اعداد از جمله نکات رعایت نشده تایپوگرافی در طراحی این وب سایت است.
طراحی نامناسب فرم ها و جداول، نمایش برخی از المان های اضافه و غیرکارا مانند اوقات شرعی و ساعت، متفاوت بودن نسخه انگلیسی وب سایت با نسخه اصلی از لحاظ طراحی، بهره نگرفتن از قابلیت جست‌و‌جو در وب سایت، فرم نامناسب نمایش عکس ها و همچنین آرشیو کردن آنها در قسمت گالری، مکان غیراستاندارد نمایش لینک مشاهده خبر در صفحه آرشیو اخبار، بهره نگرفتن از فرم تماس در صفحه ارتباط با ما، استفاده از تصاویری با کیفیت پایین به عنوان بخش های مختلف، کاربری سخت و پیچیده صفحاتی مانند مالیات های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده در کنار استفاده زیاد از رنگ آبی و بهره نگرفتن از رنگ هایی روشن تر و البته مکمل، از جمله ایرادهای موجود در طراحی و پیاده سازی این وب سایت است.