وب سایت مخابرات ایران به نشانی tci.ir، مانند بیشتر وب سایت های دولتی با یک صفحه Intro (مقدمه) باز می شود. با اینکه بارها به این نکته اشاره شده که استفاده از این نوع صفحات در طراحی وب سایت، دیگر رایج نبوده و اصولا صحیح و استاندارد هم نیست، ولی همچنان در هنگام بررسی وب سایت های دولتی باز هم با این دست صفحات مواجه می شویم. امیدواریم این روش اشتباه به سرعت حذف و اصلاح شود یا اینکه حداقل در طراحی آن از گرافیک بهتری بهره گرفته شود.

 

بعد از صفحه مقدمه نوبت به صفحه اصلی می رسد، در طراحی این صفحه از اسلایدر تصویری بهره گرفته نشده و سعی شده به جای آن از تصویر متحرکی در منو تب بالا استفاده شود که شاید اقدام هوشمندانه ای برای چیدمان صفحه ای از زاویه مناسب از فضاها باشد اما از سویی اختصاص نیافتن فضایی مجزا برای اسلایدر باعث قدیمی به نظر رسیدن طراحی وب سایت شده است. علاوه بر آن طراحی های صفحات داخلی نه تنها یکسان نبوده بلکه تعدد فرمت های مختلف ساختاری این صفحات در کنار نداشتن چیدمانی مناسب از نکات رعایت نشده در طراحی صفحه اصلی این وب سایت است.
عدم تغییر رنگ لینک های ناوبری بالا در مرحله اول به موقع انتخاب و همچنین تغییر نکردن رنگ قابل تشخیص لینک های موجود در صفحه به هنگام انتخاب در کنار استفاده از یک تصویر متحرک و اختصاص دادن یک تب به آن در منویی که کاربردی است در بالای صفحه از جمله موارد رعایت نشده در طراحی تجربه کاربری این وب سایت است.
استفاده از عکس های بی کیفیت در نقاط مختلف، طراحی نامناسب منوی سمت چپ و تغییر محتوای آن در بعضی از صفحات داخلی، طراحی نکردن پانوشت استاندارد، طراحی نکردن صفحه تماس با ما استاندارد و لینک نکردن آن در صفحه مقدمه ابتدایی، مشابه نبودن نسخه انگلیسی و فارسی سایت، طراحی و جای گیری اشتباه دکمه تغییر زبان در بالای صفحه، مکان نامناسب تاریخ شمسی، سرعت پایین بارگذاری سایت، نداشتن نسخه موبایل و مکانیزم نادرست تغییر صفحات در صفحات با محتوای زیاد از جمله نقاط ضعف در طراحی و اجرای این وب سایت به شمار می رود.