جستجوی برند محور

آیا اخیرا کسب و کار خودتان را در گوگل ثبت کرده اید؟! بسیاری از تجارت های نوپا این کار را انجام می دهند؛ اما این موضوع به معنای بهینه بودن جستجوی برند محور کسب و کار شما نیست!

اگر نمی دانید جستجوهای مبتنی بر برند چه هستند، بهتر است در این بخش همراه ما باشید. بهینه سازی وب سایت کسب و کار شما فقط نباید به کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان محدود شود. جستجوهای مبتنی بر برند شامل URLهایی می شوند که برای نام تجاری یا همان برند خود رتبه بندی کرده اید. برای این کار باید یک روند مداوم را در پیش بگیرید تا منجر به نرخ تبدیل بیشتر و سفرهای قابل پیشبینی خرید مشتریان شود.

جستجوی برند محور یا branded search چیست؟!

جستجوهای مبتنی بر نام تجاری شامل هر نوع سوال یا پرس و جوهایی می شوند که نام تجاری یا نام محصول شما هم در آن قرار دارد. این جستجوها ممکن است برند محور باشند یا این که کلمات شخصی مثل نام مدیر عامل شرکت را شامل شوند.

چرا باید جستجوی برند محور را از اولویت های بازاریابی قرار دهیم؟

جستجوهای مبتنی بر برند معمولا هدف والایی دارند: افرادی که برند شما را در فیلد جستجوی موتورهای جستجوگر تایپ می کنند یا می خواهند به طور مستقیم به وب سایت شما مراجعه کنند و یا این که در مرحله تحقیق برای خرید از بهترین مرجع هستند.
سوالاتی که در رابطه با برند شما جستجو شده اند، نشان می دهند که مشتریان فعلی یا آینده شما، چه مشکلاتی را تجربه می کنند. در واقع این سوالات برای درک احساسات آنلاین پیرامون نام تجاری شما و نام رقبا اهمیت بسیاری دارد و باید آنها را تجزیه و تحلیل کرد.
از طرف دیگر کاملا بدیهی است که نتایج SERP برندها روی تصمیم بازدیدکننده برای خرید تاثیر می گذارد و می تواند آنها را وارد بخشی از کانال فروش شما کند.
همانطور که هشتگ های برندها در شبکه های اجتماعی روی دیدگاه کلی بازدیدکننده تاثیر دارند، SERPهایی هم که شامل نام تجاری شما باشند، همیشه متعلق به وب سایت شما نیستند. مگر این که برای بهینه سازی جستجوی برند محور خودتان زمان گذاشته و تلاش کرده باشید.

بیشتر بخوانید
5 ترفند بازاریابی که باید از نایک یاد بگیرید!

پس تا این جا متوجه شدید که برخی از افراد برای مقایسه برندها نام آنها را جستجو می کنند و همیشه قرار نیست بعد از جستجو، وب سایت شما را باز کنند. پس باید ببینید برند شما در چه وب سایت های دیگری با چه نوع محتوایی به کار رفته است.

چگونه درباره جستجوهای مربوط به برند خودمان تحقیق کنیم؟!

1. با پیشنهادهای گوگل مبتنی بر برند شروع کنید

برای این که متوجه شوید افراد در زمان تایپ نام شما در فیلد جستجوی گوگل، دنبال چه چیزی می گردند، بهتر است به پیشنهادهای گوگل توجه کنید. این پیشنهادها باید به دو دلیل مهم، اولویت اصلی شما باشند:
• پیشنهادات گوگل نشان می دهند افراد، بیشتر به دنبال چه چیزی در رابطه با برند شما هستند. هر چه تعداد عبارت های خاص در پیشنهادهای گوگل بیشتر باشد، راحت تر از دید مخاطبان اینترنتی خود، آگاه می شوید.
• پیشنهادات گوگل را افراد در زمان جستجوی برند شما هم می بینند. پس می تواند روی تصمیم آنها برای خرید اثر بگذارد. طبق آمارها، 23 درصد از افراد در زمان جستجو به پیشنهادهای گوگل اعتماد کرده و روی آنها کلیک می کنند.

مقاله مرتبط: نیچ مارکتینگ (Niche Marketing) در بازاریابی به چه معناست؟!

بسیاری از برندها اغلب از جستجوی برند محور خود غافل می شوند. در حالی که این جستجو می تواند اطلاعات بسیاری را به مشتریان بالقوه ما بدهد. به عنوان مثال می توانید در فیلد جستجوی گوگل کلمه «پونیشا» را برای مراجعه به این سایت تایپ کنید و ببینید که دومین پیشنهاد گوگل «پونیشا کلاهبرداری» است!

بیشتر بخوانید
اصول SERP برای طراحی استراتژی محتوا

2. از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید

نام تجاری شما، مهم ترین کلمه کلیدی است که باید برای بهینه کردن آن تلاش کنید. شما می خواهید افراد بیشتری به دنبال برند شما باشند تا استراتژی های بازاریابی موفق تری داشته باشید. بنابراین باید مطمئن شوید افراد با جستجوی نام تجاری شما ممکن است به چه نتایجی برسند.

ابزارهای تحقیقات کلمات کلیدی بسیاری هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. برخی از آنها رایگان بوده و برخی دیگر بابت نمایش نتیجه، هزینه دریافت می کنند.

3. حواستان به سوالات مربوط به برندتان باشد

سوالات معمولا در جستجوهای ارگانیک راحت تر دیده می شوند. زیرا قطعات برجسته ای هستند که ظاهری برخلاف سایر نتایج موجود در صفحه نتایج گوگل دارند.
در جستجوهای فارسی هنوز برندها آن طور که باید و شاید از سوالات استفاده نکرده اند. البته عدم شناخت کامل فارسی توسط گوگل هم باعث غفلت برندها شده است. اما باید منتظر روزی بود که نتایج جستجوی فارسی تفاوتی با جستجوهای انگلیسی نداشته باشند.

در جستجوهای انگلیسی، بخش سوالات مهم ترین نقش را در ایجاد ترافیک بازی می کنند. سوالات خیلی سریع تر و راحت تر کاربران را جذب می کنند و به همین دلیل هم در منابع انگلیسی از آنها بیشتر استفاده می شود. اما برای بهینه سازی جستجوی برند محور هم می توانید به محتواهایی که در آنها سوالات متداول یا عناوین سوالی را جای داده اید، تکیه کنید.
برای ایجاد بخش سوالات متداول مربوط به برند حتما باید از الگوهای جستجوی کاربران اطلاع داشته باشید تا بتوانید با سوالات، آنها را به برند خود جذب کنید.

بیشتر بخوانید
راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیکی؛ قواعد و استانداردها

4. کلمات کلیدی مربوط به برند را گروه بندی کنید

همان طور که کلمات کلیدی دیگر، تنوع زیادی دارند، این موضوع در کلمات کلیدی شامل برند تجاری شما نیز صدق می کند. برای این کار هم می توانید به سراغ ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی یا کاوشگر کلمات کلیدی MOZ بروید. فراموش نکنید که بعد از انتخاب گروه کلمات کلیدی، آنها را در SEPR گوگل آنالیز کنید.

چگونه جستجوی مبتنی بر برند خودمان را بهینه کنیم؟

• جایگاه فعلی خودتان را از نظر رتبه بندی مشخص کنید و نتایج را زیر نظر داشته باشید.
• جستجوهای مبتنی بر برند خودتان را با توجه به قصد و اقدام کاربران، گروه بندی کنید. در واقع ابتدا باید قصد کاربر را از جستجوی یک عبارت مشخص، تجزیه و تحلیل کنید. اقدام بعدی شما متکی به این است که رتبه بندی وب سایت چطور باشد. با این حال می توانید صفحات وب سایت را برای آن کلمه کلیدی بهینه کنید، صفحه جدید ایجاد کنید یا پست های وبلاگی انتشار دهید.
• بخشی با عنوان سوالات متداول به وب سایت اضافه کنید و با روانشناسی مشتری، به تمام مشکلات پاسخ دهید.
• هر چه SERP را بیشتر کنترل کنید، احتمال برد شما بیشتر است. محتواها را در قالب ویدیو، عکس، اینفوگرافی و متن منتشر کنید تا جستجوی برند محور شما پیروز میدان شود.
• برای ارتقای رتبه بندی خود روی لینک سازی داخلی و ارتباط کانال های ارتباطی خود سرمایه گذاری کنید.

منبع:
https://moz.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو و بهینه سازی، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید
رازهای خلاقیت در اینستاگرام؛ چگونه با ایده‌های نوآورانه و بدون نمایش چهره، پیجی موفق بسازیم؟
سئو