تعداد کلمه کلیدی

کلمات کلیدی یکی از مهم ترین بخش هایی هستند که می توانند روی استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو نقش داشته باشند. آنها به موتورهای جستجوگر می گویند که این صفحه از وب سایت شما، درباره چه چیزی است. اما چه تعداد کلمه کلیدی را باید برای هر صفحه از سایت، هدف گذاری کنیم تا در ارتقای سئو، بهترین نتیجه را داشته باشد؟!

همیشه صحبت از کلمات کلیدی که می شود، صرفا راهکارهایی برای پیدا کردن آنها یا نحوه استفاده از آنها در متن بازگو می شود. با این حال کمتر کسی می داند که هر صفحه سایت باید برای چند کلمه کلیدی بهینه باشد و این موضوع چه تاثیری روی رتبه بندی سایت دارد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش ها کافی است که تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

ماجرای تاریخی تعداد کلمه کلیدی در صفحات سایت

زمانی که در اواسط دهه 90 سروکله موتورهای جستجوگر پیدا شد، کلمات کلیدی از معدود راهکارهایی بودند که می توانستند نتایج جستجو را ساماندهی کنند. اگر وب سایت ها می خواستند برای کلمات کلیدی در لیست نتایج گوگل ظاهر شوند، کافی بود که از آن کلمات در صفحات سایت خود استفاده می کردند. اما امروزه دیگر موتورهای جستجوگر اینقدر ساده کار نمی کنند.
در حال حاضر موتورهای جستجوگر الگوریتم های پیشرفته ای دارند که می توانند نتایج خود را درک و تفسیر کنند. آنها متوجه مترادف های یک واژه به خصوص می شوند و در نتایج، صفحاتی را به شما پیشنهاد می دهند که از کلمات مختلف اما مرتبط با جستجوی شما استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید
روش هایی برای تست سرعت سایت وردپرسی

البته این موضوع به این معنی نیست که نتایج جستجوی دو کلمه مترادف در گوگل یکسان است. مثلا دو واژه «هودی» و «سوییشرت کلاه دار» مفهوم یکسانی دارند؛ اما رفتار گوگل با آنها مستقل است. کافی است آنها را جستجو کنید تا متوجه شوید نتایج یکسانی به نمایش در نمی آید. برای این که متوجه شوید چه تعداد کلمه کلیدی را در هر صفحه هدف گذاری کنید، باید این موضوع را در ذهن داشته باشید.

مقاله مرتبط: تفاوت کلمات کلیدی برند (branded keywords) و غیر برند

صفحات سایت را برای چند کلمه کلیدی بهینه کنیم؟!

حالا که متوجه عملکرد موتورهای جستجوگر شدید، به سوال اصلی خودمان بر می گردیم. برای این که متوجه شوید هر صفحه از وب سایت شما به چند کلمه کلیدی نیاز دارد، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: موضوع صفحه

اول از همه باید موضوع صفحه خود را در نظر بگیرید. فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کرده اید که تنوعی از کفش های مخصوص دویدن را می فروشید. موضوع صفحه به طور واضح «کفش» است. اما از کجا بفهمیم که برای این کفش ها چه نامی در نظر بگیریم؟!

برای این کار می توانید از ابزارهایی مثل Google Keyword Planner استفاده کنید که تحقیقات مربوط به کلیدواژه ها را برای شما انجام می دهد. به کمک این ابزار میزان محبوبیت کلمات کلیدی مترادف را متوجه می شوید. مثلا «کفش مخصوص دویدن»، «کفش ورزشی» و «کفش اسپرت»، محبوبیت یکسانی بین کاربران ندارند.
فرض کنیم شما «کفش مخصوص دویدن» را برای اهداف خود انتخاب کردید.

بیشتر بخوانید
رهنمودهای دسترس پذیری محتوای وب

مرحله 2: تنوع های مختلف یک کلیدواژه

قبل از اینکه راجع به تعداد کلمه کلیدی هر صفحه تصمیم بگیرید، هر تنوعی که در رابطه با کلمه کلیدی انتخابی شما وجود دارد، در نظر داشته باشید.

در این مثال «کفش مخصوص دویدن مردانه»، «کفش مخصوص دویدن زنانه» ، «کفش مخصوص دویدن با نام برند»، «کفش مخصوص دویدن با تخفیف» و مواردی از این دست، تنوع های مختلف کلمه کلیدی اصلی شما هستند.

مرحله 3: سازماندهی کلمات کلیدی

در این مرحله باید تنوع های مختلفی که برای کلمات کلیدی در نظر گرفته اید، از نظر موتورهای جستجوگر و کاربران اینترنتی بسنجید. از آنجایی که شما با این کلمات اطلاعات اضافی درباره کلمه کلیدی اصلی خود بیان می کنید، این کلمات باید منطقی به نظر برسند.

در واقع اگر این کلمات را در یک صفحه از وب سایت خود به کار بردید، کاربران باید برای اینکه به اطلاعات اضافی درباره آنها دسترسی داشته باشند، روی آنها کلیک کنند و به صفحه دیگری منتقل شوند. صفحات مربوط به تنوع های مختلفی که ساخته اید، لازم است اطلاعات کامل تری به مشتری بدهند تا آن کلمه کلیدی تقویت شود. هر چه اطلاعات در این صفحات بیشتر باشد، شانس شما برای نشان داده شدن در لیست نتایج با این کلمات فرعی، بیشتر خواهد بود.
این مثال را در ذهن داشته باشید تا دقیق تر پرسش اولیه‌مان را پاسخ دهیم.

چه تعداد کلمه کلیدی را هدف قرار دهیم؟!

برای هر صفحه از وب سایت باید یک کلمه کلیدی به طور خاص هدف قرار داده شود. اما اگر این کلمه کلیدی تنوع های زیادی دارد، می توانید صفحات مختلفی ایجاد کنید تا تمام این کلمات فرعی هم در صفحه شما قرار بگیرند.
برای استفاده از تنوع های مختلف کلمه کلیدی اصلی، فقط آنهایی را به کار ببرید که معنی دارند و می توانند به صورت طبیعی در جمله شما قرار بگیرند. یک صفحه از سایت شما نباید از کلمات کلیدی که همه برای یک موضوع هستند، پر شده باشد.
این استراتژی به شما اجازه می دهد که به بهترین وجه خواسته ها و نیاز کاربران را از طریق موتور جستجوگر گوگل برآورده کنید. همچنین این فرصت را به شما می دهد که به بازدیدکنندگان و گوگل نشان دهید چقدر درباره موضوعات مرتبط با صنعت خود، اطلاع دارید. در نتیجه با استفاده درست از تعداد کلمه کلیدی می توانید تبدیل به یک مرجع معتبر بین رقبای خود شوید که این موضوع می تواند مشتریان بالقوه بسیاری را به سوی کسب و کار شما هدایت کند.
بنابراین اگر می خواهید بیشترین و بهترین تأثیر را روی مشتریان خود بگذارید، در هر صفحه روی یک کلمه کلیدی خاص تمرکز کنید؛ حتی اگر آن صفحه عمومی است و به سایر صفحات مرتبط خود پیوند دارد.

بیشتر بخوانید
کلید رمزگشایی اقتصاد دیجیتال؛ بررسی عمیق قیمت‌ تولید محتوا در وب‌ سایت‌

پس از انجام این کار، محتوای سایت شما به اندازه برای کلمات کلیدی دنباله دار هدف قرار می گیرد که می تواند باعث افزایش ترافیک و ایجاد مشتریان بالقوه جدید شود. این استراتژی استفاده درست از تعداد کلمه کلیدی به شما امکان بالقوه بیشتری برای رشد می دهد و شما می توانید صفحات وب سایت خود را به صورت جداگانه اصلاح کنید تا بازدیدکنندگان را با بازده بیشتری به مشتریان، تبدیل کنید.

ترفند استفاده درست از کلمات کلیدی را یاد بگیرید!

هر چقدر هم که موتورهای جستجوگر پیشرفته شوند، محتوای وب سایت ها با توجه به کلمات کلیدی که در آنها به کار رفته است، قابل شناسایی خواهد بود. بنابراین لازم است تعداد کلمه کلیدی هر صفحه وب سایت خودتان را با راهکارهایی که در این بخش معرفی کردیم، بهینه کنید. تنها در این صورت است که می توانید به نتایج برتر گوگل تبدیل شوید.

منبع:
https://www.webfx.com

خدمات سئو

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه سئو، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

سئو