وب سایت رسانه دفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی و غیردولتی کشور به آدرس ictb.ir و ettehadie.com است که به نوعی وظیفه اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با این دفاتر و همچنین بخشی از خدمات آن را به عهده دارد. ساختار، چیدمان، نوع طراحی وب سایت و حتی ابزارهای استفاده شده در نقاط مختلف این وب سایت و همچنین شکل ظاهری آن که شباهت بسیاری به وبلاگ ها دارد در کنار پایین بودن سطح طراحی، باعث به وجود آمدن احساس بی اعتمادی و گاهی نیز به دلیل درست وارد نکردن آدرس سایت، باعث احساس شک در کاربران می شود؛ ضمن اینکه این وب سایت با استفاده از 2 آدرس کاملا متفاوت قابل دسترسی است که خود یک اشتباه بزرگ محسوب می شود.

 

به نظر می رسد رنگ اصلی که برای طراحی وب سایت در نظر گرفته شده سبز است. استفاده از رنگ هایی نظیر آبی، نارنجی، قرمز و حتی قهوه ای در کنار رنگ اصلی وب سایت، کنتراست خوبی نداشته و باعث سرد به نظر رسیدن ظاهر سایت و همچنین روشن بودن بعضی از رنگ های استفاده شده، به کم شدن وضوح خوانایی متون منجر شده است.
پایین قرار گرفتن مکان جعبه جست و جو، در دسترس قرار گرفتن آرشیو و مطالب گذشته به وسیله عوض کردن صفحات، لینک نبودن بعضی از موارد موجود در منوها به همراه مشخص نبودن حد فاصل مطالب قبلی و بعدی، از موارد مهم در نظر گرفته نشده طراحی تجربه کاربری است.
برخی از موارد رعایت نشده در طراحی وب سایت و اجرای آن عبارتند از:
پایین بودن سرعت لود سایت، بهینه سازی نشدن برای مرورگرهایی نظیر فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر، نمایش متنی با عنوان page contents در بالای صفحه که نشان دهنده وجود مشکلاتی در طراحی فنی قالب است، بهره گیری نکردن از فرم تماس، مکان نادرست تاریخ شمسی، طراحی نادرست جعبه جست و جو از نظر ظاهری، استفاده از عکس های باکیفیت پایین و سایزهای غیریکسان و به تعداد زیاد در منوهای سمت راست و چپ، رعایت نکردن فاصله بین موارد موجود در منوها، استفاده از رنگ های متفاوت به عنوان متن در منوها، طراحی نامناسب پانوشتو همین طور طولانی بودن صفحه و وجود محتوای زیاد و متراکم. شاید بتوان گفت مهم ترین انتقاد نسبت به طراحی وب سایت، وبلاگی بودن طراحی آن است؛ بنابراین بهتر است طراحی آن به کلی تغییر کند؛ چرا که این نوع طراحی ها منسوخ شده و دیگر جایی در صنعت وب مدرن ندارد.