ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از استراتژی های امیدوار کننده برای کسب و کارهای اینترنتی است. طبق تخمین هایی که زده شده تا سال 2024 بیش از 4.4 میلیارد نفر آدرس ایمیل خواهند داشت و این رقم چیزی بیشتر از نیمی از جمعیت کره زمین است!
از طرف دیگر بسیاری از افراد ارتباط ایمیلی با شرکت ها را ترجیح می دهند و طبق آخرین آمارها 61 درصد از مصرف کنندگان، ایمیل را به عنوان کانال ارتباطی محبوب با برندها معرفی کرده اند.
با این حال بسیاری از کسب و کارهای کوچک استفاده از استراتژی های بازاریابی ایمیلی را دلهره آور معرفی می کنند. نمی دانند باید از چه بستری استفاده کنند یا این که اصلا ایمیل ها درباره چه چیزی باشد.

اگر منتظر طولانی تر شدن لیست مشترکان ایمیلی خود هستید تا این استراتژی ها را به کار بگیرید، اشتباه می کنید. شاید هزینه کمپین ایمیلی یا خبرنامه ای را نداشته باشید که طبیعی است. اما بدون بودجه هم می توانید بازاریابی ایمیلی کنید. چگونه؟! در ادامه نکات مهم این استراتژی را به شما توضیح می دهیم.

برای ایمیل مارکتینگ باید یک پلتفرم قابل اعتماد پیدا کنید

لیست ایمیل مشترکان و بستری که از آن برای بازاریابی استفاده می کنید، پایه های استراتژی بازاریابی ایمیلی هستند. پس پیش از آن که قدم دیگری بردارید، باید درباره ارائه دهندگان خدمات ایمیلی (EPS) تحقیقات کنید.
حواستان باشد که این ارائه دهنده از شهرت و سابقه خوبی برخوردار باشد تا ایمیل ها به جای صندوق ورودی وارد بخش اسپم نشوند. هر چیزی که برای بازاریابی ایمیلی استفاده می کنید، از جمله EPS می تواند روی پیام رسانی شما به مشترکان تاثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید
جذب مشتری با جادوی کلمات؛ نکات طلایی برای نوشتن متن تبلیغاتی برای تخفیف

بنابراین قبل از این که به یکی از این ارائه دهندگان خدمات متعهد شوید، به طور آزمایشی از خدمات آنها استفاده کنید و مطمئن شوید که همه چیز به خوبی پیش می رود. در ضمن اگر لیست مشترکان ایمیلی شما طولانی نباشد امکان استفاده رایگان برای مدتی را خواهید داشت.

لیست مشترکان ایمیلی خود را اسکراب کنید!

شاید برای شروع ایمیل مارکتینگ اشتیاق داشته باشید و این ذوق و اشتیاق به دلیل لیست بلند بالای مشترکانتان باشد. اما پیش از این که از این استراتژی برای بازاریابی خود استفاده کنید، نگاهی دقیق تر به لیست مشترکان بیندازید. شاید لازم باشد آن را اسکراب کرده و برخی از موارد را حذف کنید!

بسیاری از نشانی های ایمیلی که در مدت زمان طولانی جمع آوری کرده اید، از کار افتاده اند یا افراد صرفا آنها را رها کرده اند. پس لیست خود را بررسی کنید تا ببینید نشانی ها مربوط به چه زمانی هستند. یک تایید کننده ایمیل می تواند ریسک های این مسیر را برای شما کمتر کند.
از طرف دیگر حواستان به اشتباهات تایپی یا اطلاعات نادرست هم باشد. اگر مشترکان شما از افراد دقیق باشند، برای همیشه نام خود را پیش آنها خدشه دار می کنید.

انواع ایمیل های ارسالی را تعیین کنید

مرحله سوم برای موفقیت در بازاریابی ایمیلی تعیین انواع ایمیل ها است. هدف و انگیزه شما از ارسال این ایمیل ها چیست؟! آیا می خواهید داستان هایی را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید؟! پس به سراغ خبرنامه ها بروید.
آیا مخاطبان از شما می خواهند که برنامه های پیش روی کسب و کارتان را با آنها در میان بگذارید؟! پس باید کمپین های ایمیلی دوره ای را اجرا کنید تا فروش بیشتری به دست بیاورید.
برای طراحی استراتژی ایمیل مارکتینگ بیشترین ایمیل هایی را که ارسال می کنید، روی کاغذی یادداشت کنید. بعد از آن سعی کنید برنامه ای یک ماهه برای آنها داشته باشید. منابع و اهداف خود را در نظر بگیرید و با توجه به آنها تصمیم بگیرید که چه ایمیل هایی را لازم است چند بار ارسال کنید.

بیشتر بخوانید
فروشگاه های اینترنتی در گیرودار مشکلات پستی

البته برای طراحی این استراتژی باید در طول مسیر منعطف باشید. هر چه اطلاعات بیشتری از مخاطبان و واکنش آنها به دست می آورید، می توانید نوع ایده آل تری از محتوا را برای آنها ارسال کنید تا به اهدافتان نزدیک و نزدیک تر شوید.

آهسته شروع کنید و پیوسته ادامه دهید!

یکی از نکات مهم برای بازاریابی ایمیلی که بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند، همین حرکت آهسته است. اگر در یک زمان تعداد ایمیل زیادی ارسال کنید، دقیقا مانند کیفیت ارائه دهنده خدمات ایمیلی، می تواند روی دریافت ایمیل ها تاثیر بگذارد.
ارائه دهنده خدمات اینترنتی ایمیل مثل جیمیل و یاهو، تمایل دارند از ipهایی پشتیبانی کنند که آنها را بیشتر می شناسند. بنابراین زمانی که ایمیل خود را به تازگی راه اندازی کرده باشید و روزانه هزاران ایمیل بفرستید، امکان اسپم شناخته شدن شما کم نیست.

هر چه حرکت شما آهسته و پیوسته تر باشد، احتمال ورود به صندوق ورودی به جای هرزنامه ها بیشتر خواهد بود. پس ایمیل ها را دسته بندی کرده و با توجه به محدودیت های EPS آنها را ارسال کنید.

متن ایمیل شما باید ساده و واضح باشد

حالا که نکات مهم برای ارسال اولین ایمیل و استفاده از استراتژی ایمیل مارکتینگ را فرا گرفتید، زمان نوشتن آن است. این بخش سخت ترین قسمت برای کسب و کارهای کوچک است. اگر شما هم این مشکل را دارید، از کسی که در نوشتن بهتر است، کمک بگیرید.
برای بازاریابی ایمیلی یک روش وجود دارد؛ ابتدا طرح کلی آن را بنویسید. قرار است چه پیامی را انتقال دهید؟! همان را بنویسید. سپس چند نقطه بگذارید و تمام جزئیاتی که لازم است نوشته شود را بنویسید.

بیشتر بخوانید
خدمات IT در کسب و کارهای کوچک، بازاری مینیاتوری اما جذاب

با این کار یک پیش نمایش از ایمیل دارید و حالا می توانید آن را دقیق تر طراحی کنید تا مطمئن شوید هم آموزنده و هم ترغیب کننده برای کلیک هستند.
پیش از ارسال ایمیل، آن را با اعضای تیم به اشتراک بگذارید تا بازخورد بگیرید. تا قبل از ارسال ایمیل ها همیشه فرصت بهبود آنها وجود دارد تا تبدیل به متن واضح و ساده ای شوند.

برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ هیچ وقت دیر نیست!

از آنجایی که بیشتر پلتفرم های اجتماعی، امکان دسترسی ارگانیک به مخاطبان را محدود می کند، بازاریابی ایمیلی یک استراتژی عالی برای آگاه کردن مخاطبان از کسب و کار است.
پیش از آن که استراتژی خود را طراحی کنید نکاتی را که گفتیم مرور کنید. برای انتخاب ارائه دهنده خدمات ایمیلی، زمان بگذارید و لیست مشترکان خود را به روز رسانی کنید. ایمیل ها را دسته بندی کنید و در یک زمان خاص تمام آنها را روی سر مشترکان خود آوار نکنید تا اسپم شناخته نشوید!
در نهایت حواستان باشد که ایمیل ها ساده و واضح باشند. اگر در طول روز تعداد ایمیل زیادی ارسال کنید، باید با صندوق اسپم ها خوشامدگویی داشته باشید!

منبع:
https://www.entrepreneur.com

مقاله مرتبط: دستورالعمل بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو