وب سایت ورزش 3

وب سایت ورزش 3 به آدرس www.varzesh3.com از پربازدیدترین سایت ها برای طرفداران ورزش های مختلف است. این وب سایت در نهایت سادگی توانسته مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند و یکی از وب سایت های برتر ورزشی در کشور محسوب می شود.
ورزش 3 علاوه بر این که اخبار ورزشی در تمامی حوزه ها را پوشش می دهد، به پخش آنلاین مسابقات ورزشی، میزبانی ویدیو و فعالیت های دیگری هم مشغول است.
با بررسی آمارها و آنالیزهای مربوط به این وب سایت متوجه می شوید که درصد کمی از بازدیدکنندگان وب سایت بعد از جستجو در موتورهای جستجوگر، وارد سایت می شوند. در واقع ورزش 3 نوعی وب سایت منبع در میان اهالی ورزش است که بالای 90 درصد ترافیک آن مستقیم است.

برای این که ببیینم این وب سایت برای رسیدن به چنین جایگاهی چه نکاتی را لحاظ کرده است، آن را با توجه به سئو و ساختار فنی وب سایت بررسی کرده ایم. همراه ما باشید تا نکات موفقیت آمیز این وب سایت را بیشتر بشناسیم.

3 برنامه نویسی و ساختار اولیه وب سایت ورزش

برای اینکه دلیل موفقیت یک کسب و کار اینترنتی را جستجو کنیم، ابتدا باید ببینیم برنامه نویسی سایت چگونه بوده است. چرا که برنامه نویسی به نوعی پایه ریزی پله هایی برای موفقیت است.
ورزش 3 با استفاده از زبان برنامه نویسی asp.net راه اندازی شده و از کتابخانه جاوا اسکریپت jquery استفاده می کند. طراحی وب سایت نیز کاملا ریسپانسیو است. در واقع با هر اندازه صفحه نمایشگری که این وب سایت را بارگیری کنید، تمامی عناصر به درستی و متناسب با ابعاد صفحه نمایشگر ظاهر خواهند شد.
همان طور که می دانید طراحی ریسپانسیو در سال های اخیر یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها محسوب می شود و الگوریتم های گوگل اهمیت بسیاری برای این سبک از طراحی قائل هستند. بنابراین یکی از رموز موفقیت وب سایت ورزش 3 را می توان به ریسپانسیو بودن آن ربط داد.

بیشتر بخوانید
طراحی و اجرای ضعیف وب سایت وزارت راه و شهرسازی

مقاله مرتبط: بررسی وب سایت علی بابا و نقاط مثبت و منفی سایت

این وب سایت همچنین از گواهینامه ssl با تاییدیه sectigo limited بهره مند است که توانسته به لطف این گواهینامه امنیت خود را ارتقا بخشد. این وب سایت برای بهبود ارائه خدمات خود نیز از cdn استفاده می کند.
ساختار کلی وب سایت دسته بندی های دقیقی از اخبار، ویدیوها، نتایج زنده و موارد دیگر را در اختیار کاربر قرار می دهد که دسترسی به آنها کاملا ساده است.

بررسی وضعیت وب سایت ورزش 3 در الکسا

برای آنالیز و تجزیه و تحلیل دقیق تر ورزش 3، دامنه آن را در الکسا بررسی کردیم. این وب سایت رتبه 162 الکسا را کسب کرده است و در میان وب سایت های ایرانی رتبه 3 را دارد.
این وب سایت با بیش از 100 هزار کلمه کلیدی توانسته بخش اعظمی از محتوای موجود در موتورهای جستجوگر را به خود اختصاص دهد. اما جالب است بدانید از آنجایی که این سایت با کمپین های بازاریابی خود توانسته برندینگ فوق العاده ای داشته باشد، بیشتر ترافیک از موتورهای جستجوگر آن وابسته به سرچ عباراتی نظیر varzesh 3، ورزش3، ورزش 3 و ورزش سه است. در واقع بیشتر کاربران به هدف ورود به وب سایت آن را در موتورهای جستجوگر سرچ می کنند.
در حال حاضر جدی ترین رقیب ورزش 3 را می توان footballi.net دانست. بعد از آن وب سایت هایی نظیر طرفداری و آنتن هم در حال رقابت با این وب سایت هستند.
کاربرانی که وارد وب سایت ورزش 3 می شوند عموما از ip های ایرانی هستند و بعد از آن کشورهای آمریکایی و کانادا، بیشترین سهم کاربران این وب سایت را دارند.
ورزش 3 توانسته از بیش از 8 هزار دامنه، بک لینک دریافت کند که این موضوع در رتبه بندی آن تاثیر فوق العاده ای داشته است.

بیشتر بخوانید
اينفوگرافی تفاوت های جوملا، وردپرس و دروپال

هر کاربر به طور میانگین حدود 7 دقیقه در این وب سایت باقی می ماند و 5 صفحه را بررسی می کند. bounce rate وب سایت نیز حدود 32 درصد است که نشان می دهد استانداردهای سئو در این سایت به خوبی رعایت شده است.

3 آنالیز سئو فنی و تکنیکال ورزش

در وب سایت هایی که فعالیتی مشابه با وب سایت ورزش 3 دنبال می کنند، سئو فنی می تواند از سئو داخلی اهمیت بیشتری پیدا کند. زیرا در این وب سایت ها سرعت بارگیری و مواردی مثل لینک سازی ها و تگ ها و تایتل ها، می تواند ترافیک ورودی بیشتری را به همراه داشته باشد.
در بررسی سئو فنی ورزش 3 باید به سرعت بارگیری آن اشاره کنیم. اگر نگاهی به صفحه نخست این وب سایت بیندازید، متوجه حجم بالای اطلاعات در آن می شوید. اما تمام اطلاعات موجود در وب سایت در کمتر از چند ثانیه در اختیار شما قرار می گیرد.
از آنجایی که این وب سایت از cdn استفاده می کند، توانسته با وجود درخواست های بالایی که به سمت سرور آن ارسال می شود، پایداری و سرعت قابل قبولی داشته باشد.
از طرف دیگر در وب سایت ورزش 3 فایل های css و js نیز کاملا فشرده سازی و بهینه شده اند. این موضوع در سرعت بارگیری وب سایت تاثیر پر رنگی داشته است.
یکی دیگر از عوامل موثر در سرعت بارگیری وب سایت را باید تصاویر استفاده شده در آن دانست. تصاویر وب سایت در صفحه نخست در ابعاد کوچکی بارگذاری شده اند که نیاز به زمان زیادی برای بارگیری ندارند.

بیشتر بخوانید
بررسی و آنالیز سئو وب سایت تبیان

سایر موارد مربوط به سئو فنی از جمله تایتل ها و تگ ها نیز به خوبی در این وب سایت رعایت شده اند. علاوه بر این، ورزش 3 با لینک سازی های اصولی ارتباط خوبی بین کاربران و موتورهای جستجوگر نیز برقرار کرده است.
در این وب سایت هر تیم ورزشی، صفحه مخصوص به خود را دارد و اخبار بر اساس برچسب های دقیق دسته بندی و مرتب شده اند.

نقاط منفی و ضعف های ورزش 3

هر چند وب سایت ورزش 3 توانسته رتبه و جایگاه خوبی در میان وب سایت های حریف خود داشته باشد، اما با ورود به وب سایت طراحی آن چیزی نیست که دنیای هیجان و ورزش را منتقل کند.
استفاده از رنگ های کاملا خنثی که بیشتر سایه هایی از خاکستری هستند، در بخش های مختلف سایت به چشم می خورد. این موضوع می تواند طراحی و گیرایی سایت را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این فضاهای اضافی بسیاری در وب سایت دیده می شود که هیچ گرافیک یا تصویری آن را نپوشانده است.
هر چند که مخاطبان ورزش 3 تنها به فکر مقایسه و بررسی نتایج آنی و لحظه ای هستند، اما طراحی معمولی این وب سایت می تواند نقطه ضعفی باشد که رقیبان با مانور روی آن بتوانند جایگاه ورزش 3 را از آن خود کنند.

خدمات طراحی سایت

برای اطلاع از تعرفه ها و خدمات وبسایتکس در حیطه طراحی سایت، به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طراحی سایت