نکاتی برای استفاده صحیح از فرم ها و لینک گذاری در سایت ها

هشتاد درصد کاربران، نیازهای خود را از طریق موتورهای جست وجو می یابند. این یک آمار تایید شده از سوی مراکز مختلف بین المللی مرتبط با کاربران وب است. به دلیل اهمیت موضوع بهینه سازی سایت برای موتورهای جست وجو برای دستیابی به کاربران هدف بیشتر در مقایسه با رقبا، ترجمه ای از کتاب راهنمای بهینه سازی برای موتورهای جست وجو ویژه تازه کارها و لینک گذاری در سایت منتشر می شود.

نکاتی برای استفاده صحیح از فرم ها و لینک گذاری در سایت ها طراحی سایت لینک بیلدینگ سئو link buildingفرم های مورد نیاز مثل فرم عضویت

اگر شما نیاز دارید که کاربران قبل از دسترسی به محتوای خاصی فرمی را به صورت آنلاین تکمیل کنند، موتورهای جست وجو ممکن است هرگز آن پیج های حفاظت شده را مشاهده نکنند.
فرم ها ممکن است برای log in شامل یک پسورد حفاظت شده باشند. در هر صورت، spiderهای جست وجو به طور کلی هیچ گونه تلاشی برای ارسال فرم های عضویت نمی کنند و در نتیجه هر گونه محتوا و لینکی که فقط از طریق فرم قابل دسترسی باشد برای موتورها غیرقابل مشاهده خواهد بود.
اگر برای لینک ها از جاوااسکریپت استفاده کنید، ممکن است ببینید که موتورهای جست وجو درون آنها نفوذ نمی کنند یا اهمیت کمی به لینک هایی که درون آن جاسازی شده می دهند. از لینک های استاندارد HTML به جای جاوااسکریپت استفاده کنید؛ روی هر پیجی که مایلید spiderها درون آن نفوذ کنند.
لینک هایی وجود دارند که به پیج هایی اشاره می کنند که آن پیج ها با تگ Meta Robots و robots.txt مسدود شده اند. فایل meta robots tag و robots.txt هر دو به صاحب یک سایت اجازه می دهند تا spider را ار دسترسی به صفحه محدود کند. فقط توجه داشته باشید که بسیاری از وب مسترها ناخواسته از این دستورات به عنوان تلاشی برای مسدود کردن دسترسی توسط ربات های سرکش استفاده می کنند تا کشف کنند چگونه موتورهای جست وجو نفوذ خود را متوقف می کنند.

بیشتر بخوانید
هزينه هاي طراحي سايت و قيمت طراحي سايت چقدر است؟

نکاتی برای استفاده صحیح از فرم ها و لینک گذاری در سایت ها طراحی سایت لینک بیلدینگ سئو link buildingفریم ها (Frames یا I-frames)

از لحاظ فنی، لینک ها در هر دو نوع فریم فوق قابل نفوذند، اما از نظر سازماندهی و دنبال کردن لینک ها، هر دو باعث بروز مشکلاتی ساختاری در موتورهای جست وجو می شوند. اگر شما یک کاربر پیشرفته هستید و درک تکنیکی خوبی از چگونگی index شدن و دنبال شدن لینک ها در فریم ها توسط موتورهای جست وجو دارید، بهتر است از آنها دوری کنید.
ربات ها از فرم های جست وجو استفاده نمی کنند. بعضی از وب مسترها معتقدند اگر یک سرچ باکس روی سایت خود بگذارند موتورهای جست وجو قادر خواهند بود هر آنچه را بازدیدکنندگان به دنبال آن هستند پیدا کنند. متاسفانه spiderها برای پیدا کردن محتوا، جست وجو انجام نمی دهند و در نتیجه میلیون ها صفحه در پشت دیوارهای غیرقابل دسترس، پنهان شده و ناشناس باقی می مانند.

لینک در فلش، جاوا و دیگر plug inها

موتورهای جست وجو فقط به درون لینک های روی صفحه ارایه شده نفوذ می کنند، نه مقدار بی نهایتی از لینک ها. این محدودیت برای کاهش اسپم ها و حفظ رتبه ضروری است. پیج هایی که صدها لینک روی آنهاست در معرض این خطر هستند که موتور جست وجو توانایی نفوذ در میان این همه لینک را نداشته باشد.
اگر از این موارد اجتناب کنید، به spiderها اجازه می دهید تا به آسانی به محتوای پیج های شما دسترسی پیدا کنند.
از Rel=”nofollow” می توانید برای ترکیب زیر استفاده کنید:
<a href=”http://www.seomoz.org” rel=”nofollow”>Lousy Punks!</a>
ممکن است لینک ها دارای ویژگی زیادی باشند که به آنها اعمال شده است. اما موتورهای جست وجو تقریبا همه اینها را نادیده می گیرند به جز تگ rel=”nofollow”. در مثال بالا، با افزودن تگ rel=”nofollow” به لینک، ما یعنی صاحبان سایت ها می خواهیم به موتورهای جست وجو بگوییم که نمی خواهیم این لینک به عنوان «سرتیتر» تفسیر شود. Nofollow همان طور که از معنی لغوی اش پیداست به موتورهای جست وجو دستور می دهد لینکی را دنبال نکنند (اگر چه در بعضی موارد این کار را انجام می دهند). تگ یا برچسب nofollow به عنوان یک روش به متوقف کردن کامنت های خودکار یک وبلاگ و تزریق اسپم لینک کمک می کند. اما در طول زمان به راهی تبدیل شده که از طریق آن به موتورهای جست وجو گفته می شود که از ارزش لینکی که معمولا خوانده شده است کم کند. لینک هایی که با nofollow همراه می شوند توسط موتورهای جست وجو کمی متفاوت تفسیر می شوند، اما واضح است که در مقایسه با لینک های followed بار زیادی را عبور نمی دهند.

بیشتر بخوانید
بررسی طراحی وب سایت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات

نکاتی برای استفاده صحیح از فرم ها و لینک گذاری در سایت ها طراحی سایت لینک بیلدینگ سئو link building لینک نوفالو link nofollowآیا لینک های nofollowed بد هستند؟

اگر چه به اندازه لینک های followed ارزش زیادی را انتقال نمی دهند، اما لینک nofollow یک بخش طبیعی از مشخصات یک لینک متنوع است. یک سایت با تعداد زیادی لینک ورودی با لینک های nofollowed بسیاری انباشته خواهد شد و این چیز بدی نیست.
در حقیقت، عوامل رتبه بندی SEOmoz نشان می دهد که سایت های دارای رتبه های بالا در مقایسه با سایت هایی با رتبه پایین تر تمایل بیشتری به داشتن درصد بالاتری از لینک های ورودی nofollowed دارند.

نکاتی برای استفاده صحیح از فرم ها و لینک گذاری در سایت ها طراحی سایت لینک بیلدینگ سئو link building لینک نوفالو link nofollowنویسنده: ثریا شاپوری، هفته نامه عصر ارتباط و طراحی سایت