وب سایت کجارو

وب سایت کجارو با دامنه https://www.kojaro.com یکی از وب سایت ها و منابع معتبر در زمینه گردشگری است. این وب سایت با ارائه اطلاعات دقیق از جاذبه های گردشگری ایران، به هدف تسهیل و لذت بخش تر کردن سفرها روی کار آمده است. البته خدماتی نظیر خرید بلیط هواپیما، تورهای مسافرتی، رزرو هتل و اقامتگاه هم در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است.

با وجود رقبایی که در صنعت گردشگری وجود دارند، کجارو را می توان از وب سایت های موفق به حساب آورد. برای این که بببنیم چه عواملی به موفقیت این سایت کمک کرده و چه نقاط ضعفی در سئوی آن دیده می شود، همراه ما باشید.

بررسی وب سایت کجارو با استفاده از الکسا

برای این که نقاط قوت و ضعف کجارو را زیر ذره بین قرار دهیم، ابتدا آن را به کمک وب سایت الکسا بررسی می کنیم.
کجارو از میان وب سایت های فعال در ایران توانسته به جایگاه 347 برسد که می تواند رتبه نسبتا خوبی باشد؛ با این حال در رتبه بندی بین وب سایت های معتبر جهانی در رده 13266 قرار دارد.
79 درصد بازدیدکنندگان کجارو را افرادی که با ip ایران وارد می شوند، تشکیل می دهد. جالب است که نزدیک به 10 درصد بازدیدها از ایالات متحده و درصدهای باقی مانده مربوط به کانادا و چند کشور دیگر است.
هر بازدیدکننده به طور میانگین 3:11 دقیقه در وب سایت می ماند و نزدیک به 2.75 صفحه از سایت را به طور میانگین رصد می کند. اما یک نقطه منفی در رابطه با وب سایت کجارو وجود دارد که مربوط به نرخ پرش است. Bounce rate این وب سایت نزدیک به 65 درصد است که نشانه خوبی نیست. این درصد به افرادی اشاره دارد که بعد از ورود به یک صفحه از سایت، صفحات دیگر را رصد نمی کنند. این موضوع روی پایین آوردن تجربه کاربری و رتبه بندی یک وب سایت تاثیر بسیاری دارد.

بیشتر بخوانید
طراحی و اجرای ضعیف وب سایت وزارت راه و شهرسازی

مقاله مرتبط: بررسی و تحلیل وب سایت دیجی کالا

سایر آمارهای الکسا از این وب سایت نشان می دهد که نزدیک به 81 درصد از بازدیدکنندگان کجارو از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر راهی این وب سایت می شوند. این درصد می تواند نشان از بهینه سازی کلمات کلیدی مناسب باشد. 51 درصد ورودی ها از گوگل بوده و مابقی از وب سایت هایی مثل زومیت، ویکی پدیا و زوم مگ وارد کجارو شده اند.
در ادامه نگاهی به وضعیت بهینه سازی کلمات کلیدی و وب سایت های مشابه کجارو می اندازیم.

سئو کلمات کلیدی و رقابت کجارو با سایت های مشابه

وب سایت کجارو به طور کلی برای نزدیک به 40 هزار کلمه کلیدی بهینه شده است. 81 درصد بازدیدکنندگان با جستجوی این کلمات کلیدی به سایت کجارو وارد می شوند که این درصد از میانگین رقبا که نزدیک 70 درصد بوده، بیشتر است. اما در مقابل نرخ پرش کجارو از رقبایش بیشتر محاسبه شده است. اگر نگاهی به صفحات کجارو بیندازید متوجه می شوید که بسیاری از صفحات مربوط به جاذبه های گردشگری تنها با یک پاراگراف، ایجاد شده اند. همین موضوع باعث نرخ پرش بالای سایت شده است.
رقبای جدی کجارور را باید وب سایت های الی گشت، لست سکند، علی بابا و سی ایران دانست که در بین آنها وب سایت الی گشت، وضعیت بهتری دارد.
بیشترین کلمات کلیدی که بازدیدکنندگان را به سایت کجارو هدایت کرده اند کلماتی نظیر «پرچم ایران»، «ایران مال»، «الی گشت» و «کجارو» بوده است که نشان می دهد این وب سایت نیاز بیشتری به بهینه سازی کلمات کلیدی خود دارد.

بیشتر بخوانید
بررسی سئو نی نی سایت + نقاط منفی و مثبت آن

«بازار گل محلاتی»، «آژانس های مسافرتی»، «تور کوش آداسی» و کلماتی دیگر را باید از فرصت های از دست رفته وب سایت کجارو دانست. چرا که بازدیدکنندگان را به وب سایت های مشابه آن راهی می کند.

نقاط مثبت سایت کجارو که به رتبه بندی آن کمک کرده اند

کجارو برای بهینه سازی سئو خود از متاتگ های Description و Keywords استفاده کرده است. در این تگ ها از کلمات کلیدی مناسبی استفاده شده که به موتورهای جستجوگر کمک می کند خیلی سریع صفحات سایت را شناسایی کنند.
تگ عنوان صفحه این سایت با عبارت «خرید بلیط هواپیما، تور، هتل، جاذبه های گردشگری و همه چیز درباره سفر – کجارو» پر شده که می تواند برای بازدیدکننده و موتور جستجوگر هدف اصلی سایت را مشخص کند.
یکی دیگر از نقاط قوت وب سایت کجارو به طراحی ریسپانسیو آن مربوط است. به لطف این طراحی، کاربر می تواند بدون هیچ مشکلی وب سایت را از طریق دستگاه های مختلف از تبلت و تلفن همراه گرفته تا نمایشگر لپ تاپ در اختیار داشته باشد. از طرف دیگر این مجموعه اپلیکیشن مخصوص به خودشان را هم طراحی کردند که می تواند در برندینگ آنها نقش بسزایی داشته باشد.
سایت کجارو صفحه ریدایرکت 404 خود را اختصاصی کرده است. در صورتی که کاربر عنوان صفحه را به اشتباه جستجو کند، می تواند به کمک باکس جستجو در صفحه 404، به صفحه ای که می خواهد دست یابد.
کجارو از پروتکل امنیتی https استفاده می کند که باعث ارتباط امن بین کاربر و سرور می شود و این موضوع در اعتماد کاربران و رتبه بندی وب سایت هم نقش دارد.
از دیگر پارامترهای مهم سئو، موبایل پسند بودن است که کجارو آن را در کدنویسی های وب سایت لحاظ کرده و توانسته امتیاز خوبی از این بخش بگیرد.

بیشتر بخوانید
بررسی وب سایت ورزش 3

در نهایت باید به قابلیت گسترده اشتراک گذاری صفحات وب سایت کجارو اشاره کنیم که به مخاطبان خود اجازه می دهد مطالب را در انواع شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در ضمن محل تبلیغات سایت نیز به خوبی تعبیه شده و باعث نمی شود که تجربه کاربری در زمان رصد سایت، کاهش پیدا کند.

نقاط منفی در سئو سایت کجارو

وب سایت کجارو با وجود نقاط مثبت خود، همچنان مشکلاتی هم دارد. یکی از مهم ترین آنها سرعت پایین بارگیری وب سایت است که به دلیل عدم استفاده از قابلیت فشرده سازی اتفاق می افتد. این موضوع روی رتبه بندی سایت تاثیر منفی می گذارد.
از طرف دیگر در صفحات مختلف سایت کجارو به جای استفاده از تگ های پر قدرت h1 و h2، از تگ هایی که اهمیت کمتری دارند استفاده شده است که این موضوع می تواند آنها را با چالش بهینه سازی کلمات کلیدی مواجه کند.
با این حال به طور کلی این وب سایت بیشتر معیارهای مهم سئو را در خود رعایت کرده و با راه اندازی مجله ای که تمام موضوعات مربوط به سفر را در خود جای می دهد، ترافیک زیادی از موتورهای جستجوگر را به سمت خود کشانده است.
کجارو به همراه وب سایت های زومیت، زومجی و جواب 24 توسط شرکت آویژه طراحی شده که از تیم های پر قدرت در دنیای وب محسوب می شوند.

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت