وب سایت فیلیمو

وب سایت فیلیمو از محبوب ترین سرویس های پخش آنلاین فیلم و سریال در ایران است که برخی آن را با نتفلیکس مقایسه می کنند. این وب سایت با دامنه www.filimo.com تقریبا 7 سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت بوده است. کسب درآمد این وب سایت از طریق اشتراکی است که به فروش می رساند و با خرید اشتراک می توان به منبع بی حد و حصر انواع فیلم ها و سریال های ایرانی و خارجی در آن دسترسی داشت.

هر چند موفقیت فیلیمو را باید وابسته به تبلیغات و کمپین های بازاریابی زیاد و هوشمندانه آن دانست، با این حال بررسی ساختارهایی که در این وب سایت به کار گرفته شده نیز در رتبه بندی آن تاثیر بسزایی داشته است.
در این بخش می خواهیم سایت فیلیمو را از نقطه نظرات گوناگون بررسی کنیم. همراه ما باشید تا پارامترهای مهم برای موفقیت یک رسانه آنلاین را با یکدیگر موشکافی کنیم.

بررسی ساختارهای مربوط به سئو در وب سایت فیلیمو

همان طور که می دانید سئو داخلی و خارجی یک وب سایت می تواند تاثیر فوق العاده ای در رتبه بندی آن داشته باشد. هر چند که در کنار سئو باید از بازاریابی محتوایی استفاده کرد تا مخاطبان از برند آگاهی پیدا کرده و از خدمات و محصولات آن استفاده کنند.
فیلیمو هم مانند بسیاری از وب سایت های موفق ایرانی سرمایه گذاری بالایی را در زمینه طراحی سایت و سئو انجام داده است. این موضوع را زمانی می توان فهمید که با جستجوی نام یک فیلم یا سریال در گوگل، فیلیمو هم در بالای لیست نتایج ظاهر می شود. این رتبه بندی فوق العاده فیلیمو، علاوه بر تبلیغات به ساختارهای سئو هم مربوط می شود.

بیشتر بخوانید
طراحی وب سایت شبکه 3 نیاز به بازطراحی دارد

مقاله مرتبط: بررسی وب سایت آپارات و نقاط ضعف و قدرت آن

در بررسی که از متاتگ ها، لینک سازی ها، سرعت بارگیری و ریسپانسیو بودن این وب سایت داشته ایم، تمام نکات کلیدی برای داشتن یک وب سایت سئو محور در آن رعایت شده بود. در ادامه تک تک این موارد را به صورت تخصصی تر بررسی می کنیم.

سرعت بارگیری وب سایت فیلیمو

مهم ترین موضوعی که می تواند تعداد مخاطبان یک وب سایت را به طور محسوس افزایش یا کاهش دهد، سرعت بارگیری سایت است. این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که وب سایت شما در قالب یک رسانه آنلاین فعال بوده و از تصاویر یا حتی ویدیوهای بسیاری در صفحه لندینگ خود استفاده کرده باشید.
فیلیمو هم وضعیت مشابهی دارد. حجم صفحه اصلی این وب سایت حدود 3 مگابایت بوده و تقریبا 5 ثانیه طول می کشد تا صفحه اول به طور کامل بارگیری شود. البته فیلیمو در این زمینه نتوانسته امتیاز بالایی را از آن خود کند. چرا که بسیاری از وب سایت ها با سرعت بیشتری بارگیری می شوند.

برخی این موضوع را بهینه نبودن تصاویر استفاده شده در صفحه اول فیلیمو می دانند. با این حال فیلیمو با ترفند بارگیری بخش به بخش وب سایت خود، این مشکل را جبران کرده است. در واقع با ورود به سایت در کسری از ثانیه بخش بالایی آن آماده به کار است و با اسکرول کردن و پایین رفتن، بخش های بعدی بارگیری می شوند.

ساختار ریسپانسیو وب سایت فیلیمو

یکی از بارزترین ویژگی های فیلیمو را می توان در سازگار بودن با انواع صفحه نمایش های مختلف دانست. این وب سایت با صفحه نمایش موبایل و تبلت سازگار بوده و سرعت و علمکرد بالایی در تغییر المان ها و بارگیری مجدد آنها دارد. این موضوع را حتی می توان با کوچک و بزرگ تر کردن صفحه مرورگر رایانه هم امتحان کرد.
با کوچک کردن صفحه مرورگر، عناصر موجود در صفحه ابتدایی فیلیمو تغییر اندازه داده و جابجا می شوند تا بهترین تجربه کاربری را ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید
بررسی طراحی وب سایت شبکه 2 سیما

بررسی متاتگ های استفاده شده در فیلیمو

ساختار متاتگ هایی که در یک صفحه استفاده می شوند، نقش مهمی در سئو و رتبه بندی یک وب سایت دارند. در وب سایت فیلیمو هم این موضوع به شکل خوبی رعایت شده است. صفحه ابتدایی فیلیمو فاقد تگ H1 است. با این حال دسته بندی های مختلفی که در آن قرار گرفته به کمک تگ H2 ساختار یافته اند.

تگ عنوان در صفحه اصلی هم «تماشای آنلاین فیلم و سریال» است که کاملا متناسب با فعالیت وب سایت، انتخاب شده است و به نوعی معرف حوزه ای است که سایت فعالیت دارد.
علاوه بر این تمام بخش های صفحه با کدهای نشانه گذاری اسکیما تعریف شده اند. این موضوع به درک بهتر موتورهای جستجوگر از فعالیت وب سایت کمک می کند.

بررسی دامنه فیلیمو

میزبانی این وب سایت را سرورهای ایران بر عهده دارند که این موضوع با توجه به سیاست های موجود در استفاده از اینترنت، می تواند مخاطبان زیادی را برای فیلیمو فراهم کند. از طرف دیگر وب سایت فیلیمو از پروتکل امنیتی https استفاده کرده که این موضوع هم امنیت سایت را بالا می برد و هم باعث جلب ساده تر اعتماد مخاطبان برای خرید و پرداخت های آنلاین می شود.
در بررسی جایگاه فیلیمو با ابزار الکسا متوجه می شویم که این وب سایت جایگاه خوبی را در بین محبوب ترین وب سایت های ایرانی دارد و شاید بتوان گفت جدی ترین رقیب آن وب سایت نماوا محسوب می شود.
فیلیمو بیشترین مخاطبان خود را از ip های ایران، آمریکا و آلمان دارد که متوسط زمانی که هر کاربر در این وب سایت می گذارند، نزدیک به 7 دقیقه است.

بیشتر بخوانید
بررسی وب سایت نمناک از نظر سئو

فیلیمو تنها 20 درصد از بازدیدهای خود را از جستجو در موتورهای جستجوگر به دست می آورد که این موضوع را می توان با وجود تبلغیات گسترده آفلاین و آنلاین فیلیمو توجیه کرد. فعالیت این وب سایت در شبکه های اجتماعی با حضوری پر رنگ دنبال می شود که این موضوع در میزان بک لینک های دریافتی آن تاثیر مثبتی گذاشته است. بیش از 6 هزار دامنه به وب سایت فیلیمو لینک داده اند که این موضوع تاثیر فوق العاده ای در رتبه بندی آن داشته است.

بررسی UI/UX فیلیمو

در آخر بد نیست نگاهی هم به تجربه و رابط کاربری در این وب سایت داشته باشیم. طراحی بخش های مختلف سایت با رنگ خاکستری تیره و پرتغالی است که رنگ ها دقیقا مطابق با لوگوی این مجموعه هستند. استفاده از رنگ تیره می تواند فیلیمو را برای استفاده در طول شب هم مناسب کند و از طرفی رنگ پرتغالی هم با خاصیت گرمی خود، وب سایت را از حالت خشکی و خنثی درآورده است.
با ورود به سایت جدیدترین سریال ها جلوی چشمان شما خواهد بود. همچنین دسته بندی های مختلفی در بخش بالایی و در میان صفحه وجود دارد. وجود گزینه فیلتر در بخش بالایی سایت به سریع تر پیدا کردن ژانر و سبک دلخواه مخاطب کمک می کند و به طور کلی می توان گفت طراحی UI/UX وب سایت فیلیمو کاملا هوشمندانه و با توجه به سلیقه مخاطب انجام شده است.

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید
وب سایت ایران، طراحی زیباتری می خواهد
طراحی سایت