دریافت بک لینک

برای یادگیری ترفندهای دریافت بک لینک لازم نیست سرمایه ای داشته باشید؛ اگر تکنیک هایی که در این بخش معرفی می کنیم را به کار بگیرید، می توانید برای وب سایت جدید خود لینک های دریافتی زیادی داشته باشید.

گاهی ممکن است درخواست های مربوط به بک لینک وب سایت خود را لابلای ایمیل های دیگر گم کنید؛ حتی گاهی این درخواست ها نادیده گرفته می شوند، زیرا اولویت بالایی ندارند. پس چه باید کرد که درخواست های مربوط به لینک سازی دیده شوند؟! تا انتهای این بخش ما را همراهی کنید.

دریافت بک لینک چقدر اهمیت دارد؟!

پیش از این که به سراغ ترفندها و راهکارهای بک لینک سازی برویم باید متوجه اهمیت بالای آنها شوید. برای درک اهمیت بک لینک ها کافی است 10 نتیجه برتر گوگل را در هر زمینه ای ارزیابی کنید. این وب سایت ها معمولا بیش از 30 هزار بک لینک دارند. پس لینک سازی می تواند یکی از مهم ترین معیارهایی باشد که شما را به بالای لیست نتایج گوگل راهی می کند.
برای درخواست بک لینک چه باید کرد تا بدون هزینه لینک سازی های خوبی را رقم بزنیم؟! راهکارهای زیر را تا دیر نشده است، عملی کنید.

بیشتر بخوانید
بررسی نقاط مثبت و منفی سئو وب سایت تلوبیون

1. ذهن مدیران سایت های دیگر را بخوانید!

برخی از سایت ها با لینک سازی موافقت می کنند زیرا می خواهند صدای خودشان را بیشتر از رقبا کنند. در مقابل وب سایت هایی هستند که حتی با داشتن محتوای باکیفیت نمی توانند لینک سازی کنند. بنابراین درخواست دریافت بک لینک شما از سایت های دیگر باید میخکوب کننده باشد!

باید متوجه نیاز مخاطب خود باشید؛ اینکه فقط از شگفت انگیز بودن محتوای وب سایت خودتان حرفی بزنید، فایده ندارد. برای اینکه مدیران سایت های دیگر به لینک سازی با شما علامت مثبت نشان دهند، باید ذهن آنها را درک کنید. راهکارهای بعدی شما را برای رسیدن به ذهن این افراد بیشتر کمک می کند.

2. روی مزایای لینک سازی تاکید کنید

این که وب سایت ها، بک لینک را می پذیرند، فقط و فقط به دلیل رشد بیشتر وب سایت خودشان است. پس برای این که بتوانید یک پیشنهاد لینک سازی خوب ارائه دهید باید نشان دهید که بک لینک چه سودی برای آنها دارد. معمولا وب سایت ها به دنبال لیست زیر می گردند:
• محتوای مربوط به سایت آنها
• محتوای مفصل

• مطالبی که خوب نوشته شده
• یک سایت قانونی

3. محتوای شما باید رقابتی و مرتبط باشد

اگر در وب سایت خود محتوایی نداشته باشید که ارزش دریافت بک لینک داشته باشد، کسی حاضر نمی شود به محتوای شما پیوند دهد. باید گفت هسته اصلی ایجاد بک لینک داشتن محتوای با کیفیتی است که به سادگی در دنیای وب پیدا نشود.
برای این که محتوای خوبی در سایت خودتان منتشر کنید باید جواب سوال های زیر بدانید:
• پست وبلاگ چند تصویر دارد؟
• پست های وبلاگ چند کلمه دارند؟
• عنوان اصلی چیست و چگونه انتخاب می شود؟

بیشتر بخوانید
6 تکنیک اصولی سئو برای ایجاد ترافیک بیشتر در سال 2021

• تصویر شاخص چیست و چگونه باید باشد؟
• تگ عنوان و متا چیست؟

4. مطالب وب سایت را دقیق و عمیق نگه دارید

این روزها بسیاری از وب سایت ها هستند که از مطالب طولانی استفاده می کنند. اما این نکته را در نظر داشته باشید که گاهی یک مقاله 6 هزار کلمه ای هیچ حرف جدیدی برای گفتن ندارد و در مقابل یک مقاله هزار کلمه ای می تواند کاملا جدید باشد.

مقاله مرتبط: ابزارهای آنالیز بک لینک

پس وقتی از عمق صحبت می کنیم، قرار نیست تعداد کلمات مقاله را افزایش دهید. بلکه باید جزئیات را در مقاله تان لحاظ کنید. اگر مقاله طولانی می نویسید باید نسبت به انسجام و تازگی مطالب اطمینان داشته باشید. با این حال مقالات طولانی رتبه بندی SERP بیشتری می گیرند و بالطبع احتمال بیشتری برای دریافت بک لینک دارند.

5. محتوا باید به خوبی تولید شده باشد

یک محتوای خوب علاوه بر این که به پرسش های احتمالی کاربران پاسخ می دهد، باید مطابق با دستور نگارش زبان باشد و علامت های نگارشی به درستی در آن به کار رفته باشند.
در رابطه با محتواهای غیرمتنی هم همین اصول پابرجا است. ویدیوها، اینفوگرافیک ها و تصاویر باید به خوبی تهیه شده باشند و در عین مفید بودن، زیبایی بصری وب سایت شما را بیشتر کنند.

6. ثابت کنید که یک وب سایت قانونی دارید

یکی از معیارهایی که وب سایت های دیگر برای دریافت بک لینک در نظر می گیرند این است که به سایت های معتبر و قانونی لینک دهند. چرا که لینک سازی با وب سایت های غیرقانونی می تواند به ضرر آنها تمام شود. پس باید نشان دهید فعالیت مستمر، قانونی و معتبری دارید. برای این کار پیوند به شبکه های اجتماعی مختلف می تواند به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید
لیست سیاه گوگل چیست؟! رفع خطای بلاک لیست گوگل

7. ارزشی برای فروش داشته باشید

شاید این جمله ساده به نظر برسد، اما بسیاری از افراد آن را نادیده می گیرند. برای لینک سازی باید صفحه شما به عنوان یک منبع با ارزش شناخته شود. در واقع مزایای لینک سازی با وب سایت و صفحات سایت شما باید کاملا شفاف باشد. محتوای شما در درجه اول باید مرتبط باشد و در درجه بعدی باید چیزی به یک وب سایت دیگر اضافه کند.

8. از اهرم روابط عمومی استفاده کنید!

یکی از بهترین و ساده ترین راهکارها برای دریافت بک لینک ایجاد روابط است. زمانی که افراد شما را نشناسند، به وب سایت شما پیوند نمی دهند. برای این که از این اهرم استفاده کنید باید در شبکه های اجتماعی فعال باشید.

فعالیت در این شبکه ها به شما و کسب و کارتان اجازه می دهد تا تعامل با افراد مختلف را شروع کنید. در نتیجه این فرصت را دارید تا با افراد مرتبط با صنعت خودتان ارتباط داشته باشید و از این فرصت برای لینک سازی یا حتی ایجاد پست مهمان در وبلاگ‌تان استفاده کنید.

9. از اینفوگرافیک ها استفاده کنید

اینفوگرافیک ها، محتواهای بصری جذابی هستند که می توانند اطلاعات مقالات طولانی را در یک عکس قابل درک خلاصه کنند. در حال حاضر وب سایت های کمی هستند که از این ابزار مفید استفاده می کنند. پس یک فرصت فوق العاده برای لینک سازی این است که تیم گرافیک داشته باشید و خود را به عنوان منبع اینفوگرافیک جذاب در صنعت‌تان معرفی کنید.

10. در مورد پست های مرتبط به وبلاگ خودتان نظر دهید

یکی از روش هایی که می تواند در دریافت بک لینک موثر باشد، نظر گذاشتن زیر پست های وبلاگی است که به محتواهای شما مرتبط هستند. برای این کار باید حواستان به جملاتی که به کار می برید باشد. بهتر است تفسیر خودتان را به عنوان نظر به اشتراک بگذارید تا نشان دهید اطلاعات خوبی در این حوزه دارید. نوشتن عباراتی مثل «عالی بود»، ایده خوبی نیست و نمی تواند جلب توجه کند.

بیشتر بخوانید
نکاتي در خصوص انتخاب نام دامنه

منبع:
https://neilpatel.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو