طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟‌ در حال حاضر نحوه عملکرد و کسب درآمد برندها تغییر پیدا کرده است. انتخاب بهترین پلتفرم به منظور ارتباط با مشتریان و جذب مخاطبان برای هر کسب‌و‌کاری بسیار ضروری خواهد بود. در این بین دو ابزار مهم وجود دارد. سایت و اینستاگرام دو پلتفرم اساسی برای کسب درآمد بهتر هستند. اما سوال اینجاست که کدام یک برای برند ما بهتر است؟ طراحی سایت یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟ اگر شما هم با این پرسش مواجه هستید، با ما در ادامه این مطلب همراه بمانید. مطالعه این مقاله دید بهتری به منظور انتخاب گزینه مناسب به شما می‌دهد. در پایان خواهید یافت که برای فروش بیشتر به چه ابزاری نیاز خواهید داشت.

تفاوت هزینه‌های طراحی سایت و اینستاگرام؛ مهم‌ترین المان کسب‌ درآمد

مهم‌ترین المانی که در زمان راه‌اندازی برند مورد توجه قرار می‌گیرد، هزینه نام دارد. در واقع زمانی‌که سوال «طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام>» پیش می‌آید، مهم‌ترین فاکتور هزینه است. باید میزان بودجه در نظر گرفته شده و هزینه‌های جاری را محاسبه کرده و با‌توجه‌ به آن، برای کسب و کارتان هزینه کنید. در ادامه اینستاگرام و سایت را از سه بعد متفاوت مورد بررسی قرار می‌دهیم.

راه اندازی اولیه: برای راه اندازی یک پیچ اینستاگرامی لازم به پرداخت هزینه نخواهد بود. در مقابل راه اندازی سایت به پرداخت هزینه اولیه برای خرید هاست، دامنه، قالب و طرح سایت نیاز خواهید داشت.

پشتیبانی و مدیریت: زمانی‌که با دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت آشنا باشید، نیازی به پرداخت هزینه خاصی نخواهید داشت؛ اما هنگام برون‌سپاری باید به فکر پرداخت حقوق به افراد متخصص باشید. برای مدیریت پیج اینستاگرامی نیز همانقدر به زمان و هزینه نیاز است.

بیشتر بخوانید
طراحی وب سایت مرکز ملی فضای مجازی زیر ذره بین

هزینه تبلیغات: برای بهتر دیده شدن برند به تبلیغات نیاز دارید؛ بنابراین باید هدف‌گذاری را در نظر بگیرید. هزینه‌های تبلیغات در اینستاگرام به وسیله اینفلوئنسر یا بلاگر بر اساس نوع تبلیغ متفاوت خواهد بود. در سایت نیاز به تولید محتوا، تبلیغات کلیکی گوگل و الگوریتم‌های سئو با هزینه‌های بسیار کمتر دارید.

It is better to design a website or start an Instagram page۰۱

طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟ ابتدا ابزارتان را بشناسید

برای پاسخ به سوال «طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام» ابتدا مخاطبین را در نظر بگیرید. اگر از نظر قیمت و کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشید، بیشتر افرادی‌که از گوگل برای جست‌و‌جو سایت کمک می‌گیرند به مشتریان بالقوه تبدیل خواهند شد. در نهایت خرید خود را قطعی می‌کنند. در مقابل فالوورهای اینستاگرامی به شکل کاملا تصادفی و از طریق هشتگ یا اکسپلور با پیچتان آشنا می‌شوند. امکان دارد این افراد فقط نظاره‌گر باشند یا سوال بپرسند؛ اما خریدی صورت نمی‌گیرد. همین نرخ تبدیل، تفاوت بین طراحی سایت و اینستاگرام است. میزان نرخ تبدیل کاربران به مشتری در سایت از نظر امنیتی بسیار بالاتر از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام خواهد بود.

اینستاگرام؛ بهترین راه برای فروش بزرگ

پاسخ دیگر به سوال «طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام» را می‌توان در مزیت این پلتفرم‌ها پیدا کرد. شاید فکر کنید که اینستاگرام یک بازار بزرگ برای فروش شماست و درآمد خوبی از آن کسب خواهید کرد؛ اما با نگاهی جزئی‌تر به مزایا و معایب استفاده از اینستاگرام به منظور راه‌اندازی کسب و کار شما را تا تصمیم گیرنده نهایی خود باشید. در ادامه با مزایای راه‌اندازی کار اینترنتی در اینستاگرام بیشتر آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید
7 فاکتور مهم برای طراحی UX فوق العاده

It is better to design a website or start an Instagram page۰۲

هزینه راه اندازی و استفاده از اینستاگرام رایگان است

در‌ حال حاضر بیشتر جوانان به خاطر عدم سرمایه، به پیج‌های اینستاگرامی روی آورده‌اند. این اپلیکیشن در ایران بسیار پرطرفدار بوده و به صورت رایگان در اختیار همه افراد قرار گرفته است. یادتان باشد برای افزایش فالوورها و میزان فروش به منظور جلب رضایت بیشتر کاربران و سهولت در خرید، طراحی سایت خود را راه به اتمام برسانید.

طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟ اینستا به تخصص نیاز دارد

اینستاگرام به زبان فارسی نیز طراحی شده است و همه افراد به راحتی با آن کار می‌کنند. با قابلیت‌های موجود در این پلتفرم به سادگی به درآمد می‌رسید. استوری، پست، مشاهده آمار و کارکردن با امکانات دیگر در پروفایل‌های تجاری اینستاگرام بسیار راحت است. هر فردی که کار کردن با موبایل‌های هوشمند را بداند از پس آن برمی‌دارد.

دیده شدن در اینستاگرام راحت است

در حال حاضر رقابت برای لینک اول شدن در گوگل بسیار بالاست و روز به روز بر تعداد افرادی‌که اقدام به طراحی سایت می‌کنند، اضافه می‌شود. در این پلتفرم محبوب علاوه‌بر کسب درآمد، به راحتی سرگرم شوید. البته بعضی از صفحات با محتوای زرد و اشتباه معروف می‌شوند. با این تفاسیر شما با ایجاد یک محتوای جذاب و مفید در اینستاگرام بسیار محبوب خواهید شد.

It is better to design a website or start an Instagram page۰۳

وب‌ سایت؛ ضروری‌ترین پلتفرم یک کسب‌و‌کار

در دنیای دیجیتالی، داشتن حضور آنلاین برای کسب و کارها موضوعی بسیار ضروری خواهد بود. وب سایت یکی از ابزارهای اصلی در این زمینه خواهد بود. در ادامه این بخش قصد داریم با مزایای راه اندازی سایت آشنا شویم.

بیشتر بخوانید
دردسر راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

افزایش دسترسی به مشتریان؛ اولین ویژگی طراحی سایت

طراحی سایت به مشتریان اجازه می‌دهد تا به راحتی و در سریع‌ترین زمان اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند. همین ویژگی مثبت، یعنی دسترسی ساده و سریع به اطلاعات، سبب بالا بردن رضایت مشتریان خواهد شد. رضایت مشتری باعث بازخورد مثبت و در نتیجه افزایش فروش برندتان می‌شود.

تبلیغات و بازاریابی؛ اصلی‌ترین مزیت وب سایت

وب سایت نوعی پلتفرم قدرتمند به منظور تبلیغات و بازاریابی است. ایجاد یک محتوای جذاب و خلاقانه باعث می‌شود که نظر مشتری را به سایت شما جلب می‌شود. در این موضوع مخاطب به اطلاعات لازم می‌رسد. به همین خاطر تبلیغات در فضای آنلاین می‌تواند به طرح تبلیغاتی کمتری نیاز داشته باشد. همین مسئله هزینه‌ها را تا مقدار قابل توجهی کم می‌کند.

با راه اندازی و طراحی وب سایت باعث افزایش اعتماد مشتریان می‌شود

برای اعتبار بخشیدن به کسب و کار، وب سایت بهترین گزینه است. سایت‌ به مشتری اطمینان خاطر می‌دهد که سایت معتبر خواهد بود. وجود مواردی مثل نمایش اطلاعات تماس، نظرات مشتریان و گواهی‌نامه‌ها به مخاطبان اطمینان خاطر می‌دهد.

It is better to design a website or start an Instagram page۰۴

امکان پرداخت آنلاین؛ اساسی‌ترین مزیت وب سایت

به دلیل وجود درگاه پرداخت، وب سایت به مشتریان امکان می‌دهد تا به صورت آنلاین و اینترنتی مبلغ کالا یا خدمات را بپردازد. همین موضوع باعث می‌شود تا معاملات مالی با امنیت بیشتری انجام شود.

کنترل وب سایت بسیار ساده است

وب سایت امکان کنترل کامل روی محتوا، طراحی و اجزای مختلف را در اختیار مالک خود می‌گذارد؛ دقیقا برعکس اینستاگرام! در واقع شما می‌توانید وب سایت را شخصی‌سازی کنید.

بیشتر بخوانید
طراحی وب سایت شبکه 3 نیاز به بازطراحی دارد

طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟ هر دو

طراحی سایت و اینستاگرام برای راه اندازی و توسعه کسب‌وکار بسیار اهمیت دارند. هر دو این پلتفرم‌ها به شما و برندتان کمک می‌کند. بهتر است از هر دو ابزار اینستاگرام و وب سایت استفاده کنید. اگر به دنبال انتخاب یکی از این روش‌ها هستید، وب سایت گزینه مناسب‌تری است. به دلیل قابلیت شخصی‌سازی، امکان پرداخت آنلاین،‌ تبلیغات راحت و سریع و افزایش دسترسی اطلاعات باعث می‌شود تا راه اندازی وب سایت‌ها مقدم باشند. در این مقاله به سوال «طراحی سایت بهتر است یا راه اندازی صفحه اینستاگرام؟» پاسخ دادیم. اگر شما هم تجربه راه اندازی وب سایت را اینستاگرام را داشته‌اید، آن را با ما و کاربران عزیز دیگر به اشتراک بگذارید.