دریافت بک لینک

زمانی که نوبت به دریافت بک لینک و لینک سازی های خارجی می رسد، تکنیک های زیادی هم از راه می رسند که مدیران کسب و کارها را همراهی کنند. اما سوالی که مطرح می شود این است که بک لینک گرفتن اخلاقی است؟!

برای جواب دادن به این سوال باید نحوه دریافت لینک ها را بررسی کنیم. هرچند برخی از سئوکاران اعتقاد دارند نباید تمرکز را برای دریافت لینک های خارجی بگذاریم، در مقابل برخی دیگر هر کاری برای دریافت این لینک ها انجام می دهند.
ما برای این که به این سوال پاسخ دهیم، می خواهیم آن را در قالب دو تکنیک سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید بررسی کنیم. پس همراه ما باشید.

معنی سئو کلاه سفید و کلاه سیاه برای دریافت بک لینک

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چرا کلاه سفید و کلاه سیاه؟! چرا گوگل و سئوکاران از این دو واژه برای توضیح قوانین خود استفاده می کنند؟!

این دو واژه در واقع از فیلم های وسترن غربی گرفته شدند! در این فیلم ها زمانی که فردی کلاه سفید بر سر داشت معمولا شخصیت مثبت داستان بود که می توانست کلانتر یا معاونش باشد. اما زمانی که کلاه سیاه داشت حتما یک قانون شکن بود.
این واژه ها به دنیای سئو هم راه پیدا کردند تا به کمک آنها بتوان گفت دریافت بک لینک از این روش قاونی و اخلاقی است و از روش دیگر، نه!

بیشتر بخوانید
ابزارهای آنالیز بک لینک

بک لینک چیست و اصلا چرا اهمیت دارد؟!

قبل از اینکه دنیای سئوی کلاه سفید و کلاه سیاه را موشکافی کنیم، بیایید با یک مثال ساده متوجه بک لینک و اهمیت آن شویم.
حتما شما هم در زمان مدرسه مجبور می شدید مقالات تحقیقی بنویسید و باید برای این مقالات منبع تعیین می کردید. در واقع در موضوعاتی که اطلاعات چندانی نداشتید، به لیستی از کتاب ها یا مقالات چاپی اشاره می کردید.
با این کار هر فردی که مقاله شما را می خواند متوجه می شد برای مطالعه بیشتر در یک زمینه خاص باید به چه منبعی مراجعه کند. این موضوع دقیقا در دنیای وب هم دیده می شود.
هر زمان یک وب سایت در محتوای خود به وب سایت دیگری پیوند می دهد، در واقع به خوانندگان می گوید که در این وب سایت می توانید اطلاعات مفیدی پیدا کنید و ارزش زمان گذاشتن را دارد.
اگر وب سایت های دیگری هم به یک دامنه مشخص لینک دهند، موتورهای جستجوگر متوجه می شوند که این URL کیفیت بالایی دارد که این موضوع در رتبه بندی وب سایت مذکور، تاثیر خواهد داشت.
این نوع دریافت بک لینک که از آن صحبت کردیم کاملا اخلاقی است. در واقع این لینک ها به نفع تمام افراد است؛ چه وب سایت ها و چه خوانندگان محتوای وب.

مقاله مرتبط: 5 ابزار آنالیز سئو سایت در سال 2021

این نوع بک لینک ها علاوه بر اینکه بازدید وب سایت را بالاتر می برند، باعث آگاهی از برند می شوند و در نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری هم تاثیر دارد. پس چرا باید مشکلی داشته باشند؟!
مشکل از زمانی شروع می شود که کسب و کارها دچار بی صبری شوند!

بیشتر بخوانید
5 ابزار سئو که صاحبان کسب و کارهای کوچک باید آنها را بشناسند

گر صبر کنی از بک لینک های غیراخلاقی نجات یابی!

انسان موجودی عجول است و می خواهد همه چیز در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه دهد. بیشتر افراد به دنبال خواسته ها و رضایت فوری هستند و از اینکه به انتظار نتایج بنشینند، تنفر دارند!
اینجا جایی است که سروکله سئوی کلاه سیاه پیدا می شود. چرا که با کمک سئوی کلاه سفید باید زمان بیشتری را برای دیدن تاثیر دریافت بک لینک ها صرف کرد.

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند به کمک سئوی کلاه سیاه می توانند نتایج دلخواهشان را در زمان کوتاه تری تجربه کنند. به همین دلیل برای دنبال کردن سئو کلاه سیاه وسوسه می شوند.

پرداخت پول برای گرفتن بک لینک

شرکت هایی وجود دارند که به شما می گویند به ازای مبلغ مشخص، هر چه بک لینک بخواهید به وب سایت شما می دهند!
نحوه کار آنها به چه شکل است؟! شما پول را ارسال می کنید و پیوندهای بی ارزش و بی کیفیت برای وب سایت شما فراهم می شود.

شاید نام وب سایت شما هم به لیست دارندگان بیشترین بک لینک اضافه شود؛ اما زمانی که موتور جستجوگر گوگل محتوای وب سایت های مذکور را بررسی کند، هیچ ارزشی برای دریافت بک لینک های شما قائل نخواهد شد. (اگر شانس داشته باشید و جریمه نشوید!)
پس پولتان را هدر داده اید.

پیوستن به انجمن ها برای دریافت لینک

انجمن های مختلفی در سرتاسر وب برای موضوعات مختلف وجود دارند که هر فردی با عضویت در آن می تواند داخل انجمن پست بگذارد. به همین دلیل برخی از دارندگان وب سایت تصور می کنند این ایده خوبی است که با پست های انجمن به وب سایت خود لینک دهند.

بیشتر بخوانید
تغییرات موتور جستجوگر گوگل در سال 2021

اما این ایده هم جواب نمی دهد. زیرا بیشتر انجمن ها ویژگی nofollow را به شکل اتوماتیک به لینک ها اضافه می کنند و این موضوع باعث بی ارزش شدن لینک شما برای اهداف سئو می شود. در واقع موتورهای جستجوگر این لینک ها را محاسبه نخواهند کرد. (اگر از حذف شدن از انجمن ها در امان بمانید!)

با استفاده از نرم افزار، لینک را به بخش نظرات وبلاگ ها اضافه کنید

یکی دیگر از تکنیک های سئوی کلاه سیاه برای دریافت بک لینک نرم افزارهایی هستند که به طور خودکار روی وبلاگ های مختلف نظر می گذارند و لینک وب سایت هم در این نظرات پیداست.

احتمالا شما هم این موارد را دیده باشید. در این موارد نه تنها نظر اضافه شده بی معنی و مضحک است، بلکه باز هم ویژگی nofollow در نظرات وجود دارد و نمی توانید از این طریق به دنبال دریافت لینک ها باشید!

پس چه باید کنیم تا لینک ها در رتبه بندی وب سایت تاثیر بگذارند؟!

اگر به دنبال دریافت لینک هستید، قدم اول تولید محتوای عالی و با کیفیتی است که در وب سایت های دیگر پیدا نمی شود. هر چه بیشتر برای محتوای خود زمان بگذارید، احتمال دریافت لینک های خارجی وب سایت هم بیشتر می شود.
البته شما می توانید محتوای خود را از طریق شبکه های اجتماعی گوناگون هم به اشتراک بگذارید تا تعداد بک لینک های شما بیشتر شود. اما اگر کسی واقعا از محتوای شما لذت برده باشد بدون نیاز به هیچ غرامتی آن را به اشتراک خواهد گذاشت!
فراموش نکنید با وجود الگوریتم های پیشرفته گوگل، استفاده از تکنیک های سئوی کلاه سیاه برای دریافت بک لینک یک شکست واقعی در ابتدای مسیر شما خواهد بود. پس کمی صبر پیشه کنید و با اتخاذ استراتژی های هوشمندانه برای سئوی وب سایت خود، کسب و کارتان را ارتقا ببخشید.

بیشتر بخوانید
چرا طراحی سایت با وردپرس مقرون به صرفه است؟

منبع:
https://www.webfx.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو