وب سایت فارسروید

زمانی که صحبت از نرم افزار ها و بازی های اندروید می شود، وب سایت فارسروید با دامنه https://www.farsroid.com یکی از برترین نام هایی است که ذهن می رسد. این وب سایت که در زمینه برنامه و اپ اندروید کار می کند، از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته در کمتر از یک دهه به یکی از منابع جامع و به روز اندروید تبدیل شود؛ منبعی که هنوز رقیبی نتوانسته از آن پیشی بگیرد.
فارسروید در حال حاضر بیش از 15 هزار برنامه اندرویدی روی وب سایت خود دارد و با شعار و رسالت «منبع به روز اندروید» پیش می رود که تا به امروز هم در این زمینه توانسته موفق باشد.

در این بخش می خواهیم این وب سایت را از نظر سئو بررسی کنیم و ببینم چه عواملی منجر به موفقیت این منبع شده و چه نقاط ضعفی از رشد بیشتر آن جلوگیری کرده است. پس همراه ما باشید.

بررسی وب سایت فارسروید با ابزارهای آنالیز سئو

در ابتدا فارسروید را با دو ابزار آنالیز سئو بررسی می کنیم تا از جایگاه واقعی این وب سایت در میان سایت های ایرانی و جهانی آگاه شویم.
آمارهای الکسا نشان می دهد که فارسروید در میان وب سایت های ایرانی در جایگاه سه رقمی 388 نشسته که شاید کمی از انتظارها دور باشد. در میان وب سایت های جهانی نیز این سایت، رتبه 13569 را دارد که جایگاه خوبی محسوب نمی شود. یکی از دلایلی که می تواند منجر به این جایگاه ضعیف شده باشد، محتوای متنی کوتاه و کم این وب سایت است. از آنجایی که فارسروید بخشی با عنوان وبلاگ ندارد، این موضوع را می توان نقطه ضعف سایت دانست که باعث شده رتبه نه چندان خوبی را از الکسا بگیرد.
63 درصد بازدیدکنندگان فارسروید را ipهای ایرانی تشکیل می دهند؛ از میان درصدهای باقی مانده، 22 درصد از افغانستان و نزدیک به 5 درصد از ایالات متحده است.
از میان بازدیدکنندگان این وب سایت به طور میانگین هر فرد نزدیک به 3:22 دقیقه در آن باقی مانده و 3.36 صفحه از سایت را رصد می کند که مقدار قابل توجهی است. با این حال نباید نرخ پرش یا Bounce rate بالای فارسروید را نادیده گرفت که نزدیک به 54 درصد است. به این معنی که 54 درصد از بازدیدکنندگان فقط روی یک صفحه از سایت باقی می مانند و صفحات دیگر را پیمایش نمی کنند.

بیشتر بخوانید
بررسی طراحی وب سایت شبکه یک سیما

مقاله مرتبط: بررسی وب سایت زومیت و آنالیز نقاط مثبت و منفی آن

از میان ترافیک ورودی به وب سایت فارسروید، 66 درصد آنها از طریق جستجو در مورتوهای جستجوگر به این منبع هدایت می شوند. 49 درصد از سهم ترافیک مربوط به گوگل است. درصدهای دیگر هم از وب سایت هایی همچون soft98، کافه اپس، آی گپ و منابع دیگر راهی فارسروید می شوند.

تجزیه و تحلیل عوامل مهم در سئو داخلی و خارجی فارسروید

فارسروید که از بزرگ ترین منابع اندروید محسوب می شود برای نزدیک به 57 هزار کلمه کلیدی بهینه شده است. با این حال نزدیک به 39 هزار کلمه کلیدی وجود دارد که بازدیدکننده ها را به جای فارسروید به وب سایت رقبای دیگر هدایت می کند. با این وجود با برندسازی قدرتمند فارسروید، نزدیک به 66 درصد ترافیک ناشی از جستجوها، به این سایت هدایت می شوند. در حالی که میانگین ترافیک ارگانیک رقبا نزدیک به 60 درصد اعلام شده است. از نظر نرخ پرش هم فارسروید تفاوت فاحشی با رقبای خود ندارد و این موضوع یکی از دلایلی است که همچنان نام این سایت را در لیست نتایج برتر گوگل می توان دید.

کلماتی نظیر «مترجم گوگل»، «farsroid»، «گوگل ترنسلیت»، «دانلود بازی» و «فارسروید» بیشترین سهم را در افزایش ترافیک این سایت داشته اند. رقبای فارسروید را هم باید وب سایت هایی مثل گت اندروید، مایکت، apktops و کافه بازار به حساب آورد که از میان آنها گت اندروید و apktops را باید جدی تر تلقی کرد. از آنجایی که این دو منبع، بخشی را به عنوان وبلاگ با تمرکز بر آموزش اپ ها و برنامه ها راه اندازی کرده اند، می توانند در آینده تبدیل به رقبای قدرتمندی برای وب سایت فارسروید شوند.

بیشتر بخوانید
بررسی وب سایت سافت 98

آنالیز تگ های مهم سئو در سایت فارسروید

فارسروید از تگ های عنوان و دیسکریپشن استفاده کرده؛ اما آنها را به شکل بهینه تنظیم نکرده است. تگ عنوان سایت «فارسروید | دانلود بازی و برنامه اندروید» است که 39 کاراکتر دارد. در حالی که یک تگ عنوان بهینه نزدیک به 65 کاراکتر باید داشته باشد. از طرف دیگر تگ دیسکریپشن فارسروید بیش از حد طولانی است. این وب سایت از تگ کلمات کلیدی هم استفاده نکرده که می تواند یکی از دلایل جایگاه ضعیف سایت باشد.
با این حال تگ های مهم h1 و h2 به شکل هوشمندانه در فارسروید به کار رفته اند. تگ h1 «مرجع به روز اندروید» است که می توان عبارت پرسرچ تری را برای آن جایگزین کرد. تگ های h2 نیز عناوین بازی ها و برنامه های هستند که در صفحه اول قرار می گیرند که می تواند ترافیک ارگانیک سایت را بیشتر کند.

اما وب سایت فارسروید توجهی به تگ alt نداشته و هیچ کدام از تصاویر موجود در صفحه نخست، عنوان و متن جایگزین ندارند. با این حال با فشرده سازی مناسب این تصاویر توانسته سرعت بارگیری سایت را بالا ببرد و این یک امتیاز مثبت از نظر تجربه کاربری است.

عوامل موفقیت فارسروید و تهدیدها آن

Cms فارسروید همچون بسیاری از وب سایت های برتر ایرانی، وردپرس بوده و سایت مپ آن با پلاگین قدرتمند google sitemaps generator ساخته شده است. قالب سایت نسبت به گذشته تغییراتی داشته، با این حال همچنان ساده نگه داشته شده و تمام عناصر موجود در آن کارامد طراحی شدند که می تواند یکی از نقاط مثبت این سایت باشد.
از طرف دیگر باید به جایگاه تبلیغات در وب سایت فارسروید اشاره کنیم. تبلیغات در ستون کناری سایت قرار داده شده اند و هیچ مشکلی برای دسترسی به محتواهای اصلی وب سایت ایجاد نمی کنند.
یکی دیگر از نقاط قوت فارسروید به آدرس های URL آن مربوط می شود. شاید فارسروید را باید یکی از متخصص ترین ها در رعایت اصول آدرسی دهی به حساب آورد که تمام URLهای آن کاملا یکدست و با کاراکترهای معنادار و انگلیسی پر می شوند. در نهایت بد نیست به پاسخ دهی سریع پشتیبانان این سایت هم اشاره کنیم که یکی از بزرگ ترین مزیت های رقابتی را با این استراتژی داشته اند.
با این حال برای این که فارسروید بتواند در سال های آینده همچنان پرچم دار منبع اندروید باشد، باید فکری به حال بهینه سازی اصولی کلمات کلیدی کند و با راه اندازی بخش آموزش یا وبلاگ خود، ترافیک بیشتری را به سمت وب سایتش بکشاند؛ در غیر این صورت رقابت را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید
وب سایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، یک طراحی منسوخ

منبع:
https://www.alexa.com

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت