کلمات کلیدی رقابتی

این روزها رقابت در دنیای کسب و کارهای اینترنتی بالا گرفته و هر تجارتی برای موفقیت خود باید کلمات کلیدی رقابتی را بشناسد و از آنها به درستی استفاده کند تا ترافیک ورودی خودش را افزایش دهد.
البته با توجه به استراتژی اقیانوس آبی، شاید بهتر باشد روی کلماتی که توسط رقبای خیلی بزرگ به کار گرفته شده اند، سرمایه گذاری نکرد. با این حال برخی از عبارات کلیدی هستند که به شکل کاملا مستقیم به یک کسب و کار مربوط می شوند. آیا باید از آنها صرف نظر کرد؟!
چگونه می توانیم برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی با وب سایتی که 400 برابر وب سایت ما ترافیک ماهانه دریافت می کند، رقابت کنیم؟!

از طرف دیگر باید موارد دیگری نظیر بک لینک های دریافتی را هم در نظر بگیریم. رقابت با وب سایت هایی که کیفیت و کمیت لینک های دریافتی آنها بالا باشد، اصلا کار ساده ای نیست؛ اما امکان پذیر است.
در این بخش همراه ما باشید تا تکنیک های رقابت با رقبای بزرگ را به شما آموزش دهیم. اگر به فکر رشد کسب و کارتان هستید، این مطلب به شما کمک می کند.

بیشتر بخوانید
5 ابزار سئو که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید آنها را بشناسند

برای استفاده موثر از کلمات کلیدی رقابتی جواب این سوالات را بیابید!

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند یک عبارت کلیدی را برای رتبه بندی سایت به کار گیرد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد تعداد کلمات موجود در یک صفحه برای رتبه بندی یک کلمه کلیدی اهمیت ندارد. مهم این است که ساختار و قالب صفحه را چطور طراحی کرده اید.
برای این که بتوانید با رقبای بزرگی رقابت کنید، اول از همه باید جواب سوالات زیر را پیدا کنید.

آیا محتوای متنی یک صفحه با تجربه کاربری هماهنگ است؟!

برای این که مطئن شوید یک صفحه را به شکل درستی ساختاربندی کرده اید بررسی کنید که:
• از تصاویر خوب و مرتبط استفاده کرده اید. تصاویری که به معرفی بهتر و کارامد یک موضوع یا یک محصول کمک می کنند.
• محتوای شما باید مزایای محصول یا خدمات شما را توضیح داده و برجسته کند. اگر اینطور نیست نباید توقع داشته باشید که کلمات کلیدی رقابتی معجزه کنند.
• از بخش سوالات متداول استفاده کنید تا مخاطبین کم حوصله در عرض چند سوال و جواب به همان اطلاعاتی که نیاز دارند، دسترسی پیدا کنند.
فراموش نکنید که در فهرست بی پایان رتبه بندی گوگل، کیفیت و ارتباط محتوا یکی از مهم ترین معیارها تلقی می شود. بنابراین زمانی که برای هر یک از صفحات سایت خود محتوایی تهیه می کنید، باید کاملا برای مخاطب مفید باشد تا گوگل از آن برای رتبه بندی عبارات کلیدی استفاده کند.

برای این که با رقبای بزرگ خود بر سر یک کلمه کلیدی رقابت کنید، باید محتوایی تولید کنید که بیشتر از آنها با موضوع و کلمه کلیدی ارتباط دارد.
محتوای شما باید به سوالات کاربر پاسخ دهد و راه حلی مفید جلوی پای او بگذارد. با این کار ارزش افزوده ایجاد می کنید و این یعنی ارتقای تجربه کاربری و افزایش رتبه بندی سایت برای کلمه کلیدی مذکور.

بیشتر بخوانید
طراحی سایت و نقش آن در سئو

آیا از ساختار و طرحواره مربوط به صفحه استفاده کرده اید؟

هر یک از صفحات وب سایت شما باید ساختار و الگوی مرتبط با خودشان را داشته باشند. داشتن بخش هایی که در زیر اشاره کردیم به ارتقای رتبه بندی شما کمک خواهد کرد:
• صفحه محصول و توضیحات مربوط به آن
• بررسی ها و نقدها
• سوالات متداول
• قیمت گذاری ها
• ویدیو معرفی
• تصاویر و اینفوگرافی ها

• و غیره.
تمام این عناصر به موفقیت ساختار یک صفحه و برتری کلمات کلیدی رقابتی کمک می کند.

این صفحه در مقایسه با بقیه صفحات سایت شما چند پیوند داخلی دارد؟

برای این که کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی بهتری برای صفحات سایت به ارمغان بیاورند، باید از لینک های داخلی بدون خساست استفاده کنید!
این که 10 تا 15 لینک داخلی در صفحات، به خصوص صفحات برتر خود داشته باشید، می تواند سئو سایت شما را تا حد زیادی ارتقا ببخشد. البته فراموش نکنید که این پیوندهای داخلی باید به نفع مشتریان شما باشد.
برای پیوندهای داخلی از موارد زیر کمک بگیرید:
• صفحات دسته بندی
• پست های وبلاگ
• سایر صفحات محصولات
• و موارد دیگر.
در رابطه با لینک سازی ها دو گزینه برای بالا بردن سئو وجود دارد: لینک سازی داخلی و دریافت بک لینک.

پیوندهای داخلی بهترین راه برای نگه داشتن بیشتر کاربران در صفحات وب هستند و باعث می شود کاربر فقط روی یکی از صفحات باقی نماند. بک لینک برای اعتبار وب سایت اهمیت دارد. با این حال هر دو ترفندهای لینک سازی می توانند رقابت بر سر کلمات کلیدی رقابتی را برای شما تسهیل کنند.
عبارات کلیدی پربازدید و رقابتی را به صفحات دیگر خود لینک دهید تا توجه گوگل و خوانندگان به آنها بیشتر جلب شود و بتوانید برای آنها رتبه بندی بهتری کسب کنید.

بیشتر بخوانید
بررسی سئو وب سایت خبری yjc

آیا کمپین های تاثیرگذاری را دنبال کرده اید؟!

اگر کمپین های بازاریابی مختلفی را دنبال کرده و یا شرکای معتبری داشته باشید، می توانید از آنها هم برای ارتقای رتبه بندی سایت برای کلمات کلیدی مورد نظرتان استفاده کنید.
استفاده از تاییدیه های مشتریان در صفحات محصول باعث افزایش ترافیک و همچنین افزایش اعتماد مشتریان می شود.

از برچسب های عنوان و متا به درستی استفاده می کنید؟!

برای این که کلمه کلیدی مورد نظر شما به درستی به کار گرفته شود، باید آن را به گونه ای که برای گوگل بهینه است، استفاده کنید.
دو تگ یا برچسب مهمی که باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر شما باشد، متا و عنوان است.
تگ عنوان همان چیزی است که در SERP نشان داده می شود. همان عنوانی که می تواند کنجکاوی کاربران را برانگیخته و آنها را برای کلیک کردن ترغیب کند.

برچسب متا هم توضیحی است که دقیقا زیر عنوان قرار می گیرد و توضیح می دهد که این صفحه از سایت شما درباره چیست. این توضیح باید کاملا برای کاربر مفید بوده و کلمه یا کلمات کلیدی شما را در خود جای دهد.
اگر برای این دو جز از هر صفحه وب سایت خود زمان بگذارید و آنها را بهینه کنید، قطعا ترافیک بیشتری برای کلمات کلیدی رقابتی خود خواهید داشت.

قالب سایت شما چگونه است؟!

قالب سایت شما هم تاثیر زیادی در حفظ مشتریان دارد و هر چه کاربر بیشتری روی صفحات وب سایت شما باقی مانده و مطالب را تا انتها مطالعه کند، احتمال پیروزی رقابت بر سر کلمات کلیدی برای شما بیشتر می شود.
قالب شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر در زمان خواندن مطالب خسته یا اذیت نشود.
برچسب های h1 و h2 به ساختاربندی مطالب‌تان کمک می کنند. با این حال قالب سایت نقش بیشتری در خوانایی یک سایت دارد.

بیشتر بخوانید
کلید رمزگشایی اقتصاد دیجیتال؛ بررسی عمیق قیمت‌ تولید محتوا در وب‌ سایت‌

منبع:
https://www.searchenginejournal.com

https://linchpinseo.com

مقاله مرتبط: یک ابزار جدید و نکاتی برای جستجوی امن با گوگل

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت