متداول‌ترین سوالی که از ما پرسیده می‌شود این است که هزینه‌های پنهان طراحی سایت چقدر است؟ و هر بار جواب می‌دهیم: بستگی به نوع سایتی که می‌خواهید داشته باشید و نوع عملکردی که نیاز دارد! به هر حال، عوامل متعددی بر هزینه‌های پنهان طراحی سایت تاثیر می‌گذارد. برای اینکه هزینه خاصی را به شما بگوییم، باید دقیقاً بفهمیم که چه نوع سایتی مد نظرتان است؛ بنابراین، ما تصمیم گرفتیم وبلاگی بنویسیم شما را با هزین‌های پنهان ساخت وب سایت تاثیر می‌گذارد اختصاص داده‌ایم. به این ترتیب متوجه خواهید شد که چگونه ما در مورد قیمت طراحی وب سایت تصمیم می‌گیریم. 

هزینه‌های پنهان طراحی سایت چقدر است؟

در این قسمت قصد داریم تا با هزینه‌های پنهان طراحی سایت آشنا شویم. عواملی همچون دامین، هاست، محتوا و طراحی اصلی را در زمان راه‌اندازی یک وب‌سایت باید در نظر بگیرید. در ادامه با عوامل موثر بر هزینه ساخت وب سایت بیشتر آشنا خواهیم شد.

هزینه‌های پنهان طراحی سایت را بشناسید۰۱

نام دامنه؛ اولین هزینه برای طراحی سایت

نام دامنه، آدرس سایت شما یا به عبارت ساده‌تر، آدرس وب سایت شما است. ثبت نام دامنه جزو هزینه‌های پنهان طراحی سایت خواهد بود. بسته به نام دامنه‌ای که می‌خواهید، هزینه آن در نوسان است. دو گزینه برای دریافت نام دامنه وجود دارد:

  1. بهترین گزینه این است که یک نام دامنه بخرید که به وضوح مشخصات کسب و کار شما را نشان دهد یا اینکه شما چه کسی هستید. چنین نام دامنه‌ای هزینه بیشتری خواهد داشت.
  2. گزینه ممکن بعدی دریافت نام دامنه‌ای است که به صورت خودکار تولید می‌شود. چنین نامی نشان نمی‌دهد که شما کی هستید و چه می‌کنید. هزینه کمتری خواهد داشت یا حتی رایگان خواهد بود.

اما یک راه دیگر وجود دارد. اگر قصد دارید به یک شرکت واقعاً جدی با تعداد فراوان مشتری تبدیل شوید، دیر یا زود باید یک نام دامنه با کیفیت مناسب به دست آورید.

ممکن است فکر کنید. ابتدا یک نام دامنه رایگان برگزینید و سپس کسب و کار خود را به دامنه جدیدتر و بهتر منتقل خواهیم کرد. ما به شما توصیه نمی‌کنیم که این کار را انجام دهید؛ زیرا زمانی که کسب و کار خود را به نام دامنه جدید منتقل می‌کنید، آمار قبلی فعالیت شما از بین می‌رود و همچنین ممکن است جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست بدهید.

هزینه‌های پنهان طراحی سایت را بشناسید۰۲

میزبانی وب سایت؛ مهم‌ترین هزینه برای راه‌اندازی 

هاست جایی است که سایت شما در آن ذخیره می‌شود؛ مثل ساختن زمین برای خانه است. شما نمی‌توانید یک خانه در هوا بسازید. همچنین نمی‌توانید یک وب سایت در آن‌جا بسازید. سایت شما باید در جایی میزبانی شود. باز هم، هزینه میزبانی بخشی از هزینه پنهان طراحی سایت است. هزینه میزبانی وب بستگی به نوع میزبانی شما دارد. سه گزینه اصلی میزبانی وجود دارد:

هاست اشتراکی؛ ارزان‌ترین گزینه

وب سایت شما یک هاست را با بسیاری دیگر به اشتراک می‌گذارد. مثل اجاره اتاقی در خانه‌ای است که افراد دیگری در کنار شما زندگی می‌کنند. این ارزان‌ترین گزینه میزبانی است، اما راحت نیست. هر چه سایت‌های بیشتری یک هاست را به اشتراک بگذارند، سرعت سایت شما کندتر خواهد بود.

میزبانی VPS؛ شما مالک هاست نیستید

اگر وب سایت شما از این هاست استفاده می‌کند، سرعت آن کمی بیشتر از هاست اشتراکی خواهد بود. هاست VPS نسبت به نوع اول وب سایت‌های کمتری دارد. مثل این است که خودتان یک آپارتمان کامل را اجاره کنید، اما هنوز مالک آن نباشید. قیمت آن کمی بالاتر از هاست اشتراکی است.

هاست اختصاصی؛ بهترین و راحت‌ترین میزبان

این نوع هاست بهترین و راحت‌ترین در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا حداکثر مزایا را به شما می‌دهد. مانند خرید خانه برای زندگی است، بر این اساس سرعت سایت شما بالا خواهد بود و جهش ترافیک تاثیری در کار آن نخواهد داشت. اما هزینه چنین میزبانی نسبت به دو مورد قبلی بیشتر خواهد بود. انتخاب با شماست. ما می‌خواهیم به شما توصیه کنیم که توجه خود را به دومی جلب کنید؛ زیرا آزادی، فرصت و امنیت زیادی را برای صاحبان مشاغل می‌دهد. 

هزینه‌های پنهان طراحی سایت را بشناسید۰۳

گواهی SSL؛ ضروری‌ترین هزینه پنهان طراحی سایت 

امروزه لایه سوکت امن برای یک سایت امن ضروری است. SSL یک فایل کوچک است که داده‌ها را بین مشتریان شما و سرور میزبان رمزگذاری می‌کند؛ به عنوان مثال، داده‌های کارت‌های اعتباری آن‌ها. اگر سایت چنین گواهینامه ای داشته باشد، در ابتدای URL آن یک قفل سبز قرار می‌گیرد و http به https تغییر می‌کند. هر سایت مشتری باید امنیت مشتریان خود را حفظ کند، به خصوص اگر شما یک تجارت الکترونیکی هستید.

برای طراحی سایت باید هزینه‌ محتوا را در نظر بگیرید 

محتوایی که سایت شما را پر می‌کند کمتر از میزبانی یا نام دامنه اهمیت دارد. محتوا سایت شما را با اطلاعات مرتبط، باسواد و واضح پر می‌کند. محتوای وب سایت هزینه پنهان ساخت یک وب سایت است. مسئولیت پر کردن سایت شما با محتوا بر عهده توسعه دهنده نیست. این شامل پر کردن اطلاعات در مورد شعار، عنوان‌های فرعی، ویژگی‌های محصول، صفحه “درباره ما” و موارد دیگر است. اگر یک وب سایت ایجاد کرده اید، تنبل نباشید، یک مدیر محتوای حرفه ای را استخدام کنید که آن را به درستی پر کند!

ممکن است ایده‌ای داشته باشید که خودتان آن را پر کنید، اما به یاد داشته باشید که این گفتگو با یک دوست نیست. برای اینکه محتوا برای شما کار کند و درآمد شما را افزایش دهد، باید به درستی برای سئو ایجاد و نوشته شود. به هر حال، برای نوشتن محتوا، باید بتوانید آن را انجام دهید.

هزینه‌های پنهان طراحی سایت را بشناسید۰۴

طراحی؛ بیشترین هزینه راه‌اندازی سایت

ما طراحی را به عنوان هزینه اضافی طبقه بندی می‌کنیم؛ زیرا بخش مهمی از تاثیرگذاری بر مشتریان شما است. پس از ایجاد یک وب سایت، یک موضوع استاندارد در سایت خود دریافت خواهید کرد و ممکن است به اندازه کافی خوب باشد. اگر بیشتر می‌خواهید، باید پول بیشتری سرمایه گذاری کنید. طراحی سایت در درجه اول چیزی است که توجه را به خدمات شما جلب می‌کند. اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید، طراحی خود را بهبود ببخشید! هزینه پنهان طراحی در 3 نکته نهفته است:

قالب‌های طراحی سایت

تصمیم گیری در مورد قالب های طراحی وب سایت بخشی از هزینه‌های طراحی است. به عنوان مثال، در وردپرس، می‌توانید قالب‌های پولی را با قیمت بیش از یک میلیون تومان خریداری کنید. اگر یک طراح استخدام کنید، حدود ده برابر بیشتر هزینه خواهد داشت، اما کیفیت بالاتری نیز خواهد داشت.

طراحی لوگو شخصی

پول اضافی را برای طراحی حرفه‌ای لوگوی منحصر به فرد خود خرج کنید. برای مثال می‌توانید این سرویس را در Fiverr سفارش دهید.

تصاویر با کیفیت

سایت با کیفیت = تصاویر با کیفیت. یادتان باشد موارد بصری بسیار مهم است.

سئو؛ مهم‌ترین بخش طراحی سایت

هزینه‌های پنهان طراحی سایت را بشناسید۰۵

سئو در مورد بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو است. به عبارت ساده، می‌توانید یک سایت شگفت انگیز با محتوای عالی و طراحی جذاب ایجاد کنید، اما کاربران آن را پیدا نمی‌کنند مگر اینکه سایت برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد. سئو یک شغل ثابت است و هزینه زیادی دارد. برای موفقیت، باید در معرض دید عموم باشید و همچنین در اولین جستجوها حضور داشته باشید.

هزینه بهینه سازی سئو بستگی به این دارد که چه کسی آن را انجام می‌دهد. شرکت‌های زیادی با رنج قیمت‌های مختلف وجود دارند. انتخاب باشماست. ما به شما توصیه می‌کنیم در سئو کوتاهی نکنید و یک شرکت حرفه‌ای سئو را برگزینید، تنها در این صورت بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

برای امنیت به مقدار کافی هزینه کنید

معمولاً هنگام ایجاد یک وب سایت، برخی از تنظیمات امنیتی استاندارد (حداقل) تنظیم می‌شود. با این حال، این برای اطمینان از اینکه اطلاعات شما و مشتریان شما به اندازه کافی محافظت می‌شود کافی نخواهد بود.

هزینه‌های پنهان وب‌سایت همیشه وجود خواهند داشت

مهم نیست که وب سایتتان را با چه روشی راه می‌اندازید، هزینه‌های پنهان طراحی سایت همیشه وجود خواهد داشت. در وبلاگ امروز به شما جزئیات هزینه‌ها برای ایجاد یک وب‌سایت امن و کارآمد را نشان دادیم. توسعه دهندگان وبسایتکس خوشحال خواهند شد که به شما کمک کنند. به علاوه، می‌توانید یک پروژه تمام شده را در نیمی از زمان دریافت کنید؛ زیرا ما یاد گرفتیم که چگونه آن را سریع‌تر انجام دهیم و مزایای بیشتری برای شما به ارمغان بیاوریم.