کلمات کلیدی برند

زمانی که فعالیت خود را برای بازاریابی محتوایی و راه اندازی کمپین های مختلف شروع می کنید، اولین چیزی که باید در رابطه با آن تحقیق کنید، کلمات کلیدی هستند. اما دنیای کلمات کلیدی کوچک نیست و ممکن است در خلال تحقیقات خود با کلمات کلیدی برند و غیر برند مواجه شوید.
اینجا جایی است که بازاریابان اینترنتی و مدیران کسب و کارهای مختلف دچار تردید می شوند و نمی دانند از کدام کلمه کلیدی، کجا استفاده کنند و اصلا بهتر است به سراغ کلمات کلیدی برند بروند یا نه؟!

برای این که به جواب سوالات خود برسید، این مقاله را آماده کرده ایم. در این بخش با مفهوم کلمات کلیدی Branded و Non-Branded آشنا می شویم و متوجه می شوید هر کدام از آنها کجا کارایی دارند.

معرفی کلمات کلیدی برند یا branded keywords

قبل از این که به بررسی کلمات کلیدی از نوع برند و غیر برند بپردازیم، باید تعریف مشخصی از این کلمات داشته باشیم تا مفهوم آنها کاملا درک شود. اول این که در نظر داشته باشید زمانی که می گوییم کلمه کلیدی، منظور ما یک واژه نیست؛ بلکه با عبارت 3 تا 4 کلمه ای سروکار کردم.
کلمات کلیدی برند کلماتی هستند که نام شرکت شما یا به اصطلاح برند شما را در دل خود دارند. به عنوان مثال ما از هر کلمه کلیدی استفاده کنیم که در آن «وبسایتکس» باشد، به آن کلمه کلیدی برند می گویند؛ مهم نیست پیش از این کلمه یا بعد از آن چه چیزی بیاید.
کلمه کلیدی که برند فرد دیگری در آن باشد، کلمه کلیدی برند شما نیست. مثلا اگر شما فروشنده خرده فروش لوازم لبنی هستید، استفاده از عبارات کلیدی که در آنها واژه هایی مثل «پاک»، «کاله»، «میهن» وغیره باشد، به عنوان کلمات کلیدی برند شما محسوب نمی شود. چرا که افراد با جستجوی این واژه ها به دنبال شرکت و نام تجاری شما نبودند.

بیشتر بخوانید
7 راهکار طلایی برای ارتقای رتبه بندی سایت در سال 2021

افرادی که کلمات کلیدی برند شما را جستجو می کنند، از مخاطبان هدف ویژه شما هستند که علاقه شفافی به شرکت و کسب و کار شما نشان داده اند. در واقع آنها از پیش با خدمات یا محصولات شما آشنا شده اند.

آشنایی با کلمات کلیدی غیر برند یا non-branded keywords

این کلمات کلیدی، عباراتی مربوط به کسب و کار یا محصول و خدمات شما هستند؛ اما دیگر نام برند شما در آنها جای ندارد. به عنوان مثال برای ما کلماتی نظیر «خدمات سئو سایت» یا «آژانس دیجیتال مارکتینگ» می تواند کلمات کلیدی غیر برند باشد. هر دو این عبارات با خدمات ما مرتبط هستند، اما در کنار آنها از «وبسایتکس» استفاده نشده است.

مقاله مرتبط: کلمات کلیدی LSI چیست و چگونه آنها را پیدا کنیم؟

برای انتخاب کلمات کلیدی غیر برند معمولا گزینه های بیشتری برای کسب و کارها وجود دارد.

کدام یک بهتر نتیجه می دهد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد برای طراحی کمپین های مختلف یا استراتژی های بازاریابی می پرسند. چرا که هر کمپین برای کلمات کلیدی خاصی هدف گذاری می شود و باید بدانید کدام انتخاب، نتیجه بهتری را در بر دارد.
اما باید بدانید در واقعیت لازم است از هر دو کلمه کلیدی برند و غیر برند برای فعالیت و کسب و کار خود استفاده کنید. این کلمات کلیدی هر کدام روی گروه خاصی از مخاطبان هدف شما سرمایه گذاری می کنند و اگر درست به کار روند، می توانند نرخ تبدیل و فروش شما را بیشتر کنند.

برای این که پتانسیل کلمات کلیدی برند و غیر برند را بسنجید، این کار را با یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید. معمولا با این کار نتایجی به دست می آورید که در ادامه آنها را آنالیز کرده ایم.

بیشتر بخوانید
مفهوم دسترس پذیری در وب

در دسترس بودن: کلمات کلیدی غیر برند

اگر روی به دست آوردن مشتریان جدید هدف گذاری کرده اید، باید به سراغ کلمات کلیدی بروید که توسط افراد بیشتری جستجو می شود. هدف قرار دادن کلمات کلیدی که حجم جستجوی بالاتری دارند، باعث بیشتر دیده شدن و در دسترس بودن شما می شود.

به طور معمول در آنالیز کلمات کلیدی برند و غیر برند متوجه حجم بیشتر جستجوهای کلمات غیر برند می شوید. پس اگر اولویت اصلی شما دیده شدن بیشتر در نتایج جستجوی کاربران، افزایش آگاهی از برند و هدایت بازدیدکنندگان جدید به وب سایت است، کلمات کلیدی غیر برند انتخاب بهتری هستند.

رقابت: کلمات کلیدی برند

سطح رقابت در کلمات کلیدی مختلف با توجه به این که چند تبلیغ دهنده و چند وب سایت از آن کلمه استفاده می کنند، تعیین می شود. هر چه میزان رقابت روی یک کلمه کلیدی بیشتر باشد، استفاده از آن برای دیده شدن هم سخت تر خواهد بود.

به طور کلی کلمات کلیدی غیر برند رقابت دشوارتری دارند؛ چرا که کسب و کارهای مختلف از آنها استفاده می کنند و مخصوص یک کمپانی یا نام به خصوص نیستند. بنابراین اگر می خواهید در رقابت یک کلمه کلیدی پیروز میدان باشید، باید به سراغ کلمات کلیدی برند بروید که منحصر به شما هستند.

هزینه: کلمات کلیدی برند

همانند رقابت، هزینه هر کلیک روی کلمه کلیدی برند هم پایین تر است. اگر می خواهید برای کلمه کلیدی خاصی تبلیغ کنید، بهتر است از کلمات مخصوص به برند خود استفاده کنید تا هزینه آن پایین تر بیاید.

بیشتر بخوانید
کلمه کلیدی بذر (Seed Keyword) در سئو به چه معناست؟

نرخ تبدیل: کلمات کلیدی برند

هدف نهایی در همه کمپین های بازاریابی ایجاد فروش و درآمد برای شرکت است. پس شما می خواهید کلمات کلیدی که نرخ تبدیل بالایی دارند را هدف قرار دهید.

به طور کلی تبلیغات با کلمه کلیدی برند نسبت به غیر برند، نرخ تبدیل بیشتری دارد. پس اگر کمپین هایی برای کلمه کلیدی غیر برند و برند داشته باشید، نتایج دومی معمولا بهتر است. از طرف دیگر افرادی که کلمات مخصوص به برند شما را جستجو می کنند، در فرآیند خرید هم جلوتر هستند.

و اما تعادل

هر دو این کلمات کلیدی می توانند نتایج فوق العاده ای را داشته باشند؛ پس جزء ضروری بازاریابی آنلاین هستند. برای این که بین استفاده از این دو کلمه، تعادل برقرار کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:
• برای کلمات کلیدی برند خود، رتبه بندی ارگانیک ایجاد کنید. برای این کار می توانید صفحه اصلی و صفحات دیگر سایت را برای این کلمه بهینه کنید.
• تلاش های مربوط به سئو را در زمینه کلمات کلیدی غیر برند انجام دهید. زیرا رتبه بندی ارگانیک کلمات برند حفظ می شود و لازم است که برای ایجاد ترافیک کلمات غیر برند تلاش شود.
• برای کلمات کلیدی برند و غیر برند، کمپین های جداگانه ایجاد کنید. با این کار مزایای بیشتری نصیب شرکت شما می شود.
• برای گسترش دامنه و آگاهی از برند خود، روی کلمات کلیدی غیر برند سرمایه گذاری کنید. زیرا میزان جستجوی کاربران در کلمات کلیدی غیر برند بیشتر است.

منبع:
https://www.webfx.com

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

بیشتر بخوانید
5 مورد از بهترین روش‌های تبلیغ برای دندانپزشکی
طراحی سایت