سئو نی نی سایت

نی نی سایت با دامنه https://www.ninisite.com چندین سال است که در فضای وب و در زمینه بارداری و بچه داری فعالیت دارد. هر چند که اخیرا فعالیت خود را در زمینه های دیگر نیز گسترش داده است. سئو نی نی سایت را باید مهم ترین عاملی دانست که در موفقیت آن نقش بازی کرده است.

این مجله اینترنتی بزرگ به لطف رعایت تکنیک ها و ترفندهای سئو سازی توانسته جایگاه بسیار خوبی در میان وب سایت های ایرانی و خارجی داشته باشد. پس بیایید نگاهی به آن بیندازیم و با با بررسی سئو این سایت، معیارهای مهم موفقیت آن را بشناسیم.

بررسی سئو نی نی سایت با توجه به معیارهای الکسا

برای بررسی نقاط قوت و ضعف نی نی سایت ابتدا دامنه آن را از طریق الکسا ارزیابی کردیم. نی نی سایت توانسته از میان وب سایت های ایرانی در جایگاه 16 قرار بگیرد که رتبه خوبی محسوب می شود. اما اگر نگاهی به رتبه بندی و جایگاه بین المللی این سایت بیندازید هم متوجه ساختار استاندارد آن خواهید شد. نی نی سایت رتبه 432 جهانی را دارد که می توان آن را یک امتیاز فوق العاده دانست. هر چند در 90 روز گذشته این جایگاه از 412 به 432 سقوط کرده است.
74 درصد از بازدیدکنندگان نی نی سایت را کاربران با ip ایران تشکیل می دهند؛ 11 درصد بازدیدکنندگان از ایالات متحده بوده و 5 درصد آنها از هلند هستند. هر بازدیدکننده به طور تقریبی نزدیک به 6:19 دقیقه در نی نی سایت باقی می ماند و نزدیک به 4.35 صفحه از صفحات سایت را رصد می کند.
در بررسی سئو نی نی سایت به نرخ پرش 47.7 درصد می رسیم که می تواند یک نقطه ضعف برای این سایت تلقی شود. این عدد نشان می دهد 47 درصد از بازدیدکنندگان بعد از باز کردن یکی از صفحات از سایت خارج شده اند. این موضوع می تواند ناشی از پایین بودن کیفیت محتوا، عدم لینک سازی ها یا دعوت به اقدام نا مناسب باشد. Bounce rate بالا می تواند نشان از تجربه کاربری پایین باشد که روی رتبه بندی وب سایت تاثیر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید
وب سایت فرودگاه امام خمینی (ره)، یک ویترین خالی

مقاله مرتبط: بررسی وب سایت کجارو

آمارهای الکسا نشان می دهد نزدیک به 81 درصد بازدیدکنندگان از طریق جستجو وارد نی نی سایت می شوند. از میان این 81 درصد، نزدیک به 50 درصد آنها با استفاده از موتور جستجوگر گوگل راهی نی نی سایت شده اند. مابقی از طریق اینستاگرام و وب سایت های دیگر، نی نی سایت را پیدا کردند.

بررسی نحوه استفاده از کلمات کلیدی و رقبای نی نی سایت

در بخش بعدی بررسی سئو نی نی سایت به سراغ سئو سازی کلمات کلیدی در آن می رویم. نی نی سایت برای 78 هزار کلمه کلیدی بهینه شده است. با وجود مجله بزرگی که این سایت دارد و موضوعات مختلفی که پوشش می دهد، این عدد آنقدر هم عجیب به نظر نمی رسد.
80 درصد از بازدیدکنندگان با جستجوی کلمات کلیدی راهی نی نی سایت می شوند؛ البته این درصد در برابر رقبای این وب سایت کمتر است. چرا که وب سایت های رقیب توانسته اند 88 درصد از کاربران را بعد از جستجوی کلمات کلیدی به سوی خود بکشانند. با این حال نرخ پرش وب سایت های رقیب 69 درصد است که همین موضوع توانسته نی نی سایت را محبوب تر کند.
وب سایت های رقیب نی نی سایت بر اساس آمار الکسا، نی نی بان، نمناک، نوبت و بیتوته هستند که مخاطب هدف مشترکی در بسیاری از زمینه ها دارند.

کلمات کلیدی مثل «نی نی سایت»، «ninisite» و «نی نی» بیشترین سهم را در هدایت کاربران به این وب سایت داشته اند که نشان می دهد این سایت به خوبی روی آگاهی از برند خود فعالیت می کند. با این حال کلمات کلیدی بسیاری هستند که کاربران را به وب سایت رقبا می کشانند و باید آنها را از فرصت های از دست رفته نی نی سایت به حساب آورد.

بیشتر بخوانید
طراحی سایت سازمان فناوری اطلاعات نیاز به جراحی دارد

نقاط مثبت در بررسی سئو نی نی سایت

یکی از مهم ترین نقاط مثبت طراحی سایت را باید در طراحی ریسپانسیو آن یافت. با استفاده از گجت های الکترونیکی مختلف که صفحه نمایشگر متفاوتی دارند، می توانید بدون هیچ مشکلی وب سایت را بارگیری کنید. این طراحی روی رتبه بندی وب سایت ها تاثیر مثبتی دارد.
از دیگر ویژگی های مثبت نی نی سایت باید به استفاده درست و اصولی از متاتگ های Description و Keywords اشاره کنیم که خوانایی صفحات توسط موتورهای جستجوگر را ساده تر می کند.
تبلیغات در این وب سایت در جایگاهی کاملا بهینه قرار دارند؛ به طوری که در پایین آوردن تجربه کاربری هیچ تاثیر منفی نخواهند داشت. از طرف دیگر باید به کلیدهای اشتراک گذاری در صفحات مختلف نی نی سایت اشاره کنیم. با وجود کلیدهایی که برای اشتراک گذاری تعبیه شده، نمره سئو نی نی سایت با دریافت بک لینک های مختلف، ارتقا خواهد یافت.

اما یک نکته کلیدی در رابطه با نی نی سایت وجود دارد که بسیاری از افراد این وب سایت را با داشتن این ویژگی می شناسند و آن چیزی نیست جز تالار گفتمان! تالار گفتمان نی نی سایت را باید یکی از فعال ترین تالارها در میان وب سایت های ایرانی بدانیم که در بالا بردن رتبه سایت تاثیر فوق العاده ای داشته است. البته این وب سایت امکانات دیگری مثل کلینیک مشاوره و اشتراک تصاویر را هم در خود دارد. اما استقبال از تالار گفتمان نی نی سایت بیش از سایر امکانات این سایت بوده است.

نقاط منفی در نی نی سایت

هر چند نمره سئو نی نی سایت را باید یک نمره قابل در میان سایت های ایرانی بدانیم؛ اما همچنان نقاط ضعفی در آن دیده می شود که نیاز به بهبود دارد. یکی از این نقاط ضعف عدم استفاده از تگ های مهم و کاربردی است.
تگ تاثیر گذار h1 و سایر تگ های مهم در مطالب این سایت دیده نمی شود. از طرف دیگر برای تصاویر هم از تگ alt و title استفاده نشده است. نقطه منفی دیگر وب سایت، سرعت نسبتا پایین بارگیری آن است که در صورت عدم بهبود می تواند نمره منفی برای او محسوب شود.
یک نقطه منفی دیگر را در آدرس دهی صفحات داخلی می بینیم که از اعداد و کلمات فارسی در آنها استفاده شده است و می تواند روی سرعت ایندکس صفحات تاثیر منفی بگذارد.
در نهایت باید به یکی دیگر از نقاط ضعف این سایت اشاره کنیم که روی نرخ پرش بالای آن هم تاثیر گذاشته است و آن هم لینک سازی داخلی است. با وجود مجله آنلاین بزرگی که نی نی سایت دارد، لینک سازی داخلی جدی گرفته نشده و این موضوع سئو نی نی سایت را با امتیار منفی مواجه می کند.

بیشتر بخوانید
طراحی وب سایت پست باید حرفه ای تر باشد

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت