کلمات کلیدی LSI

احتمالا شما هم نکاتی را در رابطه با کلمات کلیدی LSI شنیده اید. اما کمتر کسی واقعا مفهوم این عبارت را درک می کند. برای درک این عبارت اول از همه باید ببینیم LSI مخفف چه واژه ای است تا بتوانیم آن را دقیق تر درک کنیم. LSI از latent semantic index(ing) گرفته شده است. این عبارت را می توان نمایه سازی معنایی پنهان یا نهفته دانست.

این عبارت بعد از خبرهایی که در رابطه با هوش مصنوعی گوگل پخش شد، به دنیای سئو اضافه شد. از آنجایی که گوگل می خواهد مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران خود قرار دهد، تنها به کلمات کلیدی اصلی توجه نمی کند. بلکه یادگیری ماشینی گوگل می تواند واژه های مرتبط به کلید واژه اصلی را نیز در نظر بگیرد. به همین دلیل LSI را کلمات کلیدی مرتبط هم نامگذاری کرده اند.
در این بخش می خواهیم با اهمیت و مفهوم این عبارت بیشتر آشنا شویم و راهکارهای پیدا کردن آنها را بشناسیم. پس همراه ما باشید.

کلمات کلیدی LSI چه هستند؟!

روند استفاده از LSIها بعد از آپدیت الگوریتم گوگل در سال 2004 آغاز شد. این کلمات به موتور جستجوگر گوگل کمک می کردند تا نتایج مرتبط تری به کاربران نشان دهد.
اما LSIها را نمی توان فقط به معنای کلمات کلیدی مرتبط دانست. در واقع این روند باعث شد که گوگل انکر تکست ها و لینک دهی به کلمات مختلف را نیز بشناسد. این به روز رسانی باعث شد تفاوت های چشمگیری در لیست نتایج گوگل ایجاد شود. در واقع دیگر نمی شد فقط با یک کلمه کلیدی یک صفحه بی ربط را بهینه کرد تا در بالای لیست نتایج ظاهر شد.
برای این که وب سایت ها به رتبه بندی خوبی دست پیدا کنند، می بایست علاوه بر کلمه کلیدی اصلی نشان دهند که از کلمات مرتبط به آن نیز استفاده کرده اند. چرا که این الگوریتم جدید گوگل می توانست کلمات مترادف، مرتبط و مربوط به یک زمینه را با یادگیری ماشینی خود شناسایی کند.
با این الگوریتم جدید برای این که یک صفحه به کاربر پیشنهاد داده شود، کاملا بررسی می شود. گوگل کلمات کلیدی LSI یک صفحه از وب سایت را بررسی می کند و فقط به دلیل داشتن یک کلمه، آن را مناسب پیشنهاد به کاربران تشخیص نمی دهد.
این طور بگوییم که گوگل با یک ذره بین بزرگ به جان صفحه به صفحه وب سایت شما می افتد و تک تک کلمات آن را زیر نظر می گیرد تا مطمئن شود این صفحه، همان چیزی است که کاربر نیاز دارد. این ذره بین هوشمند ریزترین جزئیات را هم تشخیص می دهد.

بیشتر بخوانید
ابزارهای کاهش حجم تصاویر

مقاله مرتبط: 5 ابزار آنالیز سئو سایت در سال 2021

این الگوریتم، استفاده از کلمات LSI را ضروری می کند. اما باید بدانید که صفحه شما برای کلمات کلیدی مرتبط رتبه بندی نمی شود. در واقع LSI ها کمک می کنند کلمه کلیدی اصلی شما بیشتر و بهتر دیده شود.

چگونه کلمات کلیدی LSI را پیدا کنیم؟!

LSIها باعث می شوند بهینه سازی شما برای یک کلمه کلیدی خاص، نتیجه بهتری داشته باشد. پس باید روش های پیدا کردن آنها را بدانید و در کنار کلمه کلیدی اصلی، حتما از قدرت آنها بهره بگیرید تا بتوانید برای یک کلمه کلیدی، رتبه بندی خوبی را به دست بیاورید.
برای پیدا کردن کلمات LSI دو روش را در ادامه به شما آموزش می دهیم.

روش اول: صنعت خود را بشناسید

در این روش، تحقیق کمتری نیاز است؛ اما همه چیز به دانش شما از صنعت و تجارت‌تان بستگی دارد. اگر زمینه کاری خود را به خوبی بشناسید می توانید مترادف ها را کنار هم جفت و جور کنید تا قدرت رتبه بندی صفحه شما بیشتر شود.
بگذارید این موضوع را با یک مثال ساده تر کنیم. مثلا شما خدمات مربوط به مواد غذایی دارید و بشقاب های یک بار مصرف می فروشید. اما می دانید که مخاطبان اصلی شما واژه «بشقاب یک بار مصرف» را جستجو نمی کنند؛ بلکه بیشتر به دنبال واژه هایی مثل «ظروف یک بار مصرف تولد» یا «ظروف تم تولد» هستند. شما از این واژه ها استفاده می کنید، در حالی که توضیح محصولات شما داده های مربوط به «بشقاب یک بار مصرف» را پوشش می دهد.

بیشتر بخوانید
هوش مصنوعی و نقش آن بر روند مدیریت محتوا

در این شرایط الگوریتم گوگل متوجه می شود که این واژه ها مترادف هستند و صفحه شما را در جستجوهای مختلف به کاربران پیشنهاد می دهد.
با این حال پیشنهاد می کنیم حتی اگر در صنعت خود خبره هستید، کمی زمان برای تحقیق کلمات کلیدی LSI بگذارید و روش دوم را مکمل ایده های خود کنید.

روش دوم: استفاده از ابزارهای آنلاین تحقیق کلمات کلیدی

بعد از این که گوگل رصد LSIها را در دستور کار خود قرار داد، برنامه نویسان متوجه الگوی شناسایی گوگل شدند. این برنامه نویسان ابزارهای آنلاینی را طراحی کردند که می توانید به سادگی کلمات کلیدی مرتبط را به کمک آنها شناسایی کنید.

استفاده از این ابزارها باعث می شود که صفحات وب سایت شما از رقیبان عقب نماند. یکی از بهترین ابزارها برای شناسایی LSIها ابزاری به نام LSI Graph است. برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی اصلی را وارد کنید تا لیستی از کلمات مرتبط به شما نشان داده شود.

چگونه از کلمات کلیدی LSI استفاده کنیم؟!

بعد از این که کلمات مرتبط به کلمه کلیدی اصلی خود را پیدا کردید، نوبت به استفاده از آنها می رسد. هر چند طراحی الگوریتمی که بتواند این کلمات را بشناسد برای گوگل سخت بود، اما استفاده از آنها در محتواها کاملا ساده است.
تنها کاری که لازم است کنید این است که چند مورد از کلمات کلیدی اصلی را با کلمه های LSI جایگزین کنید. اگر بخواهیم یک قانون کلی داشته باشیم باید بگوییم می توانید به ازای هر 300 کلمه، یک کلمه کلیدی LSI به متن اضافه کنید. البته این قانون کلی و تضمینی نیست؛ می توانید با توجه به استراتژی های سئو وب سایت خود، مقدار آن را کمتر یا بیشتر کنید.
از کلمات کلیدی LSI به اندازه استفاده کنید؛ نه آن قدر کم که تاثیری در رتبه بندی شما نداشته باشند و نه این که محتوا را از کلمات کلیدی پر کنید. استفاده طبیعی از این کلمات، بهترین استراتژی سئو برای صفحات شما خواهد بود.
صرف نظر از این که چند بار از انواع کلمات کلیدی استفاده می کنید، تمرکز شما باید ارائه اطلاعات واضح، مفید و مختصر باشد تا خواننده متن را تا انتها خوانده و از خدمات شما استفاده کند.
در واقع استفاده طبیعی از کلمات کلیدی مختلف باعث می شود تجربه کاربری بهتری را ارائه دهید. در نتیجه احتمال بازگشت کاربر، ترافیک بیشتر، تبدیل بازدیدکننده به مشتری و خرید از شما بیشتر خواهد بود. این موضوع روی رتبه بندی وب سایت تاثیر می گذارد.

بیشتر بخوانید
آشنایی با هوش مصنوعی GPT-3

منبع:
https://www.webfx.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو و بهینه سازی، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو