یک طراحی وب سایت دندانپزشکی جذاب شامل چندین عنصر است که با هم کار می‌کنند تا یک تجربه کاربری برجسته ایجاد کنند. در اینجا به چند مولفه ضروری که یک وب سایت دندانپزشکی را متمایز می‌کند، نگاهی می‌اندازیم. محتوای خوب، تصاویر با‌کیفیت، فیلم‌های کوتاه و طراحی واکنشگرا عواملی هستند که یک سایت را موفق خواهند کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم با پیژگی‌های یک پروژه طراحی سایت موفق برای یک دندانپزشکی آشنا خواهیم شد.

ناوبری آسان؛ کلاسیک‌ترین ساختار یک سایت

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط کلاچ، اکثر مردم (94 درصد) معتقدند ناوبری آسان مهم‌ترین ویژگی وب سایت است. برای بیمارانی که به دنبال اطلاعات هستند، در یک وب سایت و ناتوانی در یافتن آنچه به دنبال آن هستند، خسته کننده خواهد بود. ناوبری موثر وب سایت دندانپزشکی، جابجایی بین صفحات را برای افراد آسان می‌کند. یک هدر در بالای صفحه حاوی اطلاعاتی است که به شیوه‌ای منطقی سازماندهی شده است، ساختار کلاسیکی خواهد بود که بیماران آینده‌نگر آن را تشخیص و درک خواهند کرد.

Dental site۰۱

محتوا حرف اول را می‌زند

وقتی به طراحی وب سایت دندانپزشکی فکر می‌کنید، ممکن است محتوا اولین چیزی نباشد که به ذهنتان خطور می‌کند، اما بسیار مهم است. با استفاده از هدر برای شکستن متن و کوتاه نگه داشتن جملات، محتوا را قابل هضم کنید. در صورت امکان، اطلاعات را به صورت فهرست ارائه دهید؛ زیرا خواندن آن آسان‌تر از یک پاراگراف طولانی متن است. 

غلط املایی و اشتباهات گرامری باعث می‌شود که عمل دندانپزشکی شما غیرحرفه‌ای به نظر برسد؛ بنابراین چندین محتوا همه چیز را تصحیح می‌کند. محتوای بی‌عیب و نقص باعث می‌شود که مطب دندانپزشکی شما برای بیماران بالقوه قابل اعتماد به نظر برسد.

با انتخاب تصاویر با کیفیت بیش از نصف راه را رفته‌اید

به گفته Venngage، بیش از نیمی از بازاریابان (52 درصد) از تصاویر بصری به عنوان شکل بسیار مهم بازاریابی برای تجارت خود یاد می‌کنند. بنابراین، وب سایت دندانپزشکی شما به تصاویر باکیفیت و تکمیل کننده متن نیاز دارد. بیماران را با قرار دادن هد شات‌های حرفه‌ای با بایوس در صفحه «درباره ما» خود به تیم خود معرفی کنید. عکس‌های مطب خود را اضافه کنید. به عنوان مثال، اتاق انتظار و اتاق‌های معاینه تا بیماران بتوانند خود را در حال درمان در مطب شما تصور کنند.

Dental site۰۲

فیلم های کوتاه؛ موثرترین روش موفقیت یک سایت دندانپزشکی

به گفته Wyzowl، اکثر مشاغل (86 درصد) از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کنند. این تعجب آور نیست؛ زیرا 96 درصد از مردم می‌گویند که یک ویدیوی توضیحی را تماشا کرده‌اند تا درباره یک محصول یا خدمات بیشتر بدانند. 

گنجاندن ویدئو در طراحی وب سایت دندانپزشکی شما می‌تواند ارزش جدی ایجاد کند. با ایجاد ویدیوهایی که خدمات مختلفی را که ارائه می‌دهید توضیح می‌دهد. بیماران بالقوه را درگیر کنید تا بتوانند به سرعت درباره آن‌ها و مزایا اطلاعات بیشتری کسب کنند. یا اضافه کردن توصیفات ویدیویی کوتاه از بیماران بازگشته در مورد تجربه آن‌ها را در نظر بگیرید تا واقعاً لحن دوستانه و مشترکی را به وب سایت دندانپزشکی خود اضافه کنید. توصیفات ویدیویی می‌تواند ابزار قدرتمندی برای تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین جدید به بیماران باشد.

پاک کردن فراخوان‌ها برای CTA؛ بارزترین ویژگی یک وبسایت موفق  

هدف نهایی طراحی وب سایت دندانپزشکی شما باید تبدیل بازدیدکنندگان به بیمار باشد. اعلان‌هایی مانند «با ما تماس بگیرید» و «درخواست قرار ملاقات» را به‌طور برجسته در هر صفحه از وب‌سایت خود قرار دهید، بنابراین به راحتی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

گنجاندن انواع فراخوان برای اقدام (CTA) مهم است؛ زیرا همه نمی‌خواهند از طریق یک رسانه ارتباط برقرار کنند. برخی از مردم تماس های تلفنی را ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند از طریق فرم آنلاین یا ایمیل ارتباط برقرار کنند. تمام پایه‌ها را بپوشانید تا بتوانید همه را راضی نگه دارید.

طراحی واکنشگرا؛ نمایش سایت در هر دستگاه 

به گفته گوگل، اکثر کاربران اکنون از طریق یک دستگاه تلفن همراه به گوگل دسترسی دارند. در نتیجه، این شرکت به دلایل متعددی استفاده از طراحی وب واکنشگرا را توصیه می‌کند. گوگل به برخی از مزایای طراحی وب ریسپانسیو اشاره می‌کند که به بیماران برای سهولت در اشتراک‌گذاری و لینک دادن به محتوای شما کمک می‌کند. همچنین به الگوریتم‌های خود کمک می‌کند تا به طور دقیق ویژگی‌ها را به صفحه اختصاص دهند. در واقع، گوگل از اول جولای 2019 ایندکس‌سازی اول موبایل را تمرین می‌کند، یعنی در درجه اول از نسخه موبایلی سایت برای نمایه‌سازی و رتبه‌بندی استفاده می‌کند.

در نهایت، بیماران با استفاده از دستگاه‌های مختلف از سایت شما بازدید می‌کنند. از آنجایی که طراحی وب ریسپانسیو متناسب با محتوا در انواع دستگاه‌ها و اندازه‌های صفحه نمایش تنظیم می‌شود، تجربه کاربری مثبتی را برای همه فراهم کنید. طراحی وب سایت دندانپزشکی عالی ویژگی‌های مختلفی دارد که آن را جذاب و کاربردی می‌کند. این اولین برداشتی است که بسیاری از بیماران از عمل شما خواهند داشت. سرمایه گذاری در یک سایت با کیفیت به ارزش افزوده کمک می‌کند و به جذب بیماران جدید به مطب دندانپزشکی شما کمک می کند.

Dental site۰۴

برای طراحی سایت دندانپزشکی الهام بگیرید!

مطب دندانپزشکی شما جایی است که بیماران آینده انتظار دارند که از آنها استقبال شود و مراقبت‌های استثنایی دریافت کنند. طراحی وب سایت دندانپزشکی شما باید تجربیات مثبتی را که بیماران در مطب شما احساس می‌کنند، تجسم کند.

برای الهام گرفتن هنگام ایجاد طراحی وب سایت دندانپزشکی خود، به طراحی ظاهری مدرن با فضایی برای تصاویر و ویدیوهای زیاد فکر کنید. داشتن یک وب سایت مدرن تمرین شما برای ایجاد یک تجربه مدرن را نشان می‌دهد. در نظر بگیرید که اگر یک بیمار بودید، چه اطلاعاتی را می‌خواستید. مناطقی از دفتر خود را که به آن‌ها افتخار می‌کنید نشان دهید. اطلاعات واضحی در مورد خدمات و اطلاعات تماس خود ارائه دهید.

به خاطر داشته باشید که وب سایت‌های دندانپزشکی با وب سایت‌های تجاری استاندارد متفاوت هستند؛ بنابراین از طراحی‌های سفارشی و ویژگی‌های خاص که برای بیماران دندانپزشکی جذاب است استفاده کنید. با عناصر وب سایت، مانند رزرو قرار و امکان پرداخت آنلاین صورتحساب، یک تجربه کاربری دوستانه ارائه دهید. با این ایده ها از پروژه های طراحی وب دندانپزشکی حرفه ای الهام بگیرید.

Dental site۰۴

برای داشتن یک سایت دندانپزشکی موفق به محتوا توجه کنید

مهم‌ترین رکن یک سایت، داشتن محتوای تصویری و متنی با‌کیفیت است. پس از آن باید به اختصاصی کردن سایت و نمایش آن در دستگاه‌های مختلف تمرکز کرد. در این مطلب سعی کردیم تا ویژگی‌های یک پروژه طراحی سایت موفق برای یک دندانپزشکی را به شما عزیزان معرفی کنیم. 

یک وب‌سایت دندانپزشکی سفارشی شامل رنگ‌های لوگو و برند شما می‌شود و آنچه را که موقعیت مکانی و خدمات شما را منحصر به فرد می‌کند، نشان می‌دهد. مهم است که از سایر روش‌های دندانپزشکی در منطقه خود متمایز شوید. اضافه کردن ویژگی های وب سایت را در نظر بگیرید که به تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت شما به بازدیدکنندگان اداری کمک می کند.

یادتان باشد که هدف نهایی وب سایت دندانپزشکی شما تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین به بیماران است. در هر صفحه وب، باید CTA های واضحی داشته باشید که گام بعدی آنها را هدایت می‌کند. همچنین مهم است که زمان‌بندی آنلاین را فعال کنید؛ بنابراین بیماران می‌توانند به‌سرعت با خیال راحت برای خود قرار ملاقات بگذارند. مطمئن شوید که نحوه ارتباط با شما از طریق ایمیل، تلفن یا فرم آنلاین واضح است.