در حال حاضر برای داشتن یک برند، نیازی به مغازه با یک آدرس فیزیکی نخواهید داشت. داشتن یک فروشگاه اینترنتی این موضوع را حل می‌کند. اما دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین نیز به اندازه یک مغازه واقعی بالاست. دردسرهایی همچون هزینه ساخت فروشگاه، جلب اعتماد کاربران، تولید محتوای غیر حرفه‌ای، تامین امنیت سایت، پشتیبانی سایت و ثبت سفارش باعث می‌شود تا صاحبان برند برای این کار تعلل کنند. اگر شما هم با این معضل روبه‌رو هستید، نگران نباشید. در ادامه به بررسی کامل دردسرهای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین خواهیم پرداخت و درنهایت راه‌حل‌های مناسبی به شما ارائه می‌کنیم.

هزینه ساخت فروشگاه آنلاین؛ اولین معضلی که با آن روبه‌رو می‌شوید

اولین دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین، هزینه طراحی سایت است. بعضی از افراد فکر می‌کنند که هزینه ساخت سایت بالاست. البته در هزینه‌بر بودن آن شکی نیست؛ اما این بستر به فروشندگان در مدیریت برندشان کمک می‌کند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سود کلان منتهی می‌شود. البته برای این موضوع راه‌حل‌هایی وجود دارد. شما می‌توانید از شرکت‌هایی کمک بگیرید که با مبالغ به‌صرفه کار طراحی سایت را انجام می‌دهند. خوشبختانه شرکت وبسایتکس بر اساس نوع کسب‌و‌کار، هزینه‌های معقولی را برای این کار در نظر گرفته است. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

The trouble of setting up an online store۰۴

تامین امنیت سایت فروشگاهی؛ دردسری پنهان که فروشگاه را تهدید می‌کند

شاید یکی از دردسرهای پنهان راه‌اندازی سایت، امنیت آن باشد. همان‌طور که می‌دانید کاربران برای ورود به فروشگاه شما باید حساب کاربری درست کنند. در این حساب، اطلاعات شخصی آن‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید اقداماتی را برای امنیت سایت انجام دهید. خوشبختانه اقداماتی برای افزایش امنیت سایت وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • استفاده از سرویس هاستینگ معتبر
  • تهیه گواهینامه SSL
  • استفاده از شبکه توزیع محتوا مناسب
  • دریافت درگاه پرداخت امن
بیشتر بخوانید
بررسی طراحی وب سایت شبکه 2 سیما

انجام این اقدامات باعث افزایش امنیت سایت می‌شوند و درنتیجه کاربران راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند. یادتان باشد اطلاعات مشتریان نزد شما امانت هستند و باید از آن به خوبی مراقبت کنید.

The trouble of setting up an online store۰۱

استفاده از تصاویر نامناسب؛ مشکلی که فروشگاه اینترنتی با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند

یکی دیگر از مواردی که باعث کاهش فروش فروشگاه‌های اینترنتی می‌شود،‌ عدم تهیه تصاویر با‌کیفیت است. باید بدانید که اکثر مشتریان در زمان خرید آنلاین محصول مورد‌نظر، ابتدا عکس آن را بررسی می‌کنند. اگر تصاویر کیفیت خوبی نداشته باشند، کاربران از صفحه خارج می‌شوند. به همین خاطر برای ایجاد انگیزه خرید در مشتریان باید از عکس‌های مناسب استفاده کنید. بهترین راه‌کار عکاسی محصول است. با استفاده از عکس‌های منحصر‌به‌فرد می‌توانید فروشتان را تا چند برابر افزایش دهید. پس از آن باید نسبت به سئو تصاویر اقدام کنید. این موضوع را به صورت کامل در مقاله‌ای دیگر توضیح داده‌ایم.

تولید محتوای غیر حرفه‌ای؛ اصلی‌ترین دردسر یک سایت اینترنتی

تولید محتوای متنی یکی از اصلی‌ترین دردسرهای فروشگاه اینترنتی است. منظور از تولید محتوا قسمت توضیحات، معرفی و بلاگ هر سایت خواهد بود. برای تولید محتوای متنی وب بهتر است کار را به کاردانش بسپارید و از یک شرکت حرفه‌ای کمک بخواهید. این بخش از کار باعث بالا رفتن اطلاعات مشتری از خدمات و محصولاتتان خواهد شد. بر اساس تحقیقات یک منبع معتبر حدود ۴۵ درصد از مشتریان به دلیل پیدا نکردن پاسخ از خرید منصرف می‌شوند.

The trouble of setting up an online store۰۲

عدم توجه به سئو وب‌سایت به برندتان آسیب می‌زند

یک سایت فروشگاهی باید بر اسا قوانین و اصول سئو راه‌اندازی شود تا مشتریان بیشتری جذب کند. معمولا سایت‌هایی که با این قوانین آشنا هستند، نتایج بسیار خوبی را دریافت می‌کنند و فروششان افزایش می‌یابد. موارد مختلفی مثل تحقیق کلمه کلیدی، سرعت لود شدن سایت، بهینه‌سازی تصاویر و متن، لینکسازی و ایجاد نقشه سایت به یک متخصص نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید
موانع دسترس پذیری در وب

سایت اینترنتی با پیچیدگی فرایند ثبت سفارش مواجه است

پیچیدگی مراحل ثبت سفارش، یکی دیگر از دردسرهای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. بعضی از وب‌سایت‌ها در زمان ایجاد حساب کاربری، پر کردن فرم و پرداخت مراحل بسیار طولانی و پیچیده‌ای دارند. مخاطبان با دیدن این مراحل از خرید منصرف می‌شوند. سعی کنید این فرایندها را به گونه‌ای طراحی کنید تا کاربران بدون نیاز به کمک و تماس با واحد پشتیبانی خرید خود را انجام دهند. برای طراحی وب‌سایت استاندارد حتما از یک متخصص در این حوزه کمک بگیرید.

دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین چیست؟ دریافت اینماد

یکی دیگر از دردسر راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دریافت اینماد و درگاه پرداخت معتبر است. اینماد نوعی نشان اعتماد الکترونیکی به‌شمار می‌رود که از سمت مرکز توسعه تجارت الکترونیک به سایت‌های اینترنتی اعطا می‌شود. برای گرفتن این نشان دو روش درگاه مستقیم و واسط وجود دارد. شما می‌توانید با‌توجه‌به گستردگی برندتان نسبت به دریافت یک درگاه اقدامات لازم را انجام دهید.

The trouble of setting up an online store۰۳

جلب اعتماد کاربران؛ مهم‌ترین دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

یکی دیگر از مهم‌ترین دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین جلب اعتماد کاربران نام دارد که ارتباط بسیار مستقیمی با فروش و اعتبار برند شما دارد. در سال‌های گذشته تعداد فروشگاه‌های اینترنتی رشد به‌سزایی گرفته است. این موضوع بدین معناست که کاربران برای انتخاب یک محصول، انتخاب‌های فراوانی دارند و درنهایت از بهترین و معتبرترین وب سایت سفارش خود را ثبت می‌کنند.

اما چه عاملی باعث اعتمادسازی و جلب نظر مخاطب برای خرید از سایت ما می‌شود؟ فاکتورهایی همچون امنیت سایت و مخافظت از حریم خصوصی مهم‌ترین موارد برای جلب نظر کاربران است؛ زیرا آن‌ها برای ورود به سایت شما اطلاعات شخصی همچون شماره تماس خود را بارگذاری کرده‌اند. شاید یکی از مهم‌ترین راه‌کارها دریافت اینماد است. اینماد که پیش‌تر به آن پرداختیم خیال کاربر را از سایت شما راحت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
اهميت معماري محتوا در طراحي سايت چيست؟

The trouble of setting up an online store۰۵

دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین را برای رشد و توسعه به جان بخرید

مواردی همچون جلب اعتماد مشتری، دریافت اینماد، ثبت سفارش، تولید محتوا به صورت متنی یا تصویری، سئو، امنیت و از همه مهم‌تر هزینه طراحی سایت از جمله مواردی هستند که باعث دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین می‌شوند. همه این مسائل به کمک یک تیم متخصص و ماهر که تجربه خوبی در این زمینه داشته‌اند، قابل حل است. وبسایتکس در این مرحله در خدمت شماست تا صفر تا صد خدمات طراحی سایت و تولید محتوا را به بهترین شکل انجام دهد. شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. اگر با مورد یا موارد دیگری از معضلات تاسیس یک فروشگاه اینترنتی آشنایی دارید، آن را به صورت کامنت با ما و کاربران عزیز دیگر به اشتراک بگذارید.