سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت در آدرس matma.ir موجود است. این مرکز به نقل از سایت آن، به انجام تمامی فعالیت های مدیریتی و توسعه ای در حوزه اینترنت می پردازد.

اولین قدم در طراحی وب سایت، انتخاب یک پالت رنگی مشخص است؛ نکته ای که در طراحی این وب سایت به آن پرداخته نشده است. در طراحی این وب سایت از چهار رنگ مختلف از خانواده آبی بهره گرفته شده که نه تنها انتخاب و استفاده از این تعداد رنگ اقدام درست و استانداردی نیست، بلکه همخوانی نداشتن آنها با یکدیگر شکل ظاهری وب سایت را خدشه دار کرده است. استفاده از رنگ های دیگر نظیر سبز، قرمز و زرد در نقاط مختلف از نکات رعایت نشده در طراحی وب سایت است.
در نظر نگرفتن فاصله بین کلمات در بعضی از منوها به منظور جای دادن مطالب مورد نظر در منو مربوطه از موارد رعایت نشده از نظر تایپوگرافی است. سرعت بالای اسلایدر، شکل نادرست باز شدن زیرمنوهای دوم در منو ناوبری بالا، باز نشدن لینک اسلایدها در صفحه ای مجزا، فعال نشدن (hover) لینک ها در هنگام انتخاب در کنار انتخاب شدن منو تب پایین صفحه اصلی بدون هیچ گونه کلیکی از جانب کاربر، از نکات رعایت نشده در طراحی تجربه کاربری این وب سایت است. نکته مهم دیگر، طراحی نامناسب و غیریکپارچه صفحات داخلی، نداشتن ساختار و چیدمان درست آن در کنار استفاده نکردن از المان های گرافیکی در این صفحات است که باعث شده این سایت بیش از پیش شبیه وبلاگ به نظر برسد!
طراحی غیراستاندارد فعال شدن جعبه جستجو، فعال نبودن بعضی از لینک ها نظیر صفحه پادکست، پایین بودن سرعت لود صفحه نسبت به کم بودن حجم سایت، کیفیت بسیار پایین عکس های استفاده شده، کامل نبودن نسخه های انگلیسی و عربی سایت، استفاده نکردن از طراحی واکنش گرا در طراحی وب سایت، وجود فضاهای خالی بسیار در نقاط مختلف و همچنین طراحی نکردن صفحه 404 اختصاصی از دیگر موارد رعایت نشده در ساخت و اجرای این وب سایت هستند. در پایان، باید عنوان داشت این وب سایت در زمره ضعیف ترین طراحی های وب سایت های دولتی قرار دارد. سایت مرکزی که از جمله فعال ترین سایت های مدیریتی و توسعه ای در حوزه اینترنت محسوب می شود باید طراحی درستی داشته باشد.