سئو برای عکاسان

افراد چه برای جستجوی دستور تهیه غذاها و چه برای جستجوی عکس ها به سراغ موتورهای جستجوگری نظیر گوگل و بینگ می روند. بنابراین اگر یک وب سایت عکاسی دارید، باید روش های بهینه سازی آن را یاد بگیرید تا به راحتی در این جستجوها نشان داده شده و ترافیک ورودی بیشتری جذب کنید. برای رسیدن به این هدف، اطلاع از راهکارهای سئو برای عکاسان به شما کمک می کند.

راهکارهای سئو در واقع نوعی توصیف با الگوریتم های به خصوص هستند تا موتورهای جستجوگر بتوانند وب سایت های مختلف را شناسایی کنند. سخت ترین کار برای موتورهای جستجو، دسته بندی اطلاعات موجود در وب سایت هاست. موتور جستجو باید از بین میلیون ها داده موجود در اینترنت، مرتبط ترین آن را به کاربر نشان دهد. پس این وظیفه وب سایت هاست که اطلاعات خود را به شکل بهینه برای موتور جستجوگر ارائه دهند تا این روند ساده تر شود.
در این بخش می خواهیم مهم ترین اصول بهینه سازی وب سایت های مربوط به عکاسی را توضیح دهیم که برای وب سایت های دیگر هم قابل استفاده است. پس همراه ما باشید.

مهم ترین راهکار سئو برای عکاسان: گوگل آنالیتیکس

استفاده از Google Analytics مهم ترین استراتژی برای هر فردی است که یک وب سایت دارد. آنالیزهایی که این ابزار در اختیار شما قرار می دهد، می تواند نشان دهنده نتیجه تغییراتی باشد که برای سئوی وب سایت‌تان تنظیم کرده اید. بدون آنالیز نتیجه، در واقع هیچ کاری انجام نداده اید!

بیشتر بخوانید
3 قدم برای فرار از گوگل پنالتی

این ابزار به شما کمک می کند تا اثربخشی استراتژی ها و تغییراتی که در وب سایت می دهید را متوجه شوید. خوشبختانه این ابزار رایگان است و اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار می دهد. علاوه بر این برای آنالیز دقیق تر داده ها و تغییرات می توانید در Google Console Search هم یک حساب کاربری ایجاد کنید.

تحقیق ذهن خریداران!

اگر در وب سایت خود تصاویری را به فروش می رسانید، باید ذهن خریداران بشناسید. اصطلاحا باید کلمات کلیدی که خریداران برای رسیدن به آثار هنری در فیلد جستجوی گوگل یا بینگ تایپ می کنند را بشناسید. برای این کار ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ایجاد شده اند که می توانند کمک خوبی برای شما باشند.

علاوه بر این حتما رقبای خودتان را هم بررسی کنید. پیشنهادهای گوگل هم به شما کمک می کند تا متوجه شوید افراد از چه کلمات کلیدی مشابهی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند.
کلمات کلیدی که پیدا کردید را می توانید در متن عنوان عکس، تگ alt (متن جایگزین) و توضیح تصاویر به کار ببرید.

برای به کار بردن کلمات کلیدی عجله نکنید

یکی از نکات مهم سئو برای عکاسان انتخاب کلمات کلیدی طولانی است. شاید تصور کنید عبارت «بهترین عکاس» می تواند توصیف خوبی از وب سایت شما باشد، اما این کلمات را به اصطلاح کلمات کلیدی عمومی می گویند که توسط وب سایت های بسیاری استفاده می شود. بنابراین رقابت بر سر آنها سنگین است و احتمال پیروزی وب سایت شما ناچیز.

در مقابل این کلمات، کلمات کلیدی طولانی قرار دارند که به شکل یک عبارت 3 تا 5 کلمه ای ظاهر می شوند. از آنجایی که این عبارات رقابت کمتری دارند، سرمایه گذاری روی آنها بهتر جواب می دهد. این عبارات طولانی می توانند موقعیت جغرافیایی و تخصص شما را هم شامل شوند. پس به جای «بهترین عکاس» می توانید از عبارت «بهترین عکاس پرتره در تهران» استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
گوگل دیسکاور چیست و چگونه کسب و کار شما را متحول می‌کند؟

در وب سایت از متا تگ ها استفاده کنید

تگ های متا توسط بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیستند؛ اما یک توصیف عالی از وب سایت هستند که توسط موتورهای جستجوگر شناسایی شده و برای دسته بندی وب سایت ها استفاده می شود. بخشی از این متن به عنوان توصیف سایت در SERP گوگل نشان داده می شود که به کاربران و جستجوکننده ها اجازه می دهد متوجه نوع فعالیت وب سایت شما شوند.

مقاله مرتبط: کلمه کلیدی بذر (Seed Keyword) در سئو به چه معناست؟ا

بنابراین خیلی مهم است که متن شما هم برای موتورهای جستجوگر و هم بازدیدکننده ها مفید باشد. در این متن باید از کلمات کلیدی که احتمالا ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت می کنند، استفاده کنید.
تنظیم دقیق این متن به رتبه بندی و میزان کلیک بیشتر روی وب سایت کمک می کند. پس ساده از آن گذر نکنید و حواستان باشد که آن را مختصر نگه دارید. یک متا تگ بهینه نهایت 140 کاراکتر دارد.

عناوین را به دقت انتخاب کنید

راهکار کلیدی سئو برای عکاسان در عناوین خلاصه می شود. از آنجایی که شاید متن خاصی برای تصاویر و عکس های خود نداشته باشید، عناوین کمک زیادی به شما می کنند. عناوین وب سایت شامل دو تگ مهم هستند. اولین تگ، عنوان اصلی سایت یا title است که نشان می دهد وب سایت شما دقیقا چه می کند. برای این عنوان باید از کلمات کلیدی مهم مربوط به کسب و کارتان استفاده کنید. فراموش نکنید که عنوان سایت باید مختصر و دقیق بوده و از 55 کاراکتر بیشتر نباشد.

بیشتر بخوانید
سئو تصویر چیست و چگونه باید آن را بهینه کنیم؟

دومین تگ مهم، تگ های هدینگ به خصوص h1 و h2 هستند که موتورهای جستجوگر به کمک آنها صفحات مختلف یک وب سایت را پیمایش و دسته بندی می کنند. هدینگ ها هم باید با کلمات کلیدی مهم پر شوند. مثلا «نمونه عکاسی تبلیغاتی از جواهرات» می تواند یک عنوان خوب با کلمات کلیدی موثر باشد.

یک وبلاگ ایجاد کنید و آن را به روز نگه دارید

از آنجایی که نمی توانید بخش های دیگر وب سایت مثل توضیح تصاویر را با کلمات کلیدی مهم مربوط به شغل‌تان پر کنید، داشتن یک وبلاگ یک راهکار عالی برای وب سایت های عکاسی است. این بخش به شما کمک می کند تا به راحتی روی کلمات کلیدی متنوع و بیشتری مانور دهید که روی سئو وب سایت شما تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

داشتن وبلاگ هم در زمینه نکات مهم عکاسی و هم آموزش می تواند مفید باشد، در عین حال کاربران بیشتری را به سمت وب سایت شما کشانده و برای بازاریابی فعالیت‌تان عالی است. عامل موفقیت شما محتوایی است که تولید می کنید.

صفحه «درباره ما» را موثرتر تنظیم کنید

یکی از صفحات مهم سئو برای عکاسان صفحه درباره ما است که می تواند به شما اجازده دهد متن بیشتری را در آن نوشته و با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، نهایت استفاده را از آن داشته باشید. در این صفحه باید تخصص خودتان را به طور کامل توضیح داده و از چشم اندازها، اهداف، تاثیرتان روی صنعت عکاسی و حتی آرزوهایتان بنویسد.
برخی از افراد راه های ارتباطی خودشان را هم در این صفحه قرار می دهند. مثلا می توانید آدرس شبکه های اجتماعی خودتان را هم در این صفحه قرار دهید تا مخاطب های بیشتری نمونه کارهای شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

بیشتر بخوانید
بررسی سئو وب سایت خبری yjc

منبع:
https://petapixel.com

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت