مزرعه لینک Link Farm

مزرعه لینک Link Farm یک شبکه بزرگ از پیوندها و بک لینک هاست که وب سایت های مختلف را به یکدیگر پیوند می دهد. با این تعریف احتمالا تصور می کنید ایجاد یک مزرعه لینک ایده خیلی خوبی برای ارتقای سئوی سایت باشد!

شاید این شبکه پیوندی را بتوان یک غذای خارق العاده دانست؛ اما باید بدانید بعد از مصرف این غذای خوشمزه دقیقا چه اتفاقی برای وب سایت شما می افتد؛ چرا که همیشه غذاهای خوشمزه، سالم نیستند. همراه ما باشید تا با دستورالعمل تهیه مزرعه لینک و نکات منفی آن آشنا شویم.

سرمایه گذاری روی مزرعه لینک Link Farm (لینک فارم) سودی ندارد!

از آنجایی که انسان موجودی عجول است برای انجام هر کاری به دنبال میانبرها یا سرمایه گذاری های کوتاه مدت و پربازده می گردد. طرح مزرعه لینک هم ایده ای بود که در ظاهر می توانست سئوی وب سایت را در زمان کوتاهی بهبود بخشیده و رتبه بندی وب سایت را بالا ببرد.
مزرعه لینک مثل یک غذای خوشمزه و خارق العاده بود که خوردن آن واقعا لذت بخش است؛ اما همین غذای خوشمزه و چرب با 3000 کالری می تواند برای کله پا کردن انسان کافی باشد! سرنوشت مزرعه لینک هم چیزی شبیه به همین غذای خوشمزه بود.
وب سایت ها به جای این که به دنبال یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشند، می خواستند یک وعده غذایی خوشمزه و فوق العاده را تجربه کنند. در حالی که رژیم غذایی سالم به شما می گوید روی بک لینک های با کیفیت، کمپین های فعال در شبکه های اجتماعی، محتوای مفید و مواردی از این دست تمرکز کنید؛ تکنیک های سئوی کلاه سیاه یک منو از فست فودها را به شما پیشنهاد می دهند. فست فودهایی که شاید بازده سریع داشته باشند، ما در دراز مدت هیچ سودی به شما نمی رسانند.

بیشتر بخوانید
سئو تصویر چیست و چگونه باید آن را بهینه کنیم؟

شاید بپرسید چرا؟! مگر بک لینک ها نمی توانند اعتبار وب سایت را بیشتر کنند، پس چرا بد باشند؟ در ادامه همراه ما باشید تا متوجه تهدید جدی این مزرعه شوید.

داستان تولد بک لینک که ایده مزرعه لینک Link Farm (لینک فارم) را ایجاد کرد

دنیای وب در گذشته همچون حالا نبود. محتواهای بی سر و ته و صفحات زرد در سرتاسر آن دیده می شدند؛ محتواهایی که هیچ مطلب مفیدی در آنها وجود نداشت و نمی توانستید نیاز خود را پیدا کنید.
بعد از آن بود که ایده استفاده از برچسب کلمات کلیدی متا ایجاد شد. این برچسب ها برای راهنمایی کاربر ایجاد شدند؛ مثلا اگر فردی به دنبال کفش زنانه بود به کمک برچسب های کلمات کلیدی می توانست صفحات مرتبط خود را پیدا کند. اما دیری نگذشت که این برچسب ها هم مورد سوء استفاده قرار گرفتند. افراد با خودشان فکر کردند اگر می توانم مخاطب بیشتری را با صدها و هزاران برچسب به وب سایت خودم بکشانم، چرا این کار را نکنم؟! با این کار جستجوی کفش زنانه، یک وب سایت سرگرمی را در لیست نتایج نشان می داد و دوباره پیدا کردن محتوای مناسب سخت شده بود.

مقاله مرتبط: ابزارهای آنالیز بک لینک

تصمیم گیری درباره وب سایت های خوب سخت بود و نتایج کاملا بی ربط به نیاز کاربر در نتایج، لیست می شدند. اما چراغی روشن شد؛ توسعه دهندگان موتورهای جستجوگر دریافتند که اگر افراد محتوای یک صفحه را مفید بدانند برای سایر افراد هم می فرستند. اینجا جایی بود که بک لینک ها متولد شدند. هر چه بک لینک های دریافتی یک وب سایت بیشتر بود، نشان می داد محتوای آن مفیدتر است. پس به اعتبار سایت و رتبه بندی آن امتیازی اضافه می شد.

بیشتر بخوانید
7 راهکار طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت در سال 2021

وب سایت های بی ارزش مزرعه می زنند!

نسل جدید موتورهای جستجوگر چیزی بیشتر از برچسب کلمات کلیدی را بررسی می کرد. الگوریتم این موتورها به گونه ای طراحی شده بود که معیارهای مشخصی را برای رتبه بندی و میزان اعتبار یک صفحه در نظر بگیرد. یکی از این معیارهای مهم بک لینک ها بودند که باعث می شد یک وب سایت با داشتن بک لینک های بیشتر برای یک کلمه کلیدی خاص در نتایج بالاتر ظاهر شود.
این موضوع اهمیت بک لینک ها را بیش از پیش کرد؛ اما بک لینک ها هم به سرنوشت برچسب های کلمات کلیدی دچار شدند؛ چطور؟! با مزرعه لینک Link Farm (لینک فارم)!
افرادی که می خواستند به هر قیمتی که شده در بالای لیست نتایج نشان داده شوند شروع به راه اندازی ده ها و صدها سایت دیگر کردند تا یک مزرعه بزرگ ایجاد کنند؛ مزرعه ای که تمام این سایت ها را به یکدیگر پیوند می داد و هر کدام را برای کلمه کلیدی خاصی بهینه می کردند.

برای این که سایت دیگری به این شبکه اضافه شود، آنها از مدیر سایت هزینه ای دریافت کرده و مزرعه خود را بزرگ و بزرگ تر می کردند. اما چرا این تکنیک نمی تواند سودی برای شما داشته باشد!؟

مزرعه لینک Link Farm (لینک فارم) ؛ مزرعه ای که محصولی در آن رشد نمی کند!

در حال حاضر الگوریتم های موتورهای جستجوگر و گوگل کاملا پیشرفته شده است. این الگوریتم ها با دانش های جدید مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی تغذیه می شوند. به همین دلیل دیگر نمی توان با استفاده از برچسب های کلمات کلیدی و تعداد بالای لینک ها به جایی رسید.
در حال حاضر گوگل فقط روی کمیت ها تمرکز ندارد؛ کیفیت برای این موتور جستجوگر مهم تر است. مهم نیست هزار بک لینک گرفته اید یا صدتا؛ مهم این است که از بین این بک لینک ها چندتای آنها معتبر و باکیفیت هستند. یعنی وب سایتی که به شما لینک داده هم باید کاملا بهینه بوده و فعالیت درستی داشته باشد.

بیشتر بخوانید
کلمات کلیدی LSI چیست و چگونه آنها را پیدا کنیم؟

گوگل برای این که تکنیک های سئوی کلاه سیاه را از دنیای وب جمع کند، به پیشرفته ترین الگوریتم ها مجهز شده است. از طرف دیگر برای استفاده کنندگان از این تکنیک ها، جریمه های سنگینی در نظر گرفته تا دیگر کسی به فکر دور زدن قوانین و سرمایه گذاری های سریع و سودده نباشد.

به جای راه اندازی مزرعه لینک چه راهکاری وجود دارد؟

رتبه بندی در بالای لیست نتایج گوگل دیگر ساده نیست. در حال حاضر معیارهای مختلفی وجود دارد که نشان دهد یک وب سایت کاملا معتبر و مرتبط است. از طرف دیگر حتی برخی از قوانین و الگوریتم های گوگل برای شناسایی اعتبار وب سایت ها شناخته شده نیست.
پس تنها راه حل، فعالیت با توجه به خط قرمزهاست. قرار نیست با راه اندازی مزرعه لینک Link Farm یا مزرعه هر چیز دیگری یک شبه به رتبه بندی فوق العاده ای برسید. دنیای امروزه وب از شما محتوای با کیفیت، فعالیت مستمر و دغدغه مندی می خواهد. برای دریافت بک لینک های معتبر باید محتوای درجه یک و مفید تولید کنید؛ نه این که به وب سایت های مختلف برای دریافت بک لینک، پول بدهید!

منبع:
https://www.postmm.com/

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو