وب سایت سافت 98

وب سایت سافت 98 با دامنه https://soft98.ir از بزرگ ترین مراجع دانلود نرم افزارهای کامپیوتری و موبایلی در ایران است. از آنجایی که تحریم ها امکان تهیه نسخه های اورجینال نرم افزارهای مختلف را از ایرانیان گرفته، سافت 98 تمامی این منابع را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد. این وب سایت از سال 89 شروع به فعالیت کرده و در این یک دهه فعالیت توانسته جایگاه خوبی در میان کاربران به دست آورد. هر فردی که با اینترنت سر و کار داشته باشد، حداقل یک بار به این وب سایت سر زده یا نام آن را از اطرفیان خود شنیده است؛ اما بیایید ببینیم در زمینه سئو، سافت 98 چه کرده و آیا حرفی برای گفتن دارد؟!

اگر شما هم می خواهید تبدیل به یک منبع خوب برای دانلود برنامه و نرم افزار شوید، بررسی سئو این وب سایت نقاط ضعف و قدرتی را به شما نشان می دهد که می توانید از آن برای بهبود عملکرد وب سایت خودتان استفاده کنید.

آنالیز وب سایت سافت 98 از طریق الکسا (تیر 1400)

در وهله اول به سراغ جایگاه soft98 در الکسا می رویم تا ببینیم برحسب معیارهای الکسا، این وب سایت چه جایگاهی را به دست آورده است.
سافت 98 در میان وب سایت های ایرانی توانسته رتبه 23 را به دست بیاورد که با وجود وب سایت های پرطرفدار و حمایت شده ایرانی، جایگاه فوق العاده ای محسوب می شود. از میان وب سایت های جهانی نیز الکسا سافت 98 را در رتبه سه رقمی 893 قرار داده است.
83 درصد از افرادی که از این وب سایت استفاده می کنند با ip ایران وارد می شوند تا از تعرفه نیم بهای دانلودها هم بهره مند شوند. 6 درصد بازدیدها متعلق به ایالات متحده و 1 درصد دیگر آن از افغانستان است.
به طور میانگین هر فردی که به این وب سایت مراجعه می کند 2 صفحه از آن را بررسی می کند و نزدیک به 2:51 دقیقه در آن وقت می گذارند. همچنین آمار الکسا نشان می دهد 52.8 درصد بازدیدکنندگان soft98 تنها روی یک صفحه باقی می مانند. این Bounce rate بالا می تواند در کاهش رتبه بندی سایت تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید
بررسی وب سایت کجارو

مقاله مرتبط: بررسی و تحلیل وب سایت دیجی کالا

79 درصد از افرادی که به وب سایت سافت 98 می آیند از طریق جستجوها به آن هدایت شده اند. 66 درصد از آنها از گوگل به این وب سایت رسیده اند و درصدهای ناچیزی از وب سایت های دیگر که سافت 98 بنرهای تبلیغاتی خود را در آنها قرار داده است؛ از جمله فرادرس، yasdl، سرزمین دانلود و p30download.

بررسی سئو داخلی و خارجی سافت 98

سافت 98 برای بیش از 80 هزار کلمه کلیدی بهینه شده که کلماتی نظیر «soft98»، «دانلود anydesk»، «دانلود ویندوز 10»، « دانلود فتوشاپ» و «سافت 98» بیشترین ترافیک ورودی را روانه این وب سایت کرده اند.
وب سایت های رقیب سافت 98 باید yasdl.com، سرزمین دانلود، آپارات و فرادرس بدانیم که مخاطبان تقریبا مشابهی از این وب سایت ها استفاده می کنند. از میان رقبای سافت 98، سرزمین دانلود با 92 درصد ترافیک و yasdl با 86 درصد ترافیک از سافت 98 پیشی گرفته اند که دلیل آن را باید سئو محتواهای داخلی در این وب سایت ها دانست.

در وب سایت سافت 98 نرم افزارها و برنامه های موبایلی با یک توضیح نسبتا کوتاه بارگذاری می شوند و این وب سایت بخشی به عنوان بلاگ ندارد. تنها یک انجمن فعال در آن فراهم شده و اخبار روز تکنولوژی از وب سایت های دیگر قرار داده می شوند. این موضوع در عمکلرد ضعیف سافت 98 در زمینه سئو نسبت به رقبا بی تاثیر نبوده است.
با این حال soft98 بیش از 4 هزار بک لینک دریافت کرده و همین لینک سازی ها توانسته در بهینه سازی سئو وب سایت تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.

بیشتر بخوانید
بررسی طراحی وب سایت شبکه یک سیما

بررسی تگ های به کار رفته در سافت 98

تگ عنوان اصلی سایت «دانلود رایگان نرم افزار» است و حتی نامی از سافت 98 در آن دیده نمی شود. این عبارت 23 کاراکتری برای تگ عنوان کوتاه بوده و می تواند بهینه تر شود. متا تگ Description نیز تنها 172 کاراکتر طول دارد که باید برای بهینه شدن، مقدار آن افزایش پیدا کند.

این وب سایت از تگ های تاثیرگذار h1 و h2 استفاده کرده و این موضوع در رتبه بندی آن نیز تاثیر گذاشته است. استفاده درست از تگ های تاثیرگذار مورد تایید گوگل یعنی Structured Data هم از نقاط قوت سافت 98 محسوب می شود.
در نهایت باید به تگ alt یا متن جایگزین تصاویر اشاره کنیم که در soft98 تمامی تصاویر دارای alt هستند و این یک نقطه قوت برای این سایت تلقی می شود.

بررسی نقاط قوت و ضعف در وب سایت soft98

مهم ترین نقطه قوت وب سایت سافت 98 که آن را در وب سایت های مطرح دیگر هم می توان دید، طراحی ریسپانسیو است. به لطف این طراحی می توان وب سایت را بدون هیچ مشکلی با لپ تاپ، تبلت و گوشی های تلفن همراه بارگیری کرد.

دسته بندی های اصولی را هم باید از دیگر نقاط قوت این وب سایت به حساب آورد. این دسته بندی ها در بخش بالایی سایت قرار گرفته اند و با توجه به نیاز کاربر، دانلودهای مربوط به سیستم عامل، نرم افزار، موبایل، گرافیک و غیره، جدا از یکدیگر طبقه بندی شده اند. با این حال فیلد جستجوی وب سایت کمی کوچک و خارج از دسترس کاربر قرار دارد که باید آن را جزو مشکلات طراحی سایت دانست.

بیشتر بخوانید
بررسی و آنالیز سئو وب سایت تبیان

نقاط ضعف مربوط به قالب سایت soft98

طراحی سایت سافت 98 کاملا ساده بوده و چند سالی است که به بدون هیچ تغییری مثل سابق باقی مانده است. شاید این ثبات و پایداری در قالب سایت یکی از دلایلی باشد که soft98 را در ذهن کاربران پر رنگ تر نگه می دارد.
با این حال یکی از مشکلات این طراحی را باید جایگاه تبلیغات در صفحه نخست سایت بدانیم. بعد از بخش اخبار، سهم بزرگی از سایت را تبلیغات گرفته و تنها با عبور از آنها می توان به آخرین مطالب بارگذاری شده در سافت 98 دسترسی داشته باشید.
مهم ترین نقطه ضعف سافت 98 را باید در همین قالب سایت دانست. مخاطب امروزی دنیای وب تمایل چندانی به محیط های ساده و ابتدایی ندارد و ترجیح می دهد با وب سایت هایی که رنگ و لعاب بیشتری دارند، سر و کار داشته باشد. همین نقطه ضعف، وب سایت سافت 98 را در برابر رقبای امروزی خودش ضعیف کرده و اگر فکری به حال تغییر محیط کاربری خود نکند، کاربران در چند سال آینده به سراغ جایگزین های بهتری خواهند رفت.

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت