طراحی وب سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران را در این مقاله در حوزه های مختلف بررسی خواهیم کرد. شرکت پست یکی از نهاد هایی است که زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به فعالیت می پردازد؛

شرکتی که با توجه به رونق یافتن تجارت الکترونیکی، روزگار شلوغ تری را نسبت به گذشته تجربه کرده و حال باید نگاه حرفه ای تری به وب سایت خود post.ir داشته باشد
طراحی وب سایت را از صفحه نخست بررسی میکنیم . صفحه نخست این وب سایت یک صفحه intro است، استفاده از این صفحات چند سال است که دیگر مرسوم نبوده و جز در موارد خاص کمتر مورد استفاده در طراحی وب سایت ها قرار میگیرد. در طراحی صفحه اصلی از دو المان متحرک با ابعاد بزرگ کنار هم استفاده شده است که به بر هم خوردن تمرکز کاربر منجر خواهد شد. همچنین سرعت بالای اسلایدر و افکت نداشتن آن و فقدان قابلیت عوض کردن آن به صورت دستی و همچنین در دسترس نبودن یکی از محبوب ترین سرویس های این وب سایت (پیگیری مرسوله پستی) در نگاه اول از نکاتی است که از لحاظ طراحی تجربه کاربری به آن پرداخته نشده است.
رعایت نکردن فاصله مناسب (ارتفاع) خطوط و همچنین کوچک بودن متون در بعضی قسمت ها، از نکات رعایت نشده از نظر تایپو گرافی در طراحی وب سایت است.
در طراحی وب سایت از سه رنگ آبی تیره، آبی آسمانی و زرد استفاده شده است که همخوانی خوبی با یکدیگر دارند، تغییر رنگ منو ناوبری بالا به آبی روشن و غیر همخوان با سه رنگ اصلی وب سایت این یک دستی را بر هم زده است. همچنین در ساخت زیر منو های منوی ناوبری بالا از رنگ سفید روی خاکستری بسیار کم رنگ استفاده شده است که با هم کنتراست نداشته و وضوح و خوانایی متن را کاهش داده است. تغییر رنگ اصلی لوگو از زرد به آبی و استفاده از آن در هدر، در کنار جداسازی موارد موجود در پی نوشت با المانی با رنگ خاکستری کم رنگ روی پس زمینه خاکستری روشن از موارد رعایت نشده در استفاده از رنگ ها برای طراحی وب سایت است.
استفاده از فلش در طراحی وب سایت، کامل نبودن نسخه انگلیسی وب سایت، تغییر رنگ پیدا نکردن لینک های داخلی، لینک شدن اسلاید ها به صفحات غیر مرتبط، طراحی نا درست صفحات داخلی، سرعت بسیار کم اخبار مهم و مکان نامناسب آن در صفحه اصلی، طراحی نکردن صفحه 404 اختصاصی، ریسپانسیو نبودن و نمایش نامناسب در نمایشگرهای بزرگ، مکان نامناسب دکمه های هردو سرویس mail و rss ، طراحی غلط حالت انتخاب جعبه جستجو، ارتفاع بسیار کم menu tab موجود در پایین صفحه اصلی و همینطور طراحی غیر یکسان و استفاده نادرست از وکتورهای موجود در منو ناوبری بالا از نکات رعابت نشده در طراحی وب سایت پست است.