یکی از سوالات و پرسش هایی که مشتریان ما مکررا می پرسند این است که چرا قیمت طراحی سایت در بازار این خدمات تا این حد متنوع و گوناگون است. چرا از قیمت های چند ده هزار تومانی تا قیمت های چند ده و چند صد میلیونی در این بازار ارائه می شود؟
در این مطلب تصمیم داریم عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت را بررسی کرده و ضمن برشماری این عوامل سهم هر عامل را نیز مشخص کنیم.

 

ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات
واقعیت این است که ابعاد شرکت ارائه دهنده خدمات، تا حدودی نسبت مستقیم با قیمت طراحی سایت دارد. در یک شرکت بزرگ بخش های مختلفی به شکل تخصصی بر روی پروژه شما کار خواهند کرد. از بخش طراحی گرافیکی گرفته تا برنامه نویسی، تحلیل، پشتیبانی و … . طبیعتا هزینه های اجرایی یک تیم تخصصی چند نفره بسیار بیشتر از هزینه های اجرایی یک تیم دو نفره است. با اینکه در حالت اول هر بخش از پروژه شما را یک متخصص انجام میدهد اما طبیعتا قیمت طراحی سایت شما نیز به شکل چشمگیری رشد میکند. اما هیچ کس نمی تواند کیفیت اجرای تیمی و تخصصی را با کیفیت اجرای یک نفره یا دو نفره مقایسه کند.
نرم افزار
زمانی که پیشنهاد قیمت پایینی برای پروژه طراحی سایت خود دریافت کردید به احتمال فراوان پیشنهاد دهنده برای اجرای پروژه شما از یک نرم افزار متن باز آماده مثل ورد پرس یا جوملا استفاده خواهد کرد. در این حالت پیشنهاد  دهنده عملا هزینه های توسعه و برنامه نویسی را به صفر رسانده است. چون ورد پرس، جوملا و … نرم افزار های متن باز رایگانی هستند که همه میتوانند آن را به رایگان از روی اینترنت دانلود کنند. قیمت طراحی سایت با استفاده از این نرم افزار ها معمولا پایین تر از زمانی است که طراح سایت شما از یک نرم افزار اختصاصی استفاده کرده باشد.
طراحی گرافیکی
در اغلب پروژه های ارزان قیمت طراحی سایت، طراح وب سایت به احتمال نزدیک به صد در صد از قالب های گرافیکی آماده استفاده میکند. این قالب ها معمولا در وب سایت هایی مانند templatemonster و امثال آن وجود دارد. طراحی گرافیکی اختصاصی زمان زیادی می طلبد بنا بر این اغلب طراحان ترجیح میدهند این زمان را صرف نکنند و از قالب های گرافیکی آماده استفاده کنند. این مساله زمان و هزینه طراحی را به شدت کاهش میدهد. بنا بر این شما هستید که باید انتخاب کنید که می خواهید طراحی گرافیکی شما با استفاده از قالب های از پیش طراحی شده اجرا شود یا میخواهید به شکل کاملا اختصاصی دارای یک طرح گرافیکی مناسب باشید.

بیشتر بخوانید
وظایف و مسئولیت های مدیر وب سایت

 سئو و بهینه سازی
در حقیقت همه کسب و کارها زمانی که به طراحی وب سایت فکر میکنند و برای آن برنامه ریزی میکنند توقع دارند تا این اقدام متناسب با هزینه های انجام شده حداقل بازدهی را داشته و باعث رونق کسب و کار شود. این مساله نیز معمولا از طریق موتورهای جستجو گر و نمایش سایت شما در رتبه های برتر موتورهای جستجو رخ میدهد. طراحی وب سایت به شکل سئو شده و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو نیز معمولا زمان بر و هزینه بر است. با قیمت های پایین قطعا نمیتوان یک وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو تحویل گرفت.

پشتیبانی
وقتی که به عنوان مثال به طراح سایتتان پانصد هزار تومان داده اید، توقع دارید که چند بار در هفته یا ماه پاسخ تماس های تلفنی شما را به شکل موثری بدهد؟ یک شرکت کوچک برای اینکه بتواند مخارج خود را تامین کند باید حداقل سی پروژه طراحی سایت با قیمت های حدود پانصد هزار تومان در ماه اجرا کند. اگر این شرکت یک سال به کارش ادامه دهد در سال سیصد مشتری خواهد داشت. آیا امکان پشتیبانی سیصد مشتری با دو یا سه نیرو وجود دارد؟ بنا بر این از طراحی های ارزان قیمت توقع پشتیبانی با کیفیت را نداشته باشید. عموم پروژه هایی که با قیمت های پایین تحویل داده میشوند پشتیبانی مناسبی ندارند. در نهایت این شما هستید که باید بین قیمت طراحی سایت و کیفیت اجرا تعادلی منطقی بر قرار کنید.